Title: Politisko partiju ideoloģiskā piederība sociālajos tīklos priekšvēlēšanu kampaņas laikā: Jaunās Vienotības un Jaunās Konservatīvās partijas 13.Saeimas priekšvēlēšanu kampaņas analīze
Other Titles: Ideological affiliation of political parties in social media during the pre-election campaign: Analysis of the 13th Saeima pre-election campaign of the New Unity and New Conservative Party
Authors: Mārtiņš Daugulis
Evija Blumberga
Eiropas studiju fakultāte
Faculty of European Studies
Keywords: partijas;ideoloģija;priekšvēlēšanu kampaņa;Facebook;parties;ideology;pre-election campaign;Facebook
Issue Date: 2022
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University
Abstract: Latvijas partijas ierasti ir sadalījušās pēc etniskās piederības atbilstoši sabiedrības iedalījumam, taču politiskās partijas bieži pārstāv kādu noteiktu politisko ideoloģiju ar kuru sevi definē un nosaka, kā rāmi, kāda politika tiks īstenota. Pēdējā laikā partiju skaidra ideoloģiskā piederība ir sākusi zust, politiskajiem spēkiem savās priekšvēlēšanu kampaņās komunicējot to, kas sabiedrībai ir aktuāls. Kā arī pēdējos gados aktīvas politiskās kampaņas ir norisinājušās interneta vidē, konkrētāk sociālo tīkli platformā Facebook (FB), kurā partijas var izvēlēties sev piemērotāko komunikācijas stilu un saturu, lai uzrunātu vēlētājus. Bakalaura darba nosaukums ir Politisko partiju ideoloģiskā piederība sociālajos tīklos priekšvēlēšanu kampaņas laikā: Jaunās Vienotības un Jaunās Konservatīvās partijas 13.Saeimas priekšvēlēšanu kampaņas analīze un mērķis ir salīdzināt un analizēt Jaunās Vienotības un Jaunās konservatīvās ideoloģisko piederību sociālo tīklu platformā Facebook kampaņā. Teorētiskajā ietvarā tiek aplūkots, kā veido politiskās kampaņas, kā partijas var iedalīt pēc to satura kampaņās. Konkrētāk apskatot Facebook nozīmi, tiek aprakstīts, kas rada kampaņu efektīvu, ņemot vērā komunikācijas veidu un satura ideoloģisko pusi. Pievēršoties pašām ideoloģijām, tiek noskaidrots, kas ir konservatīvisms un Jaunās Vienotības (JV) pārstāvētā centriski labējā ideoloģija liberālais konservatīvisms. Otrajā nodaļā tiek aprakstītas Latvijas sabiedrības un to partiju īpatnības, kas tās atšķir no ierastajām Rietumu partijām. Kā arī tiek aprakstīta JV un Jaunās konservatīvās partijas (JKP) komunikācijas veids un saturs to Facebook lapā 13.Saeimas priekšvēlēšanu laikā. Trešajā nodaļa tiek analizēta politisko spēku komunikācija pēc teorijas un ideoloģiskais saturs pēc to pašu noteiktās piederības politiskajā spektrā. Ņemot vērā veikto analīzi, tika secināts, ka abi politiskie spēki ideoloģiju pauda vien desmitdaļā no komunikācijas satura. JV bija novērojamas liberālā konservatīvisma, nacionālisma, sociālisma idejas, kā arī JKP bija novērojams nacionālisms, konservatīvisms un sociālisms. Līdz ar to darba izvirzītā hipotēze, ka “Politisko partiju ideoloģiskai piederībai ir sekundāra nozīme priekšvēlēšanu kampaņas komunikācijā sociālo tīklu platformā Facebook” netika apstiprināta. Bakalaura darbs sastāv no 43 lapām, iekļaujot 9. attēlus. Pievienots 1.pielikums, līdz ar to, pētījuma apjoms ir 58 lapas.
Latvian parties usually are divided by ethnic affiliation according to societies’ division, but political parties often represent a set political ideology with which they define themselves and determines, as a frame, what politics will be carried out. Lately parties’ expressed affiliation is starting to disappear, political powers in their pre-election campaigns are communicating that, what is actual in society. Also in the last few years active political campaigns are being held in a digital environment, specifically on the social media platform Facebook (FB), where parties choose the most suitable communication style and content to address the voters. Bachelors’ thesis title is Ideological affiliation of political parties in social media during the pre-election campaign: Analysis of the 13th Saeima pre-election campaign of the New Unity and New Conservative Party and the goal is to compare and to analyze New Unity and New Conservative parties’ ideological affiliation in social media platform Facebook campaign. In the theoretical part of the work, the way how political campaigns, parties can be divided by their content in campaigns, is being inspected. Taking a closer look at Facebook’s influence, the reason, what makes a campaign effective, keeping in mind the communication type and the ideological side of content, is being described. Taking a look at the ideologies, was concluded, what is conservatism and liberal conservatism ideology. In the second chapter the Latvian societies and parties’ peculiarities, how they differ from the West’s parties, are being described. Also described is JV and New Conservative party (JKP) communication style and content in their Facebook page during the pre-election campaign of the 13th Saeima election. In the third chapter is analyzed the political power communication by theory and ideological content by their own predetermined affiliation on the political spectrum. In conclusion, both political powers stated their ideologies in only a tenth of their communication content. Liberal conservatism, nationalism, socialism ideas could be seen in JV, in turn nationalism, conservatism and socialism could be seen in JKP. With that the proposed hypothesis ‘The ideological affiliation of political parties is secondary in pre-election campaign communication on social media platform Facebook ’ was not validated. Bachelors’ thesis consists of 43 pages, including 9 pictures. Added 1 addition, the thesis in total is 58 pages.
Description: Politika un politiskā komunikācija
Politics and Political Communication
Socioloģija, politoloģija un antropoloģija
Sociology, Politics and Anthropology
Appears in Collections:Bakalaura darbi

Files in This Item:


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.