Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorKristaps Circenis-
dc.contributor.advisorArtūrs Paparde-
dc.contributor.authorAija Kalviņa-Sauleskalna-
dc.contributor.otherSabiedrības veselības un sociālās labklājības fakultātelv-LV
dc.contributor.otherFaculty of Public Health and Social Welfareen-UK
dc.date.accessioned2021-06-24T21:02:47Z-
dc.date.available2021-06-24T21:02:47Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.urihttps://dspace.rsu.lv/jspui/handle/123456789/5546-
dc.descriptionMāszinības (ar specializāciju Ķirurģiskās aprūpes māsa)lv-LV
dc.descriptionNursing Studiesen-UK
dc.descriptionVeselības aprūpelv-LV
dc.descriptionHealth Careen-UK
dc.description.abstractAnotācija Bakalaura darba ietvaros “Jauno māsu pieredze un apmierinātība uzsākot darba gaitas sadarbībā ar mentoru”, tika veikts pētījums, ar mērķi noskaidrot jauno māsu pieredzi un apmierinātību uzsākot darba gaitas sadarbībā ar mentoru, salīdzinājumā ar māsām, kurām nav bijis formāls mentors. Darbā tika analizēti arī dažādu valstu pētījumi par māsu pieredzi ar mentoringa programmu citu valstu slimnīcās. Pētījuma hipotēze - māsām, kurām ir bijis formāls mentors, pieredzes vidējie rādītāji un apmierinātības vidējie rādītāji uzsākot darba gaitas ir augstāki nekā māsām, kurām nav bijis formāls mentors. Mērķa sasniegšanai tika izmantots pētījuma instruments – autores izveidota aptaujas anketa, kura sastāvēja no 3 sadaļām. Aptauja noritēja no 10.02.2021. līdz 3.05.2021. Pētījumā piedalījās 60 respondenti, kuru vecums bija robežās no 22 līdz 43 gadiem, ar vidējo darba stāžu 18 mēneši (SD = 10). Lai sasniegtu izvirzītos mērķus, tika aptaujātas divas māsu grupas: • 30 māsas ar oficiāli piešķirtu mentoru jaunajā darba vietā, kuras ir uzsākušas darba gaitas pēdējo 3 gadu laikā pēdējā darba vietā. • 30 māsas, kuras ir uzsākušas darba gaitas stacionārā pēdējo 3 gadu laikā, bez formāla mentora. Pētījumā tika apstiprināta hipotēze. Māsu izlasē statistiski nozīmīga atšķirība pastāv pieredzei abās respondentu grupās. Pieredzes vidējie rādītāji un apmierinātības vidējie rādītāji bija augstāki māsām, kurām tika piesaistīts mentors, nekā māsām, kurām netika piesaistīts formāls mentors uzsākot darba gaitas. Tika noskaidrots, ka mentorētās māsas biežāk piedzīvoja pozitīvās sajūtas, savukārt negatīvās sajūtas kā nedrošumu, izstumtības sajūtu un trauksmainumu biežāk piedzīvoja māsas, kurām uzsākot darba gaitas pēdējā darba vietā netika piesaistīts formāls mentors. Bakalaura darbs sastāv no anotācijas, satura, ievada, literatūras apskata, pētniecības darba metodoloģijas, rezultātiem, analīzes daļas, secinājumiem, izmantoto literatūras avotu saraksta un pielikumiem. Darbā ievietotas 8 tabulas un 1 attēls, izmantoti 45 literatūras avoti. Darbs sastāv no 45 lapaspusēm bez pielikumiem. Atslēgvārdi – mentorings, mentorings medicīnā, jaunās māsas, jauno māsu realitātes šoks, jauno māsu izdegšana.lv-LV
dc.description.abstractAbstract In Bachelor’s paper “Experience and satisfaction of young nurses in cooperation with a mentor starting new job”, a research was done in order to find out experience and satisfaction of young nurses in cooperation with a mentor starting new job, compared to nurses who didn’t have a formal mentor. In this paper was also compared different country researches about nurse experience with mentoring program in other countries. The hypothesis of the study – nurses who had a formal mentor have a higher average satisfaction and experience indicators at the start of their careers than nurses who have not had a formal mentor. To carry out the research, a quantitative method - questionnaire was used and the tool was a questionnaire prepared by the author. The questionnaire included 3 parts. The survey was conducted from 10th March 2021 to 3rd of May 2021. A total of 60 respondents, aged from 22 to 43, with an average length of service of 18 months, were interviewed. In order to achieve the set goals, two groups of nurses where interviewed: • 30 nurses who have started working in the last 3 years at the last job and had an officially assigned mentor. • 30 nurses who have started working in the last 3 years at the last job and without a formal mentor. The hypothesis of the study was confirmed. There is a statistically significant difference in experience between the two groups of respondents. Higher average satisfaction and experience indicators at the start of their careers have nurses who were mentored than for nurses who were not mentored by a formal mentor at the start of their careers. It was found that mentored nurses more often experienced positive feelings, while negative feelings such as insecurity, feeling of exclusion and anxiety where more often experienced by nurses who had no formal mentor at the start of their careers. The Bachelor's thesis comprises an annotation, contents, introduction, literature review, research methodology, results, analysis, conclusions, a list of references, and appendices. The work contains 8 tables and 1 figure, 45 references. The thesis is presented on 45 pages, appendices excluded. Keywords - mentoring, mentoring in medicine, new nurses, new nurse reality shock, new nurse burnout.en-UK
dc.language.isolv-LV-
dc.publisherRīgas Stradiņa universitātelv-LV
dc.publisherRīga Stradiņš Universityen-UK
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess-
dc.subjectMentoringslv-LV
dc.subjectmentorings medicīnālv-LV
dc.subjectjaunās māsaslv-LV
dc.subjectjauno māsu realitātes šokslv-LV
dc.subjectjauno māsu izdegšana.lv-LV
dc.subjectMentoringen-UK
dc.subjectmentoring in medicineen-UK
dc.subjectnew nursesen-UK
dc.subjectnew nurse reality shocken-UK
dc.subjectnew nurse burnout.en-UK
dc.titleJauno māsu pieredze un apmierinātība uzsākot darba gaitas sadarbībā ar mentorulv-LV
dc.title.alternativeExperience and satisfaction of young nurses in cooperation with a mentor starting new joben-UK
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen-UK
Appears in Collections:Bakalaura darbi



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.