Please use this identifier to cite or link to this item: https://doi.org/10.25143/soc-darbs_2021_ISBN-9789934563928_141-157
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorLārmane, Madara-
dc.contributor.authorMoors, Mārtiņš-
dc.date.accessioned2021-10-13T15:12:29Z-
dc.date.available2021-10-13T15:12:29Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.citationLārmane, M., Moors, M. (2021). Sociālā darba ētika ierobežotu personāla resursu apstākļos sociālajā dienestā. Sociālais darbs: izglītība, pētniecība, prakse 2021. 141–157. https://doi.org/10.25143/soc-darbs_2021_ISBN-9789934563928_141-157lv_LV
dc.identifier.isbn978-9934-563-92-8-
dc.identifier.other141–158-
dc.identifier.urihttps://dspace.rsu.lv/jspui/handle/123456789/6633-
dc.description.abstractRīgas Sociālā dienesta dati par darbinieku mainību parāda, ka 2018. gadā sociālajā dienestā tika pieņemts 81 darbinieks, bet atbrīvoti tika 78 darbinieki. 2015. gadā veiktā pētījumā tika aptaujāti Rīgas patversmes sociālie darbinieki. Aptaujas rezultāti rādīja, ka 20?% respondentu ētiskās dilemmas un grūtības lēmuma pieņemšanā ieņem nozīmīgu vietu to grūtību vidū, ar kurām darbinieki saskaras ikdienas praksē. 2020. gadā veiktā pētījuma “Sociālā darba ētika ierobežotu personāla resursu apstākļos sociālajā dienestā” mērķis bija izpētīt sociālo darbinieku tipiskākās ētisko dilemmu risināšanas stratēģijas ierobežotu personāla resursu apstākļos Rīgas Sociālajā dienestā un sagatavot priekšlikumus sociālajiem darbiniekiem, kā šādos apstākļos efektīvi veikt klientu apkalpošanu. Lai sasniegtu pētījuma mērķi, tika anketēti 43 Rīgas Sociālā dienesta sociālie darbinieki, kuri sniedz sociālos pakalpojumus Rīgas pašvaldības iedzīvotājiem, kā arī tika veiktas padziļinātās intervijas ar diviem Rīgas Sociālā dienesta sociālajiem darbiniekiem, kuriem ir vislielākais darba stāžs sociālā darba nozarē. Pētījumā secināts, ka ierobežotu personāla resursu apstākļos tipiskākās ētiskās dilemmas ir personiskās un profesionālās vērtības un klienta vērtības; resursu sadale un klienta pamatvajadzību nodrošināšana; patiesības teikšana un klienta aizsardzības ievērošana; likumu, noteikumu ievērošana un ētisko vērtību saglabāšana. Sociālā dienesta sociālie darbinieki ētisko dilemmu risināšanai nozarē dod priekšroku uz procesu orientētās ētiskās dilemmas risināšanas stratēģijai.lv_LV
dc.formatElectronic-
dc.language.isolv_LV-
dc.publisherRīgas Stradiņa universitātelv_LV
dc.relation.ispartofSociālais darbs: izglītība, pētniecība, prakse 2021lv_LV
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess-
dc.rightsAttribution-NonCommercial 4.0 International*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/*
dc.subjectsociālā darba ētikalv_LV
dc.subjectētiskās dilemmaslv_LV
dc.subjectētisko dilemmu risināšanas stratēģijaslv_LV
dc.subjectierobežoti personāla resursilv_LV
dc.subjectsociālā darba pakalpojumslv_LV
dc.subject.otherZinātnes nozare – socioloģija un sociālais darbslv_LV
dc.titleSociālā darba ētika ierobežotu personāla resursu apstākļos sociālajā dienestālv_LV
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/other-
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.25143/soc-darbs_2021_ISBN-9789934563928_141-157-
Appears in Collections:Rakstu krājuma "Sociālais darbs: izglītība, pētniecība, prakse 2021" publikācijas

Files in This Item:
File SizeFormat 
Socialais-darbs-2021_IPD-359_141-157.pdf374.59 kBAdobe PDFView/Openopen_acces_unlocked


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons