Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorIeva Rugina-
dc.contributor.authorAnastasija Nazarova-
dc.contributor.otherRehabilitācijas fakultātelv-LV
dc.contributor.otherFaculty of Rehabilitationen-UK
dc.date.accessioned2021-06-24T21:02:46Z-
dc.date.available2021-06-24T21:02:46Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.urihttps://dspace.rsu.lv/jspui/handle/123456789/5541-
dc.descriptionErgoterapijalv-LV
dc.descriptionOccupational Therapyen-UK
dc.descriptionVeselības aprūpelv-LV
dc.descriptionHealth Careen-UK
dc.description.abstractNosaukums: Trauksmes un nodarbju līdzsvara izvērtējums ergoterapijas studentiem. Ievads: Iepriekš veiktajos pētījumos tika atklāts, ka ergoterapijas studentiem ir paaugstināta stresa, trauksmes sajūta. Zinātnieki pierādīja, ka trauksmes sajūta negatīvi ietekmē kognitīvās funkcijas, miegu un dzīves kvalitāti. Nodarbju nelīzsvarotība samazina apmierinātību ar dzīvi, negatīvi ietekmē dzīves kvalitāti, ka arī izraisa trauksmes sajūtu. Pētījuma mērķis: Noskaidrot nodarbju līdzsvaru un tā saistību ar trauksmi Rīgas Stradiņa Universitātes ergoterapijas studentu vidū. Pētījuma dizains: Kvantitatīvs, neeksperimentāls, aprakstošs pētījums. Pētījuma metodes: Pētnieks izgatavoja elektronisku aptaujas anketu ar tiešsaistes programmas Google veidlapas palīdzību, kurā tika iekļauti jautājumi par sociāldemogrāfiskiem datiem un trīs novērtēšanas instrumenti: “Aktivitāšu aptaujas lapa” (Kielhofner, Smith and Watts, 1986), “GAD – 7” pašnovērtēšanas skala (Spitzer et al., 2006), vizuāli analogā skala. Visi novērtēšanas instrumenti bija latviešu valodā. Dati, kas tika ieguti pētījumā, tika analizēti, izamntojot Microsoft Excel Office un IBM SPSS Statistics 27 datorprogrammas. Rezultāti: Starp apmierinātību ar nedēļas struktūru un trauksmi pastāv statistiski nozīmīga vidēji cieša kolerācijas. Vidēji cieša kolērācija arī pastāv starp apmierinātību ar nedēļas struktūru un laiku, ko velta studenti pāšaprūpes aktvititātem darba dienā. Lielākai ergoterapijas studentu daļai ir viegla trauksme. Apmierinātību ar nedēļas struktūru lielāka studentu daļa vērtē uz sešām ballēm. Secinājumi: Ergoterapijas studentiem samazinoties apmierinātībai ar nedēļas struktūru paaugstinas trauksmes līmenis. Palielinot stundas, kuras tiktu veltītas pašaprūpes aktivitātem darba dienā, tiktu palielināta apmierinātība ar nedēļas struktūru.lv-LV
dc.description.abstractTitle of study: Evaluation of anxiety and occupational balance of occupational therapy students. Background: Previous research has revealed that occupational therapy students have an increased feeling of stress and anxiety. Scientists have found that feeling anxious has a negative effect on cognitive function, sleep, quality of life. Workload imbalance reduces life satisfaction, negatively affects quality of life, and causes anxiety. Aim of study: To identify the occupational balance and it’s relation with anxiety of Riga Stradinš University occupational therapy students. Study Design: Quantitative, non–experimental, descriptive study. Methods: The researcher developed an electronic questionnaire using online program Google Forms, which included questions on socio-demographic data and three assessment tools: “Occupational Questionnaire” (Kielhofner, Smith and Watts, 1986), “GAD-7” self-assessment scale (Spitzer et al., 2006), visually analogue scale. All assessment tools were in Latvian versions. The data obtained from the study were analyzed using the computer programs Microsoft Excel Office and IBM SPSS Statistics 27. Results: Between satisfaction with the weekly structure and anxiety level there is a statistically significant correlation. There is also significant correlation between satisfaction with weekly structure and time students spend on self-care activities during the working day. Most of occupational therapy students have mild anxiety level. Satisfaction with the weekly structure is assessed by the majority of students on six points of ten. Conclusions: As occupational therapy students satisfaction with the weekly structure was decreased, their anxiety level rose. Increasing the number of hours devoted to self-care activities during the working day would increase satisfaction with the weekly structure.en-UK
dc.language.isolv-LV-
dc.publisherRīgas Stradiņa universitātelv-LV
dc.publisherRīga Stradiņš Universityen-UK
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess-
dc.subjectAktivitāšu aptaujas lapalv-LV
dc.subject“GAD – 7”lv-LV
dc.subjectvizuāli analogā skalalv-LV
dc.subjectergoterapijas studentilv-LV
dc.subjectnodarbju līdzsvarslv-LV
dc.subjecttrauksme.lv-LV
dc.subjectOccupational Questionnaireen-UK
dc.subject“GAD – 7”en-UK
dc.subjectvisual analog scaleen-UK
dc.subjectoccupational therapy studentsen-UK
dc.subjectoccupational balanceen-UK
dc.subjectanxiety.en-UK
dc.titleTrauksmes un nodarbju līdzsvara izvērtējums ergoterapijas studentiemlv-LV
dc.title.alternativeEvaluation of anxiety and occupational balance of occupational therapy studentsen-UK
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen-UK
Appears in Collections:Bakalaura darbi



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.