Title: Gramatisko formu apguves terapijas efektivitāte skolas vecuma bērniem ar valodas traucējumiem
Other Titles: Effectiveness of Shape Coding therapy for school - aged children with language impairments
Authors: Ilze Klatenberga
Alise Krūmkalna
Rehabilitācijas fakultāte
Faculty of Rehabilitation
Keywords: Gramatisko formu apguves terapija;skolas vecuma;valodas traucējumi;efektivitāte;iejaukšanās.;Shape - coding therapy;school - aged;language disorders;effectiveness;intervention.
Issue Date: 2022
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University
Abstract: Darba nosaukums: Gramatisko formu apguves terapijas efektivitāte skolas vecuma bērniem ar valodas traucējumiem. Sistemātisks literatūras pārskats. Darba mērķis: Apkopot uz izanalizēt pieejamo literatūru par gramatisko formu apguves terapijas efektivitāti skolas vecuma bērniem ar valodas traucējumiem. Pētījuma metodes: Datu vākšanai tika izmantotas datu bāzes: ScienceDirect, EBSCOhost, SAGEjournals. Pētījuma atlasē tika iekļauti pētījumi, kas publicēti pēdējo 15 gadu laikā kādā no norādītājām datubāzēm un atbilst atslēgas vārdiem un iekļaušanas kritērijiem. Pētnieciskais jautājums: Kāda ir gramatisko formu apguves terapijas efektivitāte skolas vecuma bērniem ar valodas traucējumiem? Pētījuma rezultāti: Sistemātiskajā literatūras pārskatā atlasīti un analizēti 2 pētījumi. Pētījumu kvalitāte tika novērtēta ar PEDro skalu, iegūstot rezultātus atbilstoši labai kvalitātei. Analizēto pētījuma rezultāti liecina, ka Gramatiskās apguves terapija ir piemērota bērniem ar valodas traucējumiem un gramatiskās apguves grūtībām. Izmantojot terapijas metodes 5-10 nedēļu garumā ir iegūti ievērojami rezultāti vārdu pagātnes laika veidošanu. Secinājumi: Gramatisko formu apguves terapijas tehniku vārdu skolas vecuma bērniem var izmantot gan individuālās nodarbībās, gan nodarbībās klasē. Bakalaura darba ietvaros analizētajos pētījumos tiek apstiprināts, ka izmantojot Gramatisko formu apguves terapijas metodes ir iegūti ievērojami rezultāti pagātnes laika formas veidošanā. Tomēr Gramatisko formu apguves terapijas efektivitātes noskaidrošanai būtu nepieciešams veikt plašāku pētījumu, lai noskaidrotu pozitīvas terapijas rezultātiem vajadzīgo intervences ilgumu un biežumu. Atslēgas vārdi: Gramatisko formu apguves terapija, skolas vecuma, valodas traucējumi, efektivitāte, iejaukšanās.
Title: Effectiveness of Shape Coding therapy for school - aged children with language impairments. Systematic literature review. Aim: To compile and analyze the available literature on the effectiveness of Shape – codimg therapy for school-aged children with language disorders. Methods: Databases were used for data collection: ScienceDirect, EBSCOhost, SAGEjournals. The study was selected from studies published in the last 15 years in one of the following databases and meeting the key words and inclusion criteria. Research question: What is the effectiveness of Shape - coding therapy for school-aged children with language disorders? Research results: 2 studies were selected and analyzed in the systematic literature review. The quality of the studies was assessed with the PEDro scale, obtaining results in accordance with good quality. The results of the analyzed study show that Shape - coding therapy is suitable for children with language disorders and grammar learning difficulties. Using therapy for 5-10 weeks has yielded significant results in the formation of the word past tense. Conclusions: The Shape - coding therapy technique can be used for school-age children in individual and classroom activities. The research analyzed in the framework of the bachelor's thesis confirms that using Shape - coding therapy methods, significant results have been obtained in the formation of the past tense form. However, in order to determine the effectiveness of this therapy, more research would be needed to determine the duration and frequency of intervention required for positive treatment outcomes. Keywords: Shape - coding therapy, school - aged, language disorders, effectiveness, intervention.
Description: Audiologopēdija
Audiologopaedics
Veselības aprūpe
Health Care
Appears in Collections:Bakalaura darbi

Files in This Item:


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.