Title: "Māsu kompetences pašnovērtējums ar ventilāciju asociētās pneimonijas profilakses īstenošanā intensīvās terapijas nodaļas pacientiem"
Other Titles: Nursing competence self-assessment in implemetation of pevention of ventilator - associated pneymonia in the intensive care unit patients
Authors: Inita Stūre-Stūriņa
Jadviga Mutora
Sabiedrības veselības un sociālās labklājības fakultāte
Faculty of Public Health and Social Welfare
Keywords: Ar ventilāciju asociētā pneimonija;māsu kompetences pašvērtējums;intensīvas terapijas nodaļa.;Ventilator-associated pneumonia;nursing competence self-assessment;intensive care unit.
Issue Date: 2021
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University
Abstract: Bakalaura darba tēmas nosaukums: “Māsu kompetences pašnovērtējums ar ventilāciju asociētās pneimonijas profilakses īstenošanā intensīvās terapijas nodaļas pacientiem”. Darba tēmas aktualitāti nosaka tas, ka ar ventilāciju asociētā pneimonija joprojām ir viena no visbiežāk sastopamām nozokomiālām infekcijām un ir saistīta ar nāves cēloņiem intensīvās terapijas nodaļās. Pacientiem tā var izraisīt grūtības ar atradināšanu no mākslīgās plaušu ventilācijas un ilgstošas uzturēšanās slimnīcās. Darba mērķis: noteikt māsu kompetences pašnovērtējumu ar ventilācijas asociētās pneimonijas profilakses pasākumu īstenošanā intensīvās terapijas nodaļas pacientiem starp neonatālās un pediatriskās, un pieaugušo intensīvās terapijas nodaļas strādājošām māsām. Lai sasniegtu pētījuma mērķi tika veikts kvantitatīvs pētījums un ar salīdzinošu šķērsgriezuma pētījuma dizainu, izmantojot pašnovērtējuma anketu. Pētījuma norises laikā secināts, ka pēc respondentu iegūto punktu apkopošanas un summēšanas, neonatālās un pediatriskās intensīvās terapijas nodaļas strādājošām māsām pašnovērtējuma punktu skaits atbilst 93,96% no maksimālā punktu skaita. Savukārt, pieaugušo intensīvās terapijas nodaļas strādājošām māsām pašnovērtējuma punktu skaits ir 92,93% no maksimālā punktu skaita. Rezultāti liecina, ka abām pētāmām grupām, īstenojot ar ventilācijas asociētās pneimonijas profilakses pasākumus intensīvās terapijas nodaļas pacientiem, ir augsts kompetences pašvērtējums.
Title of the topic of Bachelor's work: “Nursing competence self-assessment in implementation for prevention of ventilator-associated pneumonia in the intensive care unit patients”. The relevance of the topic is that ventilator-associated pneumonia is still one of the most common nosocomial infections and causes of death in intensive care units. For patients it may cause difficulty in weaning from artificial lung ventilation and long stays in hospitals. Aim of the study: to determine nursing competence self-assessment in implementation for prevention of ventilator-associated pneumonia in the intensive care unit patients among nurses, who are working in the neonatal and pediatric, and adult intensive care units. In order to achieve the aim of the study, a quantitative study was conducted and with a comparative cross-sectional study design using a self-assessment questionnaire. During the research it was concluded that after collecting and summing the points of the respondents, the number of self-assessment points for the working nurses in neonatal and pediatric intensive care unit corresponds to 93.96% of the maximum number of points. In turn, the number of self-assessment points for working nurses in adult intensive care unit is 92.93% of the maximum number of points. The results show that both study groups have a high self-esteem in the implementation of ventilator-associated pneumonia prevention measures in the intensive care unit.
Description: Māszinības (ar spec. Anestēzijas, intensīvās un neatliekamās aprūpes)
Nursing Studies
Veselības aprūpe
Health Care
Appears in Collections:Bakalaura darbi



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.