Kvalitātes vadības sistēmu pilnveidošanas iespējas SIA “Sadzīves pakalpojumi”

No Thumbnail Available

Date

2022

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University

Abstract

Darba tēma ir- Kvalitātes vadības sistēmu pilnveidošanas iespējas SIA “Sadzīves pakalpojumi”. Šajā darbā darba autors pēta, uzņēmuma darbinieku iesaisti kvalitātes pārvaldības instrumentu izstrādē, ieviešanā un ieviesto kvalitātes pārvaldības sistēmas instrumentu darbības efektivitātes uzraudzībā. Darba mērķis sniegt SIA “Sadzīves pakalpojumi” vadībai ierosinājumus kvalitātes vadības sistēmu pilnveidei. Darbs struktūrā ir veidota trīs nodaļās pirmajā veicot teorētisko aspektu analīzi veidojot kvalitātes vadības sistēmu raksturojumu. Pētot kvalitātes vadības sistēmas prasības-regulējumus Eiropas Savienībā un apkopojot literatūrā aprakstītos pētījumus un aspektus par darbinieku iesaisti kvalitātes vadības sistēmu izstrādē, ieviešanā, uzraudzībā un pilnveidē. Otrajā nodaļā autoram raksturojot uzņēmumu SIA “Sadzīves pakalpojumi” darbību, mērķus un politiku. Darba laikā autors analizēja uzņēmuma finanšu rādītājus un pētīja, kādas kvalitātes vadības sistēmas ir ieviestas uzņēmumā aprakstot tās un aplūkojot uzņēmuma izstrādātos procesus un integrēto vadības sistēmu. Darba trešajā nodaļā autors veica uzņēmuma darbinieku empīrisko pētījumu veicot respondentu aptauju. Respondentiem uzdodot novērtēt virkni apgalvojum saistībās ar uzņēmumā ieviesto kvalitātes vadības sistēmu, komunikāciju uzņēmumā, darba vadītāja novērtējumu un motivāciju lūdzot to novērtēt katru apgalvojumu izvēloties starp piecām atbilžu variantiem. Turpmākajā darba tika analizētas respondentu atbildies, uz kuru pamata tika izstrādāts modelis/vadlīnijas kvalitātes vadības sistēmu uzlabošanā SIA “Sadzīves pakalpojumi”. Analizējot aptaujas rezultātus autors secina, ka rezultāti norāda uz zemu personāla iesaistes līmeni kvalitātes vadības sistēmās pilnveidē un uzturēšanā, organizācija mērķu un stratēģijas sasniegšanā. Lai paaugstinātu personāla iesaistes līmeni, kas rezultātā palīdzēs paaugstināt organizācijas spēju rādīt vērtību iesaistītajām pusēm un palīdzēs organizācijai nodrošināt efektīvāko un veiksmīgāko kvalitātes vadības sistēmas funkcionēšanu. Ātrāk un efektīvāk identificēt kvalitātes problēmas un veicināt darbinieku līdzdalību sistēmas pilnveides realizēšanai. Organizācijai nepieciešams ieviest uzlabojumus cilvēkresursu vadībā, kopumā autors piedāvā uzlabot 4 cilvēkresursu un kvalitātes vadības aspektus: 1. Informētība un komunikācija; 2. Novērtēšanas sistēma; 3. Apmācības sistēma; 4. Atlīdzība un apbalvošana. Balstoties uz empīriskajā pētījumā iegūtajiem rezultātiem sasaistot tos ar teorijā aplūkotajiem aspektiem tika izstrādāti secinājumi un priekšlikumi SIA “Sadzīves pakalpojumi” vadībai kvalitātes vadības sistēmas pilnveidei. Maģistra darba apjoms 88 lappuses, neskaitot pielikumus. Darbs sastāv sastāv no 3 nodaļām un 10 apakšnodaļām. Secinājumiem un priekšlikumiem un izmantoto informācijas avotu saraksts. Darbam ir pievienoti 5 pielikumi.
Topic of research is- Quality Management Systems development potential for SIA “Sadzīves pakalpojumi”. In this research, author investigates involvement of organizations employees in development and implementation of quality management tools and in monitoring the effectiveness. The aim of the research is to provide suggestions to the management of SIA “Sadzīves pakalpojumi” for the improvement of quality management systems. The work in the structure is formed in three chapters, the first performing the analysis of theoretical aspects of creating a description of quality management systems. Researching the requirements and regulations of the quality management system in the European Union and summarizing the research and aspects described in the literature on the involvement of employees in the development, implementation, monitoring and improvement of quality management systems. In the second chapter, the author describes the activities, goals and policy of the company. During the research, author analyzed the company's financial indicators and researched what quality management systems have been implemented in company, describing them and looking at the company's developed processes and integrated management system. In the third chapter, the author conducted an empirical study of the company's employees by conducting a survey of respondents. Respondents were asked to evaluate a number of statements related to the quality management system implemented in the company, communication in the company, the supervisor's assessment, and motivation, asking them to evaluate each statement by choosing between five answer options. In the following work, the responses of the respondents were analyzed, on to develo model / guidelines for the improvement of quality management systems in SIA “Sadzīves pakalpojumi” . Analyzing the results of the survey, author concludes that the results indicate a low level of staff involvement in the development and maintenance of quality management systems and the achievement of organizational goals and strategy. In order to increase the level of staff involvement, which will help increase the organization's ability to show value to stakeholders and help the organization to ensure the most efficient and successful quality management system, identify quality problems faster and more effectively, author proposes to improve 4 aspects of human resources and quality management: 1. Awareness and communication; 2. Evaluation system; 3. Training system; 4. Remuneration and rewards. Based on the results obtained in the empirical research, linking them with the aspects considered in the theory, conclusions and proposals were developed for the management of SIA “Sadzīves pakalpojumi” to improve the quality management system. The volume of the master's thesis is 88 pages, not including appendices. The work consists of 3 chapters and 10 subsections. List of conclusions and proposals and sources of information used. 5 appendices are attached

Description

Starptautiskais bizness un tiesības
International Business and Law
Vadība, administrēšana un nekustamo īpašumu pārvaldība
Management, Administration and Real Estate Management

Keywords

Atslēgas vārdi: cilvēkresursu vadīšana, kvalitātes vadības sistēmas, personāla iesaiste, procesi un vadlīnijas., Keywords: human resource management, quality management systems, staff involvement, processes and guidelines.

Citation

Collections