Title: Fitnesa treneru un veselīga dzīvesveida satura veidotāju sociālo tīklu aktivitātes saistība ar sociālo tīklu un virtuālo treniņu lietošanas paradumiem
Other Titles: The relationship between the fitness professionals and healthy lifestyle content creators social neworking activity and the habits of the followers of social networking and virtual training
Authors: Zane Ulmane
Dace Dzilna
Sabiedrības veselības un sociālās labklājības fakultāte
Faculty of Public Health and Social Welfare
Keywords: sociālie tīkli;veselīgs dzīvesveids;fiziskas aktivitātes;virtuālie treniņi;fitnesa treneris;veselīga dzīvesveida satura veidotājs;veselīga dzīvesveida satura patērētājs;social networks;healthy lifestyle;physical activities;virtual training;fitness trainer/coach;healthy lifestyle content creator;healthy lifestyle content consumer (follower)
Issue Date: 2022
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University
Abstract: Bakalaura darba tēma ir “Fitnesa treneru un veselīga dzīvesveida satura veidotāju sociālo tīklu aktivitātes saistība ar sociālo tīklu un virtuālo treniņu lietotāja paradumiem”. Kā norāda zinātniski pētnieciskā literatūra, 21. gadsimtā fitness un veselīgs dzīvesveids ir viena no sfērām, kur strauji ir pieaugusi sociālo tīklu ietekme uz auditoriju. COVID - 19 ierobežojumu laikā populāri ir kļuvuši treneru un tiešsaistes treniņprogrammu piedāvājumi, izmantojot sociālo tīklu platformas. Dažādi fitnesa treneri un viedokļu līderi cenšas piesaistīt auditoriju, to iedvesmojot ar dažādiem uzskatiem un treniņu metodēm par veselīgu dzīvesveidu. Pētījumā tika izvirzīta hipotēze: pastāv saistība starp veselīga dzīvesveida satura sekotāju sociālo tīklu lietošanas paradumiem un fitnesa treneru un veselīga dzīvesveida satura veidotāju sociālo tīklu aktivitāti. Pētījuma mērķis ir izpētīt un analizēt fitnesa treneru un veselīga dzīvesveida satura veidotāju sociālo tīklu aktivitātes saistības ar veselīga dzīvesveida satura piekritēja sociālo tīklu un virtuālo treniņu lietošanas paradumiem. Pētījuma datu iegūšanai tika izmantota autores izstrādāta anketa (veselīga dzīvesveida satura piekritēju viedokļa noskaidrošanai par sociālo tīklu un virtuālo treniņu lietošanas paradumiem), kā arī daļēji stukturēta intervija (veselīga dzīvesveida satura veidotāju viedokļa par sociālo tīklu un virtuālo treniņu lietošanas paradumiem). Pētījumā piedalījās 155 aptaujas respondenti un seši interviju dalībnieki. Dati tika analizēti, izmantojot MS Excel programmu. Rezultātu aprakstīšanai un interpretācijai tika izmantota aprakstošā statistika. Īsi aprakstot galvenos rezultātus un secinājumus, iemesli, kādēļ tiek sekots kādam fitnesa trenerim vai veselīga dzīvesveida satura veidotājam ir sociālo tīklu konta saturs, satura veidotāja kvalifikācija, informatīva satura par veselīgu dzīvesveidu kopumā publicēšana, kā arī motivējoša satura veidošana un publicēšana. Analizējot populārāko fitnesa treneru un sociālo tīklu satura veidotāju sociālo tīklu aktivitātes un to saistību ar veselīgu dzīvesveidu, sociālo tīklu aktivitātes lielā mērā saistās ar virtuālo treniņu nodrošināšanu savai auditorijai. Tāpat būtiska veselīga dzīvesveida sociālo tīklu aktivitātes loma ir informatīva satura par fiziskām aktivitātēm, uzturu un veselīgu dzīvesveidu publicēšana savos sociālo tīklu kontos.
The topic of research paper is “The relationship between the fitness professionals and healthy lifestyle content creators social neworking activity and the habits of the followers of social networking and virtual training”. According to the research literature, in the 21st century, fitness ad healthy lifestyle are among the spheres where the impact of social networks has grown rapidly. During the Covid - 19 restrictions, the offers of virtual training programmes by fitness professionals and content creators have become popular using social networks.Various fitness professionals and opinion leaders tend to attract the audience, inspired by the variety of beliefs of healthy lifestyle and training methods. The hypothesis was raised: exists the relationship between social networking habits of healthy lifestyle content users and the activity of fitness professionals and healthy lifestyle content creators. The research objective is to explore and analyse the relationship between social networking activity fitness professionals and healthy lifestyle content creator and the habits of use of social networking and virtual training in opinion of the healthy lifestyle content followers. A questionnaire developed by the author was used to collect researc data (to find out the opinion of healthy lifestyle content “followers” about social networking and virtual training habits); a semi-structured interview (to find out the opinion of healthy lifestyle content creator about social networking and virtual training habits). The research invovlved 155 respondents of quastionnaire and six participants of interviews. The data was analyzed using MS Excel. Descriptive statistic was used to describe and to interpert the results. The main reasons of following a fitness trainer or healthy lifestyle content creator are the content of a social network account, the qualification of the content creator, publishing informative content of healthy lifestyles in general, creating and publishing motivational content. Analysing the activities of the social networks of the most popular fitness coaches and healthy lifestyle content creator and the relationship to healthy lifestyles, social networking activities are linked to providing virtual training and informative content of healthy lifestyle for their audience.
Description: Veselības sports
Health Sport
Veselības aprūpe
Health Care
Appears in Collections:Bakalaura darbi



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.