Title: Uzņēmējdarbības stratēģija un darbības iespējas metaverse vidēs 
Other Titles: Business strategy and opportunities in metaverse environments
Authors: Anželika Berķe-Berga
Didzis Apinis
Eiropas studiju fakultāte
Faculty of European Studies
Keywords: metaverse; virtuālās vides; NFT; blokķēde; uzņēmējdarbības stratēģija;;metaverse; VR; NFT; blockchain; Business Strategy
Issue Date: 2022
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University
Abstract: Autora izstrādātajā pētījumā “Uzņēmējdarbības stratēģija un darbības iespējas metaverse vidēs” tiek analizētas šī brīža virtuālās vides un komersantu iespējas nodarboties ar uzņēmējdarbību metaverse vidēs. Problēmas aktualitāte pamatojama ar metaverse kā uzņēmējdarbības vides nesenās aktualizācijas un straujās attīstības blaknēm – metaverse vides ir nepētītas, to potenciāls ir teorētisks, tirgus dalībnieku statuss un aizsardzība – nenoteikti. Pētījuma mērķis ir, balstoties uz teorētiskajām atziņām par starptautiskajām biznesa stratēģijām, metaverse vidēm un empīrisko datu analīzi, izstrādāt stratēģijas priekšlikumus uzņēmējdarbībai metaverse vidēs. Pētījuma mērķa sasniegšanai autors izmanto starptautisko uzņēmējdarbības stratēģiju instrumentus, kuru analīze un teorētisko aspektu apskats ir veikts pētījuma pirmajā nodaļā. Pētījuma otrajā nodaļā tiek analizēts metaverse vides stāvoklis pētījuma veikšanas brīdī, atklājot vides sniegtās iespējas un konstatējot draudus. Izmantojot pirmajā nodaļā aplūkotos stratēģiju instrumentus tiek veikta metaverse vides analīze konstatējot makrovides faktorus un to ietekmi uz uzņēmējdarbības stratēģiju, Pētījuma trešajā nodaļā tiek ekstrapolēti iespējamie metaverse vides attīstības scenāriji un veikti stratēģijas priekšlikumi, izdarīti secinājumi atbilstoši kvalitatīvā pētījuma ekspertu interviju rezultātiem. Pētījumā izmantota monogrāfiskā metode, modelēšana, gadījuma analīze, kvalitatīvais pētījums - daļēji strukturētās ekspertu intervijas, tirgus izpēte. Pētījuma rezultātā izdarīti secinājumi uzņēmējdarbības stratēģijas izstrādei darbībai metaverse vidēs. Definēti šādi ietekmējošie faktori - augsta konkurences intensitāte, investīciju riski, negatavā vides infrastruktūra. Izstrādājot stratēģiju uzņēmējdarbībai metaverse vidēs, jāņem vērā sagaidāmi pieaugošs vides regulējums, patērētāju pieprasījums pēc inovatīviem un decentralizētiem risinājumiem, un vides prasības pēc tehnoloģiskā nodrošinājuma. Pētījuma rezultātā izteikti priekšlikumi Nacionālās attīstības padomei un VARAM izstrādāt Latvijas digitālās attīstības politikas normatīvo aktu ietvaru. Maģistra darbs strukturēts trīs nodaļās un 13 apakšnodaļās, kopējam apjomam sasniedzot 80 lappuses.
In the study “Business Strategy and Opportunities in Metaverse Environments” the author analyzes the current virtual environments, and the abilities of businesses to operate in metaverse environments. The relevancy of the problem can be based in the side-effects of the recent relevancy and rapid growth of the metaverse as a platform for business – metaverse environments are under-researched, their potential is theoretical, their market participant status and protections - uncertain. The purpose of this study is to develop strategic suggestions for commercial business in metaverse environments based on theoretical conclusions on international business strategies, metaverse environments and empirical analysis of data. To achieve the goals of the study, the author has used the tools of international business strategy; the review of theoretical aspects and analysis is presented in chapter I. Chapter II contains the summary of the analysis of the state of the metaverse environment at the time of the study, revealing the opportunities and potential threats provided by the environment By using the theoretical strategy tools laid out in chapter I, analysis of the metaverse environment is conducted, finding the macro-environment factors and their influence on commercial strategy. In Chapter III of the study the author extrapolates the potential development scenarios of the metaverse environment, provides strategic suggestions and offers conclusions in accordance with the expert interview results of the qualitative study. The study has used the monographic method, modeling, case study and qualitative study – partly structured expert interviews, market research. As a result of the study, conclusions for the development of business in the metaverse environment are made. The following factors of influence have been defined – high intensity of competition, investment risks, incomplete environmental infrastructure. When developing the strategy for business is metaverse environments, increase in environment regulation, consumer demand for innovative and decentralized solutions, and environmental demands for technical solutions must be considered. As a result of the research, proposals have been made to the National Development Council and the MEPRD to develop a regulatory framework for Latvia's digital development policy. This research is structured in three chapters and 13 subchapters, the total volume reaching 80 pages.
Description: Starptautiskais bizness un tiesības
International Business and Law
Vadība, administrēšana un nekustamo īpašumu pārvaldība
Management, Administration and Real Estate Management
Appears in Collections:Maģistra darbi

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Pielikums Nr.1. Apinis SBTM2020v1.pdfNoslēguma darba pielikums85.95 kBAdobe PDFView/Open    Request a copyopen_acces_locked
Eiropas_studiju_fakultate_SBTM_2022_Didzis_Apinis_048034.pdfMaģistra darbs829.21 kBAdobe PDFView/Open    Request a copyopen_acces_locked
Pielikums Nr.2. Apinis SBTM2020v1.pdfNoslēguma darba pielikums180.93 kBAdobe PDFView/Open    Request a copyopen_acces_locked


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.