Title: Video sērija “Latvijas Nacionālā mākslas muzeja krātuve”. Radošais darbs.
Other Titles: Video series “Repository of the Latvian National Museum of Art”. Creative work.
Authors: Dita Rietuma
Anna Dzene
Komunikācijas fakultāte
Faculty of Communications
Keywords: dokumentālais kino;naratīva teorija;digitāls stāsts;sociālie mediji;kino valoda;instagram;documentary cinema;narrative theory;digital storytelling;social media;cinematic language;instagram
Issue Date: 2022
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University
Abstract: Bakalaura darba nosaukums ir “Video sērijas “Latvijas Nacionālā mākslas muzeja krātuve”. Radošais darbs”. Šāds temats tika izvēlēts, lai izglītotu sabiedrību par mākslas darbiem, kuri dažādu iemeslu dēļ netiek izstādīti muzeja publiskajās telpās. Viens no veidiem, kā darīt šīs mākslas vērtības zināmas publikai, ir izmantot sociālos medijus un to sniegtās priekšrocības. Sociālie mediji ir kļuvuši par vienu no svarīgākajiem rīkiem kultūras organizāciju saziņai ar sabiedrību. Darba mērķis ir izveidot izglītojošus video sižetus sociālo mediju platformai Instagram, izmantojot dokumentālā kino paņēmienus, par muzeja krātuvē esošajiem mākslas darbiem. Sižeti ir tapuši sadarbībā ar Latvijas Nacionālo mākslas muzeju un mākslas zinātnieku Eduardu Dorofejevu. Par publicēšanas platformu tika izvēlēta platforma Instagram, jo tā ir izteikti vizuāli orientēta, tāpēc būs vispiemērotākā video sižetu atradīšanai publikai. Darbs sastāv no teorētiskās daļas un praktiskās daļas. Teorētiskajā daļa ir sadalīta piecās apakšnodaļās. Tika aplūkota dokumentālā kino definīcija, tā izteiksmes līdzekļi, veidi un vizuālie elementi. Sekojoši tika izpētīti video uzņemšanas vizuālie, audio un citi tehniskie elementi. Aprakstīti pirms ražošanas, ražošanas un pēcapstrādes posmi, kā arī tādi tehniskie elementi kā attēls, skaņa, filmēšana, video rediģēšana, montāža un pēcapstrāde. Autore aplūkoja digitālo stāstu veidošanas pamatprincipus un naratīvu kā informācijas nodošanas funkciju. Tālākajā apakšnodaļā ir apskatīti sociālie mediji un to specifika. Visbeidzot autore izanalizēja Nīderlandes Nacionālā muzeja veidotus video sižetus kā piemēru šim darbam. Praktiskajā daļā tiek aprakstīts koncepta dizains – mērķauditorija, sagatavošanās process, filmēšanas aprīkojums un process, izmantotā skaņa, grafiskie dizaina elementi, subtitru lietošana, montāža un pēcapstrāde, kā arī publicēšanas plāns. Radošā darba konceptuālā pieeja balstās Šeilas Bernardes (Sheila Curran Bernard), grāmatā “Documentary Storytelling. Creative Nonfiction on Screen”, Berija Hampa (Barry Hampe) grāmatā “Making Documentary Films and Videos”, Bila Nikola (Bill Nihols) grāmatā “Introduction to Documentary”, un Kellijas Gordonas Brainas (Kelly Gordon Brine) grāmatā “The Art of Cinematic Storutelling. A Visual Guide to Planning Shots, Cuts, and Transitions”. Tāpat izmantota operatora Valda Eglīša grāmata “Filmas vizuālā stila noslēpumi” un Džo Lamberta (Joe Lambert) grāmata “Digital Storytelling – Capturing Lives, Creating Community”. Izstrādātais bakalaura darba apjoms ir 66 lapaspuses. Pievienoti 9 pielikumi.
The title of the bachelor thesis is “Video series “Repository of the Latvian National Museum of Art”. Creative work”. This topic was chosen to educate the public about works of art that are not displayed in the museum's public spaces for various reasons. One of the ways to make these artistic values known to the public is to use social media. Social media has become one of the most important tools for cultural organizations to communicate with the public. The aim of the work is to create educational videos for the social media platform Instagram, using documentary film techniques, about the works of art in the museum's repository. The stories have been created in collaboration with the Latvian National Museum of Art and art historian Eduards Dorofejevs. Instagram platform was chosen as the most suitable for publishing videos as it is highly visually oriented. The work consists of a theoretical part and an practical part. The theoretical part is divided into five subsections. The definition of documentary cinema, its means of expression, types and visual elements were discussed. Next the visual, audio and other technical elements of video recording were studied. Described the pre-production, production, and post-production stages, as well as technical elements such as image, sound, filming, editing, and post-processing. The author looked at the basic principles of digital storytelling and narrative as a function of information transfer. The following section discusses social media and its specifics. Finally, the author analysed the videos created by the National Museum of the Netherlands as an example for this work. The practical part describes the design of the concept - the target audience, the preparation process, the filming equipment and process, the sound used, the graphic design elements, the use of subtitles, editing and post-production, as well as the publication plan. The conceptual approach for this creative work is based on Sheila Curran Bernard's book “Documentary Storytelling. Creative Nonfiction on Screen”, Barry Hampe book “Making Documentary Films and Videos”, Bill Nichols “Introduction to Documentary”, and Kelly Gordon Brines “The Art of Cinematic Storytelling. A Visual Guide to Planning Shots, Cuts, and Transitions”. Valdis Eglītis book “Filmas vizuālā stila noslēpumi” and Joe Lambert’s work “Digital Storytelling – Capturing Lives, Creating Community” was also used in creating this creative work. The volume of the developed bachelor's thesis is 66 pages. Added 9 appendices.
Description: Multimediju komunikācija
Multimedia Communication
Informācijas un komunikācijas zinātnes
Information and Communication Sciences
Appears in Collections:Bakalaura darbi

Files in This Item:


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.