Title: Uzvedības ekonomikas principu izmantošana pret braukšanu reibumā saistītajās CSDD sociālajās kampaņās.
Other Titles: Use of Behavioral Economics Principles in anti drunk-driving Road Traffic Safety Directorate Social Campaigns.
Authors: Vita Savicka
Anna Zālīte
Komunikācijas fakultāte
Faculty of Communications
Keywords: Atslēgas vārdi: Uzvedības ekonomika;Uzvedības maiņas komunikācija;CSDD;Mindspace;sociālās kampaņas.;Keywords: Behavioral economics;Behavior change communication;CSDD;Mindspace;social campaigns.
Issue Date: 2022
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University
Abstract: ANOTĀCIJA Bakalaura darba tēma ir ‘’Uzvedības ekonomikas principu izmantošana pret braukšanu reibumā saistītajām CSDD sociālajās kampaņās’’ un šī bakalaura darba mērķis ir noskaidrot kuri, Ceļu satiksmes drošības direkcijas veidotajās sociālajās kampaņās izmantotie uzvedības ekonomikas principi ietekmē un maina autovadītāju uzvedību. Bakalaura darbs ir veidots trīs daļās, pirmajā darba daļā aplūkotas teorētiskās nostādnes par uzvedība ekonomiku, uzvedības ekonomikas modeli Mindspace un šī modeļa deviņiem principiem, uzvedības maiņas komunikāciju un tās izmantošanu ceļu satiksmes drošībā, tālāk ir nodaļa par uzvedības ekonomikas izmantošanu uzvedības maiņas komunikācijā un teorētiskā darba daļa noslēdzas ar nodaļu par sociālajām kampaņām un uzvedību mainošajām kampaņām. Otrajā bakalaura darba daļā ir apraskstītās divas pētījuma metodes, kuras tiks izmantotas darba empīriskajā daļā. Bakalaura darba empīriskajā daļā izmantotās divas kvalitatīvās pētniecības metodes - kontentanalīze un daļēji strukturētas intervijas metode. Trešā darba daļa ir empīriskā daļa, kurā tiek analizētas Ceļu satiksmes drošības direkcijas sociālās kampaņas pret braukšanu apreibinošu vielu ietkemē ‘’Izguli reibumu!’’ un kampaņu ‘’Dārgs prieks’’. Empīriskās daļas noslēgumu, bakalaura autors analizē iegūtas atbildes uz intervijām. Pēc darba veikšanas tiek veidoti secinājumi un priekšlikumi. Galvenie secinājumi – sociālājās kampaņās izmantotie uzvedības ekonomikas principi daļēji ietekmē autovadītāju uzvedību, tiem ir liela ietekme uz cilvēku lēmumu pieņemšanu un attieksmi pret transporta vadīšanu apreibinošu vielu ietekmē. Atslēgas vārdi: Uzvedības ekonomika, Uzvedības maiņas komunikācija, CSDD, Mindspace, sociālās kampaņas. 
The topic of the bachelor's thesis is ‘’Use of Behavioral Economics Principles in anti drunk-driving Road Traffic Safety Directorate Social Campaigns’’ and the aim of this bachelor's thesis is to find out which behavioral economics principles in social campaigns developed by the Road Traffic Safety Directorate influence and change drivers' behavior. The bachelor's thesis is divided into three parts, the first part deals with the theoretical approach to behavioral economics, the behavioral economics model Mindspace and the nine principles of this model, behavioral change communication and its use in road safety. Part 2 concludes with a chapter on social campaigns and behavior change campaigns. In the second part of the bachelor's thesis, two research methods are described, which will be used in the empirical part of the thesis. In the empirical part of the bachelor's thesis, two qualitative research methods are used - content analysis and the semi-structured interview method. The third part of the work is the empirical part, where author analyzes the Road Safety Directorate's social campaigns ‘’Izguli reibumu! "Dārgs prieks". At the end of the empirical part, the bachelor's author analyzes the answers obtained to the interviews. After the work is done, conclusions and proposals are made. The main conclusions are that the principles of behavioral economics used in social campaigns have a partial effect on drivers' behavior, but they have a major influence on people's decision-making and attitudes towards driving under the influence of intoxicants. Keywords: Behavioral economics, Behavior change communication, CSDD, Mindspace, social campaigns.  
Description: Sabiedriskās attiecības
Public Relations
Informācijas un komunikācijas zinātnes
Information and Communication Sciences
Appears in Collections:Bakalaura darbi

Files in This Item:


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.