Title: Covid-19 pandēmijas loma ikdienas nodarbju līdzsvarā un apmierinātībā ar dzīvi Rīgas Stradiņa universitātes ergoterapijas studentiem
Other Titles: The role of COVID-19 pandemic in occupational balance and life satisfaction of Riga Stradins University occupational therapy students
Authors: Ieva Jēkabsone
Jeļizaveta Šihahmedova
Rehabilitācijas fakultāte
Faculty of Rehabilitation
Keywords: Ergoterapija;COVID-19 pandēmija;Nodarbju līdzsvars;Apmierinātība ar dzīvi;Ergoterapijas studenti.;Occupational therapy; COVID-19 pandemic; Occupational Balance; Life Satisfaction; Occupational therapy students.
Issue Date: 2021
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University
Abstract: Pētījuma nosaukums: Covid-19 pandēmijas loma ikdienas nodarbju līdzsvarā un apmierinātībā ar dzīvi Rīgas Stradiņa universitātes ergoterapijas studentiem. Aktualitāte: Ņemot vērā Pasaules veselības organizācijas 2020. gada 11. marta paziņojumu, ka Covid-19 ir sasniedzis pandēmijas apmērus, lai noteiktu epidemioloģiskās drošības un citus pasākumus, no 2020. gada 12. marta visā Latvijas valsts teritorijā tika pirmo reizi izsludināta ārkārtējā situācija ar mērķi ierobežot Covid-19 izplatību. Valstī ieviestie epidemioloģiskās drošības pasākumi būtiski ietekmēja ierastās dzīves gaitu. Izpratne par to, kā esoša situācija ir ietekmējusi studentu dzīvi, var dot iespēju atrast preventīvus risinājumus, un ergoterapeitiem sniegt ieteikumus nodarbju pēc nolūka līdzsvara saglabāšanai, tādējādi mazinot veselības un labklājības pasliktināšanās risku studentu vidū. Pētījuma mērķis: Noskaidrot COVID-19 pandēmijas un valstī noteikto ārkārtas situācijas ieviesto ierobežojumu lomu nodarbju līdzsvarā un apmierinātībā ar dzīvi uz Rīgas Stradiņa universitātes ergoterapijas studentiem. Pētījuma metodes: Jaukta tipa pētījums – kvantitatīvs un kvalitatīvs. Instrumenti – elektroniskā aptaujas anketa (demogrāfiskie dati, “Aktivitāšu aptaujas lapa” (Kielhofner, et al., 1986), “Apmierinātība ar dzīvi anketa” (Diener et al., 1985), Vizuāli analogā skala jeb VAS), fokusgrupu diskusijas. Dalībnieki – 62 Rīgas Stradiņa universitātes Rehabilitācijas fakultātes studiju programmas «Ergoterapija» 1. – 4. studiju gada studenti, kuri piekrita dalībai pētījumā. Datu apstrāde un analīze: aptaujas – Microsoft Excel un IBM SPSS Statistics 27 version programmas; fokusgrupu diskusiju satura analīze – deduktīva metode (Elo et al., 2008). Pētījuma rezultāti un secinājumi: Kopumā ergoterapijas studentu vidū pastāv nodarbju līdzsvars, tomēr darbdienās un brīvdienās vidēji pašaprūpes un produktivitātes aktivitātēm visvairāk laika velta ergoterapijas 4. studiju gada studenti. Analizējot COVID-19 pandēmijas ietekmi uz dzīvi, tika secināts, ka dalībniekiem, kuru dzīvi pandēmija ir ietekmējusi negatīvi, ir viszemākā apmierinātība ar nedēļas struktūru. Savukārt, zemākā apmierinātība dzīvi ar lielāko daļu no dzīves aspektiem ir ergoterapijas 1.studiju gada studentiem. Dalībnieku viedokļi par ieviesto ierobežojumu lomu apmierinātības ar dzīvi izmaiņās atšķiras atkarīgi no indivīda personīgiem vai vides faktoriem.
Title of study: The role of COVID-19 pandemic in occupational balance and life satisfaction of Riga Stradins University occupational therapy students. Objective: According to the World Health Organization statement of 11 March 2020 that Covid-19 outbreak has been labeled as a pandemic and has spread around the world, on March 12, 2020, a state of emergency was declared for the first time in the entire territory of Latvia with the aim to limit the spread of Covid-19. The epidemiological safety measures for the containment of the spread of COVID-19, introduced in the country, had a significant impact on the normal life. Understanding how the current situation has affected students' lives can provide an opportunity to find preventive solutions and provide recommendations, that occupational therapists can give, to balance activities of daily living, thus reducing the risk of health deterioration and well-being among students. Aim of the study: To find out the role of the restrictions introduced by the COVID-19 pandemic and the state of emergency in occupational balance and life satisfaction on Riga Stradins University occupational therapy students. Methods: Research design – qualitative and quantitative experience study. Research methods – online surveys (demographics, “Occupational questionnaire” (Kielhofner et al., 1986), “Satisfaction with life scale” (Diener et al., 1985, Visual Analogue Scale or VAS), focus group discussions. Participants – 62 students of the 1st - 4th study year of the "Occupational Therapy" study program, Faculty of Rehabilitation, Riga Stradins University, who agreed to participate in the study. Data processing and analysis: surveys - Microsoft Excel and IBM SPSS Statistics 27 version programs; focus group discussion content analysis - deductive method (Elo et al., 2008). Results and conclusion: In general, there is an occupational balance among occupational therapy students however, on weekdays and weekends 4th year occupational therapy students spend the most time on self-care and productivity activities. Analyzing the impact of the COVID-19 pandemic on satisfaction with occupational balance, participants whose lives were negatively affected by the pandemic have the lowest satisfaction with the weekly structure. In turn, the lowest satisfaction with life is among the 1st year occupational therapy students. Participants' views on the role of restrictions in satisfaction with life vary depending on the individual's personal or environmental factors.
Description: Ergoterapija
Occupational Therapy
Veselības aprūpe
Health Care
Appears in Collections:Bakalaura darbi



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.