Title: B2B klientu apmierinātības novērtēšana IoT tirgū
Other Titles: Assessing B2B customer satisfaction in the IoT market
Authors: Ieva Kalve
Agneta Laura Cīrule
Eiropas studiju fakultāte
Faculty of European Studies
Keywords: B2B;IoT;klientu apmierinātība;NPS;CSAT;B2B;IoT;customer satisfaction;NPS;CSAT
Issue Date: 2022
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University
Abstract: Maģistra darba autore Agneta Laura Cīrule izstrādāja darbu, kura temats ir “B2B klientu apmierinātības novērtēšana IoT tirgū”. Maģistra darba mērķis ir, pamatojoties uz teorijas atziņu un praktiskās situācijas izpēti, izveidot B2B IoT klientu apmierinātības novērtēšanas un rezultātu analīzes metodoloģiju. IoT ir nozare, kas nepārtraukti attīstās un tiek prognozēta vēl straujāka tās izaugsme tuvāko gadu laikā. Mobilo IoT pakalpojumu sniedzēju lielās konkurences dēļ potenciālie klienti pakalpojumu sniedzējus vērtē ne tikai balstoties uz pakalpojumu klāstu un cenu, bet arī to esošo klientu apmierinātību. Maģistra darba pirmajā nodaļā pētīts IoT un tā nozīme uzņēmējdarbībā, B2B klientu īpatnības un atšķirības no B2C klientiem, kā arī klientu apmierinātības novērtēšanas iespējas. Otrajā nodaļā veikta statistisko datu analīze par mobilo IoT savienojumu tirgu Eiropā, kā arī uzņēmuma Tele2 AB IoT departamenta darbības analīze un pētītas B2B klientu apmierinātības novērtēšanas metodes balstoties uz Tele2 IoT gadījuma izpēti. Balstoties uz ekspertu interviju analīzi, identificētas B2B IoT tirgus klientu apmierinātības novērtēšanas metožu uzlabošanas iespējas un izstrādāta metodoloģija. Pētījuma laikā secināts, ka ir iespējams veidot vienotu metodoloģiju B2B IoT klientu apmierinātības novērtēšanā, lai mobilo IoT pakalpojumu sniedzēju klientu apmierinātība būtu objektīvi novērtējama un salīdzināma. Maģistra darbs sastāv no 2 nodaļām, tā apjoms ir 73 lappuses, iekļauti 29 attēli, 9 tabulas un 4 pielikumi uz 4 lappusēm. Darbā izmantotas 42 bibliogrāfiskā saraksta vienības.
The author of the master’s thesis Agneta Laura Cīrule made a research with the title “Assessing B2B customer satisfaction in the IoT market”. The aim of the master's thesis is based on theoretical knowledge and practical situation research to develop a methodology for evaluating B2B IoT customer satisfaction. IoT is an industry that is constantly evolving and is expected to grow even faster in the coming years. Due to the high competition from mobile IoT service providers, potential customers evaluate service providers not only on the basis of the range and price of services, but also on the satisfaction of their existing customers. The first chapter of the master's thesis examines IoT and its role in business, the characteristics of B2B customers and differences from B2C customers, as well as the possibilities of assessing customer satisfaction. The second chapter analyzes statistical data on the mobile IoT connection market in Europe, as well as the analysis of Tele2 AB IoT department and researches B2B customer satisfaction assessment methods based on the Tele2 IoT case study. Based on the analysis of expert interviews, the possibilities for improving the B2B IoT market customer satisfaction assessment methods have been identified and a methodology has been developed. The study concluded that it is possible to develop a common methodology for assessing the satisfaction of B2B IoT customers, so that the customer satisfaction of mobile IoT service providers can be objectively assessed and compared. The master's thesis consists of 2 chapters, its volume is 73 pages, 29 figures, 9 tables and 4 appendices on 4 pages. 42 items of bibliographic list are used in the work.
Description: Starptautiskā mārketinga un biznesa vadība
Management of International Marketing and Business
Vadība, administrēšana un nekustamo īpašumu pārvaldība
Management, Administration and Real Estate Management
Appears in Collections:Maģistra darbi



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.