Title: Uzņēmuma airBaltic mārketinga komunikācijas analīze korporatīvās sociālās atbildības politikas kontekstā
Other Titles: Analysis of airBaltic Marketing Communication in the Context of Corporate Social Responsibility Policy
Authors: Kristīne Blumfelde-Rutka
Marta Livzeniece
Eiropas studiju fakultāte
Faculty of European Studies
Keywords: airBaltic;uzņēmums;mārketinga komunikācija;transporta nozare;korporatīvā sociālā atbildība;ilgtspēja;airBaltic;company;marketing communications;transport industry;corporate social responsibility;sustainability
Issue Date: 2022
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University
Abstract: Bakalaura darba “Uzņēmuma airBaltic mārketinga komunikācijas analīze korporatīvās sociālās atbildības politikas kontekstā” balstoties uz teorētiskām atziņām un patstāvīgo pētījumu, analizējot uzņēmuma airBaltic mārketinga komunikāciju korporatīvās sociālās atbildības kontekstā, izstrādāt ieteikumus šīs komunikācijas pilnveidošanai. Transporta nozare ir viena no neekoloģiskākajām nozarēm pasaulē un tā rada milzīgu CO2 izmešu daudzumu, kas attīsta klimata pārmaiņas. Aviācijas nozare vien rada aptuveni 2,5% no visām cilvēka radītajām CO2 emisijām visā pasaulē. Uzņēmumiem ir jābūt atbildīgiem, ko pieprasa ne tikai klienti, bet arī uzņēmuma darbinieki, vadība un sabiedrība kopumā. Sabiedrības interese un izglītošanās par vides aizsardzību un klimata pārmaiņām var ietekmēt patērētāju zīmolu izvēli konkrētu produktu sektoros. Bakalaura darba ietvaros tika izmantotas piecas pētnieciskās metodes: monogrāfiskā pētījuma metode, sekundāro datu analīzes metode, diskursa analīzes/kodēšanas metode, kvalitatīvā pētījuma metode: ekspertu intervija un grafiskās analīzes metode. Darbs sastāv no trīs daļām, darba pirmā daļa ir veltīta mārketinga komunikācijas procesa, ilgtspējīga uzņēmuma tēla veidošanās analīzei un uzņēmuma korporatīvās sociālās atbildības politikas raksturojumam. Darba otrajā daļā tika raksturota uzņēmuma airBaltic darbība un veikta nozares uzņēmumu salīdzinošā analīze klimata pārmaiņu satura integrēšanas mārketinga komunikācijā izmantojot diskursa analīzes metodi. Trešajā daļā tika novērtēta uzņēmuma airBaltic korporatīvās sociālās atbildības integrēšana mārketinga komunikācijā, kā arī izstrādāti ieteikumi tās pilnveidošanai. Pētot airBaltic komunikāciju korporatīvās sociālās atbildības kontekstā, tika secināts, ka svarīgi ir izveidot un integrēt korporatīvo sociālo atbildību uzņēmuma stratēģijā kopā ar sadarbības partneriem un ieinteresētajām pusēm, galvenajai prioritātei ir jābūt veltītai gaisa piesārņojuma mazināšanai, kas ir arī klimata pārmaiņu viena no problēmām. Tāpat arī komunikācijai ir jābūt izglītojošai, ar pievienoto vērtību, kā arī godīgai un atklātai, tādā veidā šāda komunikācija veicinātu patērētāju uzticību uzņēmumam. Pētījuma rezultātā tika izstrādāti 4 priekšlikumi uzņēmuma airBaltic komunikācijas pilnveidošanai korporatīvi sociāli atbildīgas politikas veidošanai. Bakalaura darbs sastāv no 62 lpp. Darbā iekļautas: 9 tabulas, 17 attēli un 6 pielikumi. Darba pētījumam tika izmantoti 41 literatūras avots.
Based on the theoretical findings and an independent study analyzing airBaltic's marketing communications in the context of corporate social responsibility, the bachelor's thesis "Analysis of airBaltic's Marketing Communication in the Context of Corporate Social Responsibility Policy" should develop recommendations for improving this communication. The transport sector is one of the least environmentally friendly in the world and emits huge amounts of CO2, which is contributing to climate change. The aviation sector alone accounts for around 2.5% of global anthropogenic CO2 emissions. Companies need to be accountable, not only to their customers, but also to their employees, management, and society as a whole. Public interest and education about environmental protection and climate change can influence consumer brand choices in specific product sectors. Within the bachelor's thesis, five research methods were used: monographic research method, secondary data analysis method, discourse analysis / coding method, qualitative research method: expert interview and graphical analysis method. The work consists of three parts, the first part is devoted to the analysis of the marketing communication process, the formation of a sustainable corporate image and the description of the company's corporate social responsibility policy. The second part of the paper described the operation of airBaltic and performed a comparative analysis of the companies in the industry in the integration of climate change content in marketing communication using the method of discourse analysis. The third part assessed the integration of airBaltic's corporate social responsibility into marketing communications, as well as developed recommendations for its improvement. Researching airBaltic's communication in the context of corporate social responsibility concluded that it was important to develop and integrate corporate social responsibility into the company's strategy with partners and stakeholders, and that reducing air pollution, which is also a challenge for climate change, should be a key priority. Communication must also be educational, with added value, and honest and open, so that it can boost consumer confidence in the business. As a result of the research, 4 proposals were developed for the improvement of airBaltic's communication for the development of a corporate socially responsible policy. The bachelor's thesis consists of 62 pages. The work includes: 9 tables, 17 figures and 6 appendices. 41 literature sources were used for the study.
Description: Starptautiskais mārketings un reklāma
International Marketing and Advertising
Vadība, administrēšana un nekustamo īpašumu pārvaldība
Management, Administration and Real Estate Management
Appears in Collections:Bakalaura darbi



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.