Title: Īstenotās biznesa ilgtspējas stratēģijas ietekme uz patērētāju novērtējumu: pārtikas un dzērienu ražošanas nozares uzņēmumu analīze.
Other Titles: The Impact of Implemented Business Sustainability Strategy on Consumer's Assessment: An Analysis of Food and Beverage Production Businesses.
Authors: Agnese Strazda
Agita Kārkliņa
Komunikācijas fakultāte
Faculty of Communications
Keywords: ilgtspēja;korporatīvā sociālā atbildība;iesaistītās puses;patērētāji;ilgtspējas komunikācija;pārtikas un dzērienu ražošanas nozare;sustainability;corporate social responsibility;stakeholders;consumers;sustainability communication;food and beverage industry
Issue Date: 2022
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University
Abstract: Maģistra darba tēma ir “Īstenotās biznesa ilgtspējas stratēģijas ietekme uz pircēju novērtējumu: pārtikas un dzērienu ražošanas nozares uzņēmumu analīze”. Tēmas aktualitāti nosaka gan pieaugošā biznesa ilgtspējas nozīme, gan patērētāju un citu iesaistīto pušu pieprasījums uzņēmumiem rīkoties ilgtspējīgi un atbildīgi. Darba mērķis ir izpētīt, kāda ir pārtikas un dzērienu ražošanas nozares uzņēmumu īstenotā ilgtspējīga biznesa stratēģija un noskaidrot, kādā mērā ilgtspējas programmu veidošanā tiek iesaistītas uzņēmuma iesaistītās puses un vai īstenotā ilgtspējīga biznesa prakse ietekmē patērētāju vērtējumu par uzņēmumu un tā produktiem. Pētniecības lauks ir sašaurināts, izvēloties pētīt pārtikas un dzērienu ražošanas nozares uzņēmumus, kuri piedalās “Ilgtspējas indeksa” novērtējumā un mērķtiecīgi attīsta savu ilgtspējas stratēģiju – šie uzņēmumi ir “Cēsu alus”, kas 2021.gadā saņēmis augstāko – platīna novērtējumu, “Aldaris”, “Balticovo” un “Orkla Latvija” – pēdējie trīs saņēmuši sudraba novērtējumu. Maģistra darbs sastāv no ievada, teorētiskās un empīriskās daļas, diskusijas, nobeiguma un izmantoto literatūras avotu saraksta. Darba teorētiskajā daļā aprakstīta ilgtspējas un korporatīvās sociālās atbildības jēdzienu nozīme un attīstība, apzinātas galvenās teorētiskās pieejas, kas skaidro korporatīvās sociālās atbildības un biznesa ilgtspējas būtību, iesaistīto pušu lomu ilgtspējas stratēģijas veidošanā un ilgtspējas komunikācijas nozīmi, kā arī sniegts īss raksturojums ilgtspējas prakses attīstībai Latvijā. Lai sasniegtu maģistra darba mērķi, izmantota jauktā pētījuma metodoloģija – dokumentu analīze un kontentanalīze, veicot uzņēmumu ilgtspējas pārskatu un mājaslapas ilgtspējas sadaļu analīzi, daļēji strukturētās intervijas ar uzņēmumu pārstāvjiem un elektroniska aptauja patērētāju vērtējuma iegūšanai. Pētījuma rezultātā iegūtie dati ļauj raksturot pārtikas un dzērienu ražošanas nozares ilgtspējas stratēģiju, tajā noteiktās jomas, iesaistīto pušu lomu ilgtspējas stratēģiju veidošanā, kā arī sniedz patērētāju vērtējumu par uzņēmumu īstenoto ilgtspējas stratēģiju. Var secināt, ka patērētāji uzņēmumu īstenoto ilgtspējas stratēģiju novērtē kā svarīgu un potenciāli tā var ietekmēt pircēju lēmumu par labu uzņēmuma produktiem. Pētījuma tālākai attīstībai iespējams veikt citu primāro iesaistīto pušu novērtējumu par uzņēmumu īstenoto ilgtspējas stratēģiju, kā arī organizēt fokusa grupas patērētāju attieksmes un vērtējuma dziļākai izpratnei. Darbs sastāv no 92 lapām un 13 pielikumiem.
The title of the master's thesis is " The Impact of Implemented Business Sustainability Strategy on Consumer's Assessment: An Analysis of Food and Beverage Production Businesses". The theme is considered topical as it is determined both by the growing importance of business sustainability and the demand of consumers and other stakeholders for companies to act sustainably and responsibly. The aim of the work is to study the sustainable business strategy implemented by food and beverage companies and discover to what extent the company's stakeholders are involved in the development of sustainability programs and whether the implemented sustainable business practices affect consumer perceptions of the company and its products. The field of research has been narrowed by choosing to study the companies of the food and beverage industry that participate in the evaluation of the “Sustainability Index” and purposefully develop their sustainability strategy. These companies are “Cēsu alus”, “Aldaris”, “Balticovo” and “Orkla Latvija”. The master's thesis consists of an introduction, theoretical and empirical part, discussion, conclusion and, a list of used literature sources. The theoretical part describes the meaning and development of the concepts of sustainability and corporate social responsibility, identifies the main theoretical approaches that explain the nature of corporate social responsibility and business sustainability, the role of stakeholders in the development of sustainability strategy and sustainability communication, and provides a brief description of sustainability development in Latvia. To achieve the goal of the master's thesis, a mixed research methodology was used – document analysis and content analysis, analysis of company sustainability reports and website sustainability sections, semi-structured interviews with company representatives, and an online survey to obtain consumer evaluation. The data obtained as a result of the research allow to describe the sustainability strategy and its areas of the food and beverage industry, the role of stakeholders in the development of sustainability strategies, as well as provides consumer assessment of sustainability strategy. It can be concluded that consumers value the sustainability strategy implemented by companies as essential and potentially it can influence the decision of buyers in favour of the company's products. For the further development of the research, it is possible to conduct research for other primary stakeholders, as well as to organize focus groups for a deeper understanding of consumer attitudes and assessments. The work consists of 92 pages and 13 appendices.
Description: Stratēģiskā un sabiedrisko attiecību vadība
Strategic and Public Relations Management
Informācijas un komunikācijas zinātnes
Information and Communication Sciences
Appears in Collections:Maģistra darbi

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Komunikacijas_fakultate_SSAM_2022_Agita_Karklina_049303.pdfMaģistra darbs3.05 MBAdobe PDFView/Open    Request a copyopen_acces_locked
2022_KF_SSAM_Kārkliņa_Agita_PIELIKUMI.pdfNoslēguma darba pielikums1.35 MBAdobe PDFView/Open    Request a copyopen_acces_locked


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.