Title: Digitālā satura autoru mārketinga ētiskums Latvijā
Other Titles: Ethics of digital content author marketing in Latvia
Authors: Marta Urbāne
Beatrise Bula
Eiropas studiju fakultāte
Faculty of European Studies
Keywords: Digitālā satura autori;influenceri;digitālā satura veidotāji;Latvija;Digital content authors;influencers;digital content creators;Latvia.
Issue Date: 2022
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University
Abstract: Maģistra darba nosaukums: Digitālā satura autoru mārketinga ētiskums Latvijā. Maģistra darba mērķis ir, balstoties uz teorētiskajām atziņām un empīrisko pētījumu par digitālā satura autoru mārketingu Latvijā, veikt digitālā satura autoru darbības ētiskuma izvērtējumu Latvijā, lai piedāvātu digitālā satura autoru regulējuma uzlabojumus. Empīriskajā pētījumā tika izmantotas četras metodes: monogrāfiskā analīzes metode, kvalitatīvā pētījuma metode – ekspertu intervijas, kvalitatīvā pētījumu metode – gadījuma analīze, sekundārā datu analīze. Patērētāju mainīgā mediju patēriņa uzvedība un skepse pret tradicionālo reklāmas formu ir veicinājusi digitālā satura autoru mārketinga izaugsmi. Pēdējos gados īpaši pieaudzis interneta lietotāju skaits, kas nozīmē, ka interneta un sociālo mediju ietekme uz patērētāju ir milzīga. Ik gadu palielinās to cilvēku skaits, kas sevi sauc par digitālā satura autoriem, taču šī digitālā satura autoru joma ir salīdzinoši jauna Latvijā. Ikviena jauna joma vai nozare nes zināmus izaicinājumus normatīvo aktu regulējuma un ētikas pamatnostādņu jomā. Regulējošās varas iestādes aicina zīmolus un digitālā satura autorus lietot norādes par ievietoto ziņojumu raksturu, bet līdz šim brīdim Latvijā nav līdz galam izstrādāts normatīvo aktu regulējums tieši satura autoru jomā. Jāpiemin, ka digitālā satura autors nav atrodams Latvijas profesiju klasifikatorā. Darba gaitā tika izvirzīti 3 galvenie priekšlikumi. Pirmkārt, Patērētāju tiesību aizsardzības centram ir jāsadarbojas ar nozares profesionāļiem un pašiem tirgus dalībniekiem, lai ieviestās regulācijas būtu loģiski savienojamas ar reālo profesionāļu ikdienas darbību. Otrkārt, Patērētāju tiesību aizsardzības centram ir jāizstrādā atsevišķs normatīvo aktu kopums, kas attiecās tikai uz digitālā satura autoriem, lai nodrošinātu tiesisko nenoteiktību. Treškārt, Uzņēmumiem un reklāmdevējiem ir jāslēdz ļoti sīki atrunāti līgumi ar digitālā satura autoriem, lai digitālā satura autori ievietotu atrunātos nosacījumus un lai uzņēmumiem būtu likumiskas saistības un tiesības pieprasīt konkrētu rīcību no digitālā satura autoru puses. Maģistra darba apjoms: 74 lapas, tas sastāv no 3 tabulām, 55 literatūras un informāciju avotiem, 5 pielikumiem. Atslēgas vārdi: digitālā satura autori, influenceri, digitālā satura veidotāji, Latvija.
Title of Master's Thesis: Ethics of digital content author marketing in Latvia. The aim of the master's thesis is to evaluate the ethics of digital content authors' activities in Latvia in order to offer improvements in the regulation of digital content authors, based on theoretical findings and empirical research on the marketing of digital content authors in Latvia. Four methods were used in the empirical research: monographic analysis method, qualitative research method - expert interviews, qualitative research method - case analysis, secondary data analysis. Consumers 'changing media consumption behaviour and skepticism about the traditional form of advertising have contributed to the growth of digital content authors' marketing. The number of internet users has risen sharply in recent years, which means that the impact of the internet and social media on the consumer is enormous. The number of people who call themselves digital content authors is increasing every year, but this field of digital content authors is relatively new in Latvia. Any new area or sector presents some challenges in terms of regulatory and ethical guidelines. Regulators call on brands and digital content authors to use guidance on the nature of the posted messages, but so far Latvia has not fully developed a regulatory framework specifically for content authors. It should be mentioned that the author of digital content cannot be found in the Latvian classification of professions. The 3 main proposals were put forward in the course of the work. Firstly, the Consumer Protection Center must work with industry professionals and market participants themselves to ensure that the regulations put in place are logically compatible with the day-to-day running of real professionals. Secondly, the Center for Consumer Protection needs to develop a separate body of law that only applies to digital content authors in order to ensure legal uncertainty. Third, companies and advertisers need to enter into very detailed agreements with digital content authors in order for digital content authors to post the agreed terms and for companies to have a legal obligation and the right to demand specific action from digital content authors. The volume of the master's thesis: 74 pages, it consists of 3 tables, 55 literature and information sources, 5 appendices. Keywords: digital content authors, influencers, digital content creators, Latvia.
Description: Starptautiskā mārketinga un biznesa vadība
Management of International Marketing and Business
Vadība, administrēšana un nekustamo īpašumu pārvaldība
Management, Administration and Real Estate Management
Appears in Collections:Maģistra darbi

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Bula_SMBVM2020v1_intervijas.pdfNoslēguma darba pielikums294.2 kBAdobe PDFView/Open    Request a copyopen_acces_locked
Eiropas_studiju_fakultate_SMBVM_2022_Beatrise_Bula_034287.pdfMaģistra darbs794.07 kBAdobe PDFView/Open    Request a copyopen_acces_locked


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.