Title: Sistemātisks pārskats: Teleprakses un klātienes ārstēšanas efektivitātes salīdzinājums stostīšanās terapijā pirmsskolas un skolas vecuma bērniem
Other Titles: Systematic review: Comparison of the effectiveness of telepractice and face-to-face treatment in the stuttering therapy for preschool and school-age children
Authors: Andra Vabale
Evita Gornovska
Rehabilitācijas fakultāte
Faculty of Rehabilitation
Keywords: teleprakse;televeselība;telerehabilitācija;telemedicīna;stostīšanās;bērni;pirmsskola;skola;telepractice;telehealth;telerehabilitation;telemedicine;stuttering;children;preschool;school
Issue Date: 2022
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University
Abstract: Darba nosaukums: Sistemātisks pārskats: Teleprakses un klātienes ārstēšanas efektivitātes salīdzinājums stostīšanās terapijā pirmsskolas un skolas vecuma bērniem. Darba mērķis: Sistemātiski apkopot un analizēt pieejamos pētījumus par teleprakses un klātienes ārstēšanas efektivitāti stostīšanās terapijā pirmsskolas un skolas vecuma bērniem, un salīdzināt šo terapiju rezultātus. Pētījuma metodes: Datu vākšanai izmantotās datubāzes: PubMed, ProQuest, ScienceDirect, EBSCO. Pētījumā tika iekļauti brīvpieejas pētījumi pilnā apjomā, kas nav vecāki par 15 gadiem, un kuri atbilst iekļaušanas kritērijiem. Pētījumu novērtēšanai tika izmantota PEDro skala. Rezultāti: Sistemātiskajā pārskatā tika analizēti trīs pētījumi, kuros tika pētīta teleprakses efektivitāte stostīšanās ārstēšanā pirmsskolas un skolas vecuma bērniem, un teleprakses rezultāti tika salīdzināti ar klātienes ārstēšanas rezultātiem. Visu pētījumu rezultāti apstiprināja to, ka stostīšanās terapija, kas tika sniegta teleprakses veidā, pirmsskolas un skolas vecuma bērniem bija tikpat efektīva kā ārstēšana klātienē. Secinājumi: Stostīšanās ārstēšana, izmantojot telepraksi, uzrāda līdzīgus terapijas rezultātus salīdzinājumā ar stostīšanās ārstēšanu klātienē. Teleprakse stostīšanās ārstēšanā var tikt pielietota gan pirmsskolas, gan skolas vecuma bērniem. Analizētajos pētījumos tika noskaidrots, ka stostīšanās terapija, pielietojot telepraksi, samazina pirmsskolas un skolas vecuma bērnu stostīšanās smaguma pakāpi.
Title of the thesis: Systematic review: Comparison of the effectiveness of telepractice and face-to-face treatment in the stuttering therapy for preschool and school-age cgildren. Target of the thesis: Systematically compile and analyse available studies on the effectiveness of telepractice and and face-to-face treatment in the stuttering therapy in preschool and school-age children and compare the results of these therapies. Research methodology: Database used for data collection: PubMed, ProQuest, ScienceDirect, EBSCO. The study included full-text and free-access studies of less than 15 years of age that meet the inclusion criteria. The PEDro scale was used to evaluate the studies. Results: The systematic review analyzed three studies that examined the effectiveness of telepractice in the treatment of stuttering in preschool and school-age children, and compared the results of telepractice with the results of face-to-face treatment. The results of all the studies confirmed that stuttering treatment provided by teleprastice to pre-school and school-age children was as effective as face-to-face treatment. Conclusions: The treatment of stuttering using telepractice shows similar therapy results compared to the treatment of stuttering in person. Telepractice in the stuttering therapy can be used for both preschool and school-age children. In analysed studies stuttering therapy provided by telepractice reduced the stuttering severity in preschool and school-age children.
Description: Audiologopēdija
Audiologopaedics
Veselības aprūpe
Health Care
Appears in Collections:Bakalaura darbi

Files in This Item:


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.