Title: Radošais darbs: Dokumentālā īsfilma “Studenta dzīve Covid-19 laikā”.
Other Titles: Creative work: Documentary short film “Student’s life during Covid-19”.
Authors: Dita Rietuma
Linda Laizāne
Komunikācijas fakultāte
Faculty of Communications
Keywords: dokumentālā;students;dokumentālā īsfilma;Covid-19;attālinātās mācības;documentary;student;documentary short film;Covid-19;distance learning
Issue Date: 2022
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University
Abstract: Bakalaura darba – Radošais darbs: Dokumentālā īsfilma “Studenta dzīve Covid-19 laikā” -mērķis ir izveidot dokumentālo īsfilmu, ar autoetnogrāfijas un skaidrojošās dokumentālās filmas iezīmēm par personīgu studenta dzīves atspoguļojumu Covid-19 laikā. Atainojot pandēmijas un ierobežojumu ietekmi uz studenta ikdienu, viņu pašu, kā arī studiju procesu un tā nozīmi. Atklāt iespējamās problēmas, kas skar studentus, kā arī sniegt ieskatu topošajiem studentiem. Dokumentālā īsfilma “Studenta dzīve Covid-19 laikā ”, ir darba autores personīgs stāsts, kas veidots balstoties uz personīgā arhīva materiālu izmantojumu. Īsfilma sniedz ieskatu studentes ikdienas dzīvē attālināto studiju laikā ko izraisīja Covid-19 pandēmijas izplatība. Veicot gan teorijas aprakstu, gan koncepcijas daļas izstrādi darba autore uzsvēra, ka dokumentālās īsfilmas izveide ir populārs formāts, lai parādītu personīgu realitātes stāstījumu. Dokumentālajā īsfilmā ir iespēja pievērst lielāku uzmanību tieši studenta tēlam un ar to saistītajām darbībām, kā arī par galvenās varones viena dzīves posma personīgo pieredzi. Darba teorētiskajā daļā ir aprakstīta dokumentālā īsfilma un tās izveides process, kas iekļauj dokumentālās īsfilmas veidus citējot Bila Nikolsa pamatprincipus. Lai raksturotu filmas laiku, veikts teorijas aprakts par Covid-19 vīrusa izplatību, kura rezultātā tika ieviestas pārmaiņas visās jomās. Koncepcijas daļa sniedz informāciju par radošās daļas izveidi no idejas līdz dokumentālās īsfilmas publikācijai. Īsfilma ir publicēta sociālajos medijos, kā, piemēram Facebook un Youtube, kas ir pieejama auditorijai. Studenta loma ir tikai sākums tālākam dzīves posmam, kuru mēs paši ietekmējam ar savām izvēlēm. Dokumentālās īsfilmas autore vēlas parādīt sabiedrībai studenta ikdienas dzīvi, kad visa galvenā saskarsme un svarīgākie notikumi ir atkarīgi no tehnoloģijām un laba interneta savienojuma. Filma ļauj skatītājam ienākt darba autores kā filmas subjekta personīgajā telpā un ielūkoties dziļāk. Īsfilmas apjoms ir 13 minūtes un 29 sekundes. Bakalaura darba kopējais apjoms ir 40 lappuses.
The aim of the bachelor’s thesis – Creative work: Documentary short film “Student’s life during Covid-19” – is to create a documentary short film with the features of autoethnography and an expository documentary about personal reflection of a student’s life during Covid-19. Representing the impact of pandemics and restrictions on the student’s daily life, their own feelings and the study process and it’s importance. Discover potential issues that affects students and provide insight into those who have never start studies in university yet. The documentary short film “Student’s life during Covid-19” is the author’s personal story based on the personal archive material use. The short film shows the student’s daily life during distance learning caused by the spread of the Covid-19 pandemic. In the theoretical part and concepts part, the author concludes that the creation of the documentary short film is the most popular format to show the narrative of reality. In the short documentary, there is an opportunity to pay more attention to the student’s image and related activities, as well as to the personal experiece of the main character as a student. The theoretical part of the work describes the documentary short film and the process of its creation, which includes the different types of a documentary short films by Bill Nichols and theories explanation about the autoethnography mode in documentaries. To describe the main changes in studies and the time that is represented, a theoretical description of the spread of the Covid-19 was included. The concept part provides information on the creation of the creative part from idea to the publication of the documentary short film. The short film has been published on social media such as Facebook and Youtube, which is available to audience. The role of the student is only the beginning of a later stage in life, which we influence with our own choices. The author of the short documentary wants to show to the public the daily life of a student, when all the main communication and the most important events depend on technology use and a good internet connection. The film allows the viewer to enter the personal space of the author as the subject of the film and look deeper. The lenght of the short film is 13 minutes and 29 seconds Bachelor’s work is written on 40 pages.
Description: Multimediju komunikācija
Multimedia Communication
Informācijas un komunikācijas zinātnes
Information and Communication Sciences
Appears in Collections:Bakalaura darbi

Files in This Item:


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.