Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorInta Kalniņa-
dc.contributor.authorIeva Kristapsone-
dc.contributor.otherSabiedrības veselības un sociālās labklājības fakultātelv-LV
dc.contributor.otherFaculty of Public Health and Social Welfareen-UK
dc.date.accessioned2022-08-16T14:04:38Z-
dc.date.available2022-08-16T14:04:38Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.urihttps://dspace.rsu.lv/jspui/handle/123456789/8991-
dc.descriptionMāszinībaslv-LV
dc.descriptionNursing Studiesen-UK
dc.descriptionVeselības aprūpelv-LV
dc.descriptionHealth Careen-UK
dc.description.abstractBakalaura darba “Māsu viedoklis par mentora lomu jauno māsu integrācijas procesā” ietvaros tika veikts pētījums, ar mērķi noskaidrot māsu viedokli par mentora lomu jauno māsu integrācijas procesā. Bakalaura darbā tika analizēti citu valstu pētījumi saistībā ar mentora lomu un funkcijām jauno māsu integrācijas procesā veselības aprūpes iestādēs. Pētījuma hipotēze- mentoriem un jaunajām māsām neatšķiras viedoklis par mentora sniegtā emocionālā atbalsta nepieciešamību jauno māsu integrācijas procesā. Mērķa sasniegšanai tika izmantots pētījuma instruments- autores izveidota aptaujas anketa, ar kuru tika noteikts respondentu vecums, darba stāžs un statuss mentoringa programmā. Tika noskaidrots respondentu viedoklis par mentora lomas funkciju kategorijām- “Mācīšanās veicināšana”, “Aizstāvība”, “Apmācība”, “Draudzība”, “Karjeras attīstības veicināšana ”, “Personīga un emocionāla vadība”, “Darba vides un stratēģiju padomi” un “Lomu modulēšana”. Anketēšana notika no 01.04.2022. līdz 3.05.2022. Pētījumā piedalījās 122 respondenti, kuru vecums bija robežās no 22 līdz 63 gadiem, visbiežāk ar darba stāžu no 1 līdz 10 gadiem (63%). Lai sasniegtu izvirzīto mērķi, tika aptaujātas divas māsu grupas: • 45 formāli mentori • 77 jaunās māsas, kuras ir uzsākušas darba gaitas X slimnīcas stacionārā no 2015.-2020.gadam un kuras tika iesaistītas formālās mentoringa attiecībās kā jaunais darbinieks Pētījumā tika apstiprināta hipotēze. Māsu izlasē nepastāv statistiski nozīmīgas atšķirības starp viedokļiem par emocionālā atbalsta nepieciešamību starp mentoriem un jaunajām māsām. Bakalaura darbs sastāv no anotācijas, satura, ievada, literatūras apskata, pētniecības darba metodoloģijas, rezultātiem, analīzes daļas, secinājumiem, izmantotā literatūras avotu saraksta un pielikumiem. Darbā ievietotas 17 tabulas, 2 attēli, izmantoti 60 literatūras avoti. Darbs sastāv no 42 lapaspusēm bez pielikumiem.lv-LV
dc.description.abstractWithin the bachelor's thesis “Nurses' opinion on the role of the mentor in the integration process of novice nurses”, a study was conducted with the aim to find out the opinion of nurses on the role of mentor in the process of integration of young nurses. The bachelor's thesis analyzed the research of other countries in relation to the role and functions of the mentor in the process of integration of young nurses in health care institutions. The hypothesis of the study- the opinions of the mentors and young nurses do not differ on the need for emotional support from the mentor in the integration process of young nurses. To achieve the goal, a research tool was used - a questionnaire created by the author, which was used to determine the age, work experience and status of the respondents in the mentoring program. Respondents' views on the function categories of the mentor role were sought - “Learning facilitation”, “Advocacy”, “Training”, “Friendship”, “Career development facilitation”, “Personal and emotional guidance”, “Role modelling ” and “Work environment and systems advice”. The survey was conducted from 1th April 2022 to 3rd of May 2022. A total of 122 respondents, aged from 22 to 63, most often with a work experience of 1 to 10 years (63%). In order to achieve the set goals, two groups of nurses where interviewed: • 45 formal mentors • 77 new nurses who started working in the X hospital from 2015 till 2020 and who were involved in a formal mentoring relationship as a new employee The hypothesis of the study was confirmed. There is no statistically significant difference between mentors and young nurses opinions on the need for emotional support from the mentor in the integration process of young nurses. The Bachelor's thesis comprises an annotation, contents, introduction, literature review, research methodology, results, analysis, conclusions, a list of references, and appendices. The work contains 17 tables and 2 figures, 60 references. The thesis is presented on 42 pages, appendices excluded.en-UK
dc.language.isolv-LV-
dc.publisherRīgas Stradiņa universitātelv-LV
dc.publisherRīga Stradiņš Universityen-UK
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess-
dc.subjectmentorings māszinībāslv-LV
dc.subjectjaunās māsaslv-LV
dc.subjectmentorilv-LV
dc.subjectmentora lomalv-LV
dc.subjectjauno māsu integrācijalv-LV
dc.subjectmentoring in nursingen-UK
dc.subjectnovice nursesen-UK
dc.subjectmentorsen-UK
dc.subjectrole of the mentoren-UK
dc.subjectintegration of novice nursesen-UK
dc.titleMāsu viedoklis par mentora lomu jauno māsu integrācijas procesālv-LV
dc.title.alternativeNurses' opinion on the role of the mentor in the integration process of novice nursesen-UK
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen-UK
Appears in Collections:Bakalaura darbi



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.