Please use this identifier to cite or link to this item: https://doi.org/10.25143/socr.12.2018.3.89-104
Title: Izglītības pieejamības tiesiskās garantijas personām ar garīgās attīstības traucējumiem
Other Titles: Legal Guarantees of Access to Education for Persons with Intellectual Disabilities
Authors: Kauliņa, Eva
Keywords: garīgā attīstība;izglītības pieejamība;profesionālā izglītība;tiesiskās garantijas;traucējumi;vispārējā izglītība;access to education;disorders;general education;intellectual disabilities;legal guarantees;vocational education
Issue Date: 2018
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte / Rīga Stradiņš University
Citation: Socrates: Rīgas Stradiņa universitātes Juridiskās fakultātes elektroniskais juridisko zinātnisko rakstu žurnāls = Rīga Stradiņš University Faculty of Law Electronic Scientific Journal of Law. Rīga: RSU, 2018, Nr. 3 (12). 89.–104. lpp.
Series/Report no.: Socrates 2018, 3 (12)
Abstract: Īpašs jautājumu loks ir izglītības pieejamības tiesiskās garantijas personām ar garīgās attīstības traucējumiem. Šīs problēmas analīzei savā rakstā ir pievērsusies Eva Kauliņa. Autore, balstoties uz atziņām vairākos nacionālos un starptautiskos pētījumos, ir izvērtējusi vispārējās un profesionālās izglītības pieejamību cilvēkiem ar garīgās attīstības traucējumiem. Rakstā tiek pamatots, ka vispārējās un profesionālās izglītības pieejamības tiesisko garantiju nodrošināšana personām ar garīgās attīstības traucējumiem lielākoties ir izņēmums, nevis ierasta parādība. Autore identificē šķēršļus, kurus novēršot tiktu sekmēta iekļaujošās izglītības sistēmas izveide un tiesisko garantiju nodrošināšana personām ar garīgās attīstības traucējumiem.
A specific circle of questions relates to legal guarantees of access to education for persons with mental disabilities. Eva Kauliņa has addressed this issue in her article. The author, based on findings in several national and international studies, has assessed the access to general and vocational education for persons with mental disabilities. The article justifies that legal guarantees of access to education for persons with mental disabilities is predominantly exceptional rather than regular praxis. The author has identified obstacles, removal of which would promote the creation of inclusive education system and legal guarantees of access to education for persons with mental disabilities.
DOI: https://doi.org/10.25143/socr.12.2018.3.89-104
ISSN: 2256-0548
License URI: http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/
Appears in Collections:Socrates. 2018, 3 (12)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
18-393_Socrates-12_2018_10-Kaulina_089-104_.pdf343.19 kBAdobe PDFView/Openopen_acces_unlocked


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons