Title: Studējošo māsu motivācija strādāt izvēlētajā profesijā
Other Titles: Motivation of student nurses to work in the chosen profession
Authors: Olga Fokina
Jana Saprikova
Sabiedrības veselības un sociālās labklājības fakultāte
Faculty of Public Health and Social Welfare
Keywords: studējošās māsas;karjeras izvēle;motivācija;māsas darbs;student nurses;career choice;motivation;nurse
Issue Date: 2022
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University
Abstract: Bakalaura darbs ir izstrādāts par tēmu “Studējošo māsu motivāciju strādāt izvēlētajā profesijā”. Šī tēma ir aktuāla, jo mūsdienās ir izveidojusies situācija, ka nepietiekamais māsu skaits veselības aprūpes sistēmā ievērojami apdraud veselības aprūpes kvalitāti kopumā. Māsām kas veido lielāko veselības aprūpes speciālistu grupu visās valstīs, ir centrālā loma drošu, kvalitatīvu, efektīvu veselības aprūpes paka pakalpojumu sniegšanā. Pētījuma izvārītie mērķi bija noteikt studējošo māsu motivāciju strādāt izvēlētajā profesijā. Pētījuma hipotēze: Ceturtajā kursā studējošo māsu motivāciju strādāt izvēlētājā profesijā ir augstāka par motivāciju pirmā kursa studējošām māsām. Bakalaura darba realizācijai tika izmantota kvantitatīvā pētniecības metode – aptauja. Kā pētījuma instrumenti tika izmantotas strukturēta aptaujas anketa, kuru izstrādāja darba autore, un “Darba ārējās un iekšējās motivācijas skala (WEIMS)”, ko 2009. gadā izstrādāja autoru grupa – Tremblay, Blanchard, Villeneuve, Taylor, Pelletier. Latvijā šo instrumentu adaptēja A. Puzāne 2020. gadā. Balstoties uz pētījuma rezultātiem, var secināt, ka motivācijā gan pirmajam gan ceturtajam kursam ir augsta. Uz studējošo māsu motivāciju strādāt izvēlētajā profesijā ietekme sekojošie faktori: pašattīstības spējas un karjeras izaugsmes spējas. Jāatzīmē, ka atbilstoši p – kritērijam, respondentu nozīmīgi neietekmē ne uz iekšēju, ne uz ārēju motivācijas veidu. 1. un 4. kursa studentu motivācijas vērtējumā būtiskas atšķirības nav.
The bachelor’s thesis is developed on the topic “Motivation of nurses to work in the chosen profession”. This topic is relevant because today there is a situation that the insufficient number of nurses in the health care system significantly threatens the quality of health care in general. Nurses, the largest group of health professionals in all countries, play a key role in providing safe, high-quality, and efficient healthcare services. The aim of the study was to determine the motivation of students' nurses to work in the chosen profession. Research hypothesis: The motivation of fourth-year nurses to work in the chosen profession is higher than that of first-year nurses. The method of quantitative research – survey – was used for the implementation of the bachelor’s thesis. The tools used in the study were the structured questionnaire developed by the author and the “External and Internal Motivation Scale (WEIMS)” developed in 2009 by a group of authors – Tremblay, Blanchard, Villeneuve, Taylor, Pelletier. In Latvia, this instrument was adapted by A. Puzāne in 2020. Based on the results of the study, it can be concluded that the motivation for both the first and fourth year is high. The motivation of students' nurses to work in their chosen profession is influenced by the following factors: self-development skills and career development skills. It should be noted that according to the p - criterion, the respondent is not significantly affected by either the internal or external type of motivation. There are no significant differences in the assessment of motivation of 1st and 4th year students.
Description: Māszinības
Nursing Studies
Veselības aprūpe
Health Care
Appears in Collections:Bakalaura darbi

Files in This Item:


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.