Title: | Saistība starp attālināto darbu, apmierinātību ar darbu un lojalitāti pret organizāciju, |
Other Titles: | Correlation between remote work, job satisfaction and loyalty to the organization. |
Authors: | Ervīns Čukurs Haralds Veispals Komunikācijas fakultāte Faculty of Communications |
Keywords: | apmierinātība ar darbu;lojalitāte pret organizāciju;attālinātais darbs;job satisfaction;loyality to the organization;remote work |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | Rīgas Stradiņa universitāte Rīga Stradiņš University |
Abstract: | Darba tēma: Saistība starp attālināto darbu, apmierinātību ar darbu un lojalitāti pret
organizāciju
Darba autors: Haralds Veispals
Darba zinātniskais vadītājs: Lekt. Dr. Psych., Ervīns Čiekurs
Pētījuma mērķis: noskaidrot kāda attālinātajam darbam ir saistība ar darbinieku apmierinātību
ar darbu un lojalitāti pret organizāciju.
Iepriekšējo pētījumu atziņas: Apmierinātība ar darbu ir jūtu un uzskatu kombinācija, kas
ietver psihisko, emocionālo un fizisko jomu (Robbins & Judge, 2007; George & Jones, 2005).
Lojalitāte pret organizāciju ir psiholoģisks stāvoklis, kas raksturo darbinieka attiecības ar
organizāciju (Meyer čc Allen, 1991).
Pētījuma jautājumi:
1) Vai pastāv statistiski nozīmīgas atšķirības apmierinātībai ar darbu
rādītājos starp darbiniekiem, kuri strādā attālināti, kuri strādā klātienē un, kuri strādā attālināti
un klātienē? 2) Vai pastāv statistiski nozīmīgas atšķirības lojalitātei pret organizāciju rādītājos
starp darbiniekiem, kuri strādā attālināti, kuri strādā klātienē un, kuri strādā attālināti un
klātienē? 3) Vai lojalitātei pret organizāciju ir nozīmīga korelācija ar darba apmierinātību?
Pētījuma dalībnieki: 188 respondenti. No tiem vairākums bija sievietes (n=136)
Instrumentārijs: Demogrāfiskā aptauja, Apmierinātība ar darbu aptauja(Job in General Scale)
(Ironson,
Smith,
Brannik,
Gibson %
Paul,
1989).
Lojalitātes
pret organizāciju
aptauja(Organizational Commitment Questionnaire)(Meyer & Allen, 1991).
Pētījuma procedūra: aptauja tika veitka izmantojot google docs
Pētījuma rezultāti: pastāv saistība starp visām lojalitātes un starp afektīvo lojalitāti un
apmierinātību ar darbu, kas nozīmē, ka tieši afektīvā lojalitāte lielākā mērā nekā citas lojalitātes
dimensijas ietekmē darbinieka apmierinātību savā darba vietā.
Pētījuma secinājumi: pastāv saistība tikai starp afektīvo lojalitāti organizācijai un darbinieka
apmierinātību ar darbu. Veiktā pētījuma rezultāti neuzrāda korelāciju starp apmierinātību ar
darbu un lojalitāti organizācijai
Nozīmība: izpētīts kāda attālinātajam darbam ir saistība ar darbinieku apmierinātību ar darbu
un lojalitāti pret organizāciju Latvijas kontekstā.
Atslēgvārdi: apmierinātība, lojalitāte, attālināts darbs, darbs klātienē. Theme of the paper: The relationship between teleworking, job satisfaction and loyalty to the organization Author of the paper: Haralds Veispals Scientific supervisor: Lect. Dr. Psych., Ervins Ciekurs The aim of the research: to find out what telework has to do with employee job satisfaction and loyalty to the organization. Findings from previous studies: Job satisfaction is a combination of feelings and beliefs that encompasses the mental, emotional, and physical realms (Robbins & Judge, 2007; George & Jones, 2005). Loyalty to the organization is a psychological state that characterizes an employee's relationship with the organization (Meyer & Allen, 1991). Research questions: 1) Are there statistically significant differences in job satisfaction rates between employees who work remotely, those who work remotely and those who work remotely and in person? 2) Are there statistically significant differences in loyalty to the organization between employees who work remotely, those who work remotely, and those who work remotely and in person? 3) Does loyalty to the organization have a significant correlation with job satisfaction? Study participants: 188 respondents. The majority of them were women (n= 136) Instrumentation: Demographic Survey, Job Satisfaction Survey (Ironson, Smith, Brannik, Gibson & Paul, 1989). Organizational Commitment Questionnaire (Meyer & Allen, 1991). Study procedure: The survey was conducted using google docs Study procedure: The survey was conducted using google docs Research findings: There is a relationship between all loyalty and between affective loyalty and job satisfaction, which means that it is affective loyalty that affects employee satisfaction in the workplace to a greater extent than other dimensions of loyalty. Conclusions: there is a relationship only between affective loyalty to the organization and employee job satisfaction. The results of the study do not show a correlation between job satisfaction and loyalty to the organization Significance: the relationship between telework and employee satisfaction and loyalty to the organization in the Latvian context has been studied. Keywords: satisfaction, loyalty, teleworking, face-to-face work. |
Description: | Psiholoģija Psychology Psiholoģija Psychology |
Appears in Collections: | Bakalaura darbi |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
Komunikacijas_fakultate_PSb_2022_Haralds_Veispals_014016.pdf | 6.52 MB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.