Title: Klubu dejotāji kā tēla veidošanas instruments Latvijas naktsklubos.
Other Titles: Club dancers as an image-building tool in Latvian nightclubs.
Authors: Ieva Puzo
Jeļizaveta Volkonska
Komunikācijas fakultāte
Faculty of Communications
Keywords: Naktsklubs;dejotājs;klubu dejotāji;Go-Go dējas;tēls;feminism;LGBT;izklaides;Nightclub;dancer;club dancers;Go-Go dance;image;feminism;Latvia;LGBT;Instagram
Issue Date: 2022
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University
Abstract: Tēla veidošana ir svarīga jebkuras organizācijas sastāvdaļa, un naktsklubos ir jāņem vērā arī vēsturiskie un sociālekonomiskie faktori, kas ietekmē tēla veidošanos. Latvijā šie faktori var atšķirties no Rietumvalstīm, arī ņemot vērā, ka klubu nozare Latvijā parādījās vēlāk. Šajā pētnieciskajā darbā tiek aplūkota klubu dejotāju nepieciešamība Latvijas naktsklubu tēla veidošanā un mērķis ir izpētīt tos funkcijas. Pētījumu problēma ir saistīta ar to, ka parasti pētījumi par klubiem ir balstīti uz mārketingu, un ir ļoti maz pētījumu par naktsklubu saistību ar sabiedrību. Lai sasniegtu mērķi, tika izvirzīti un izpildīti noteikti uzdevumi: ir atrasta teorijas apguvei nepieciešamā literatūra, kas palīdzēja saprast, kādu informāciju ir jāmeklē, lai uzrakstītu darba praktisko daļu. Tika veikta intervija ar klubu īpašniekiem Latvijā, kuri stāstīja par naktsklubu iekšējiem procesiem. Tāpat tika veiktas intervijas ar Latvijas dejotājiem, kuriem ir liela pieredze klubu industrijā. Rezultātu salīdzināšanai tika veikta arī aptauja Latvijas naktsklubu apmeklētāju starpā. Ņemot vērā, ka sociālie tīkli joprojām ir galvenais mūsdienu instruments naktskluba tēla veidošanā, tika arī pētīti divi naktsklubi Rīgā un to, kāds mediju saturs par tiem ir pieejams. Dejotāji klasiskajā naktskluba priekšnesumā ir nepieciešams atribūts, kas palīdz naktsklubiem radīt svētku atmosfēru. Tika secināts, ka Latvijas klubu dejotājiem, ir augsts profesionalitātes līmenis, un viņu dažādība un vēlme attīstīties ļaus Latvijas naktsklubiem īstenot dažāda veida deju programmas. Balstoties uz rezultātiem, Latvijas sabiedrības vidū visaugstāk tiek novērtēta dejotāju dejotprasmes, un Latvijā ir daudz labu deju grupu un studiju, kas sniedz deju pakalpojumus. Tika izpētīti aptaujas rezultāti, kurā tika noskaidrots, ka "First" naktsklubs ir populārākais naktsklubs, neraugoties uz to, ka naktsklubā dažkārt notiek friku-pasākumi. Tā kā dejotāji ir apmeklētāju uzmanības centrā, viņi pastāvīgi vēro reakcijus. Ja ir reakcija, negatīva vai pozitīva, tad tas ir rādītājs, ka sabiedrībā sāksies procesi, kas ietekmēs kluba tēlu. Pētījums atklāj, ka naktsklubu apmeklētāji Latvijā jau ir sākuši neitrālāk izturēties pret vīriešu dejotājiem nekā pirms pieciem gadiem. Kluba dejotājas ir vairāk seksualizētas, tāpēc dejotājas attēla parādīšanās mediju saturā, kas varētu fotografēta no aizmugures zemāka leņķa, var garantēt, ka publikācija iegūs vislielāko skaitu Patīk. Klubu dejotāji ir kluba augstā līmeņa rādītājs, un tāpēc ir pat aģentūras, kas nodarbojas ar dejotāju meklēšanu un atlasi.
Image is an important part of any organisation, and nightclubs must also consider the historical and socio-economic factors that influence image building. In Latvia, these factors may differ from Western countries, because the club industry in Latvia emerged later. This research work examines the necessity of club dancers in the image building of Latvian nightclubs and aims to explore their functions. The research problem is related to the fact that usually research on clubs is based on marketing than on relation of nightclubs to society. The work analyses an interview which were conducted with club owners in Latvia and with Latvian dancers who have extensive experience in the club industry. A survey of Latvian nightclub visitors was also carried out to compare the results. However, as social networks are still the main modern tool for nightclub image building, two nightclubs in Riga and the media content available were analysed. Dancers are a necessary attribute in a classic nightclub, and they are an indicator of a club's high level. It was concluded that Latvian nightclub dancers have a high level of professionalism, and their diversity and willingness to develop will allow Latvian nightclubs to implement different types of dance programmes. Based on the results, dancing skills are the most appreciated among the Latvian public. The results of a survey were studied, which showed that First nightclub is the most popular nightclub, even though the nightclub sometimes hosts freak-events. As the dancers are the centre of attention of the visitors, they are constantly observing the reactions. If there is a reaction, negative or positive, it is an indicator that processes will start in society that will affect the image of the club. The study reveals that nightclub visitors in Latvia have already started to have a more neutral attitude towards male dancers than five years ago. Club dancers are more sexualised, so the appearance of an image of a dancer in media content, which could be taken from a lower angle from behind, can guarantee that the publication will get the highest number of Likes.
Description: Sabiedriskās attiecības
Public Relations
Informācijas un komunikācijas zinātnes
Information and Communication Sciences
Appears in Collections:Bakalaura darbi



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.