Title: Saistība starp attālināto darbu, apmierinātību ar darbu un lojalitāti pret organizāciju,
Other Titles: Correlation between remote work, job satisfaction and loyalty to the organization.
Authors: Ervīns Čukurs
Haralds Veispals
Komunikācijas fakultāte
Faculty of Communications
Keywords: apmierinātība ar darbu;lojalitāte pret organizāciju;attālinātais darbs;job satisfaction;loyality to the organization;remote work
Issue Date: 2022
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University
Abstract: Darba tēma: Saistība starp attālināto darbu, apmierinātību ar darbu un lojalitāti pret organizāciju Darba autors: Haralds Veispals Darba zinātniskais vadītājs: Lekt. Dr. Psych., Ervīns Čiekurs Pētījuma mērķis: noskaidrot kāda attālinātajam darbam ir saistība ar darbinieku apmierinātību ar darbu un lojalitāti pret organizāciju. Iepriekšējo pētījumu atziņas: Apmierinātība ar darbu ir jūtu un uzskatu kombinācija, kas ietver psihisko, emocionālo un fizisko jomu (Robbins & Judge, 2007; George & Jones, 2005). Lojalitāte pret organizāciju ir psiholoģisks stāvoklis, kas raksturo darbinieka attiecības ar organizāciju (Meyer čc Allen, 1991). Pētījuma jautājumi: 1) Vai pastāv statistiski nozīmīgas atšķirības apmierinātībai ar darbu rādītājos starp darbiniekiem, kuri strādā attālināti, kuri strādā klātienē un, kuri strādā attālināti un klātienē? 2) Vai pastāv statistiski nozīmīgas atšķirības lojalitātei pret organizāciju rādītājos starp darbiniekiem, kuri strādā attālināti, kuri strādā klātienē un, kuri strādā attālināti un klātienē? 3) Vai lojalitātei pret organizāciju ir nozīmīga korelācija ar darba apmierinātību? Pētījuma dalībnieki: 188 respondenti. No tiem vairākums bija sievietes (n=136) Instrumentārijs: Demogrāfiskā aptauja, Apmierinātība ar darbu aptauja(Job in General Scale) (Ironson, Smith, Brannik, Gibson % Paul, 1989). Lojalitātes pret organizāciju aptauja(Organizational Commitment Questionnaire)(Meyer & Allen, 1991). Pētījuma procedūra: aptauja tika veitka izmantojot google docs Pētījuma rezultāti: pastāv saistība starp visām lojalitātes un starp afektīvo lojalitāti un apmierinātību ar darbu, kas nozīmē, ka tieši afektīvā lojalitāte lielākā mērā nekā citas lojalitātes dimensijas ietekmē darbinieka apmierinātību savā darba vietā. Pētījuma secinājumi: pastāv saistība tikai starp afektīvo lojalitāti organizācijai un darbinieka apmierinātību ar darbu. Veiktā pētījuma rezultāti neuzrāda korelāciju starp apmierinātību ar darbu un lojalitāti organizācijai Nozīmība: izpētīts kāda attālinātajam darbam ir saistība ar darbinieku apmierinātību ar darbu un lojalitāti pret organizāciju Latvijas kontekstā. Atslēgvārdi: apmierinātība, lojalitāte, attālināts darbs, darbs klātienē.
Theme of the paper: The relationship between teleworking, job satisfaction and loyalty to the organization Author of the paper: Haralds Veispals Scientific supervisor: Lect. Dr. Psych., Ervins Ciekurs The aim of the research: to find out what telework has to do with employee job satisfaction and loyalty to the organization. Findings from previous studies: Job satisfaction is a combination of feelings and beliefs that encompasses the mental, emotional, and physical realms (Robbins & Judge, 2007; George & Jones, 2005). Loyalty to the organization is a psychological state that characterizes an employee's relationship with the organization (Meyer & Allen, 1991). Research questions: 1) Are there statistically significant differences in job satisfaction rates between employees who work remotely, those who work remotely and those who work remotely and in person? 2) Are there statistically significant differences in loyalty to the organization between employees who work remotely, those who work remotely, and those who work remotely and in person? 3) Does loyalty to the organization have a significant correlation with job satisfaction? Study participants: 188 respondents. The majority of them were women (n= 136) Instrumentation: Demographic Survey, Job Satisfaction Survey (Ironson, Smith, Brannik, Gibson & Paul, 1989). Organizational Commitment Questionnaire (Meyer & Allen, 1991). Study procedure: The survey was conducted using google docs Study procedure: The survey was conducted using google docs Research findings: There is a relationship between all loyalty and between affective loyalty and job satisfaction, which means that it is affective loyalty that affects employee satisfaction in the workplace to a greater extent than other dimensions of loyalty. Conclusions: there is a relationship only between affective loyalty to the organization and employee job satisfaction. The results of the study do not show a correlation between job satisfaction and loyalty to the organization Significance: the relationship between telework and employee satisfaction and loyalty to the organization in the Latvian context has been studied. Keywords: satisfaction, loyalty, teleworking, face-to-face work.
Description: Psiholoģija
Psychology
Psiholoģija
Psychology
Appears in Collections:Bakalaura darbi



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.