Title: Novērtēšanas instrumenta Kvebekas tehnisko palīglīdzekļu lietotāju apmierinātības novērtējuma (QUEST) 2.1 bērnu versijas aprobēšana Latvijas kontekstam, instrumenta validēšana bērniem
Other Titles: Approbation of the Assessment Quebec User Evaluation of Satisfaction with Assistive Technology (QUEST) 2.1 Children's Version for the Latvian Context, Assesment’s Validation for Children
Authors: Anete Nelsone
Sabīne Bogdanova
Rehabilitācijas fakultāte
Faculty of Rehabilitation
Keywords: Tehniskais palīglīdzeklis;bērni;apmierinātība;Technical aid;children;satisfaction
Issue Date: 2021
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University
Abstract: Nosaukums: Novērtēšanas instrumenta Kvebekas tehnisko palīglīdzekļu lietotāju apmierinātības novērtējuma (QUEST) 2.1 bērnu versijas aprobēšana Latvijas kontekstam, instrumenta validēšana bērniem Aktualitāte: Tehnisko palīglīdzekļu pieejamība ir viens no vissvarīgākajiem nosacījumiem bērnu ar nespēju sekmīgai attīstībai, tie ir viens no galvenajiem elementiem, lai veicinātu bērnu ar invaliditāti iekļaušanu sabiedrībā. Piemērotiem pakalpojumiem var būt būtiska ietekme uz tehnisko palīglīdzekļu izmantošanas rezultātiem. Bērnu iesaistīšanas novērtēšanā mērķis ir sniegt viņiem iespēju dalīties savā izpratnē un viedoklī, un tiek aizpildītas zināšanu nepilnības par bērnu pārdzīvoto pieredzi, domām, prioritātēm un bažām. Pētījuma mērķis: izveidot un pārbaudīt Kvebekas tehnisko palīglīdzekļu lietotāju apmierinātības novērtējuma (QUEST) 2.1 latvisko versiju bērniem, kas lieto tehniskos palīglīdzekļus. Dalībnieki: 30 Bērni un/vai to vecāki/aprūpētāji, kuri ir saņēmuši tehniskos palīglīdzekļus no “Vaivaru Tehnisko palīglīdzekļu centra”/ir iegādājušies vecāki par personīgajiem līdzekļiem/nomā tehniskos palīglīdzekļus; pārvalda latviešu valodu; kuriem ir tehniskā palīglīdzekļa lietošanas pieredze. Pētījuma procedūra: Tika veikta instrumenta QUEST 2.1 latviešu valodas versijas izstrāde, izmantojot divpusējo tulkošanu. Turpmāk tika veikta ergoterapeitu apmācība un instrumenta aprobācija trīs iestādēs. Validācijas ietvaros tika noteikts iekšējās saskaņotības koeficients (Cronbach alpha). Rezultāti: Netika iegūta neviena anketa, kuru patstāvīgi aizpildītu bērns. 60 % jeb 18 instrumentus aizpildīja bērns kopā ar vecāku/aprūpētāju, 40 % aizpildīja bērna vecāks/aprūpētājs patstāvīgi (bez bērna iesaistes). Vidējais kopējais apmierinātības vērtējums ir 1,44 punkti (SD = 0,542). Abu apakšskalu kopējais iekšējās ticamības rādītājs ir 0,881. Secinājumi: Novērtēšanas instruments tika sekmīgi tulkots un validēts latviešu valodā. Bērnu iesaiste tehnisko palīglīdzekļu novērtēšanā ir zema. Dalībnieki augstu novērtēja to lietošanā esošos tehniskos palīglīdzekļus un saņemtos tehnisko palīglīdzekļu nodrošinājuma pakalpojumus.
Title: Approbation of the Assessment Quebec User Evaluation of Satisfaction with Assistive Technology (QUEST) 2.1 Children's Version for the Latvian Context, Assessment’s Validation for Children. Actuality: Access to technical aids is one of the most important conditions for the successful development of children with disabilities, they are one of the key elements to promote the inclusion of children with disabilities in society. Appropriate services can have a significant impact on the performance of technical aid. The aim of children's involvement in assessment is to give them the opportunity to share their understanding and views and to fill knowledge gaps about children's experience, thoughts, priorities and concerns. The aim of the study: to create and test the Latvian version of the Quebec Technical Assistance User Satisfaction Assessment (QUEST) 2.1 for children who use technical aids. Participants: 30 Children and / or their parents / caregivers who have received technical aids from “Vaivaru Tehnisko palīglīdzekļu centrs” / parents have purchased for personal aid / rent technical aids; speak Latvian; who have experience in using a technical aids. Research procedure: Latvian version of the tool QUEST 2.1 was developed using two-way translation. Further, occupational therapists were trained and the instrument was approbated in three institutions involving participants. As part of the validation, the internal consistency factor (Cronbach alpha) was determined. Results: No questionnaire was obtained for a child to complete independently. A child together with the parent / caregiver filled in 60 % or 18 tools, the child’s parent / caregiver independently (without the child’s involvement) filled in 40 %. The average overall satisfaction rating is 1.44 points (SD = 0.542). The total internal consistency score for both subscales is 0.881. Conclusions: The evaluation tool was successfully translated and validated into Latvian. The involvement of children in the assessment of technical aid is low. Participants appreciated the technical aid they used and the technical aid support services they received.
Description: Ergoterapija
Occupational Therapy
Veselības aprūpe
Health Care
Appears in Collections:Bakalaura darbi



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.