Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorInga Petermane-
dc.contributor.authorSigne Vilkaste-
dc.contributor.otherLiepājas filiālelv-LV
dc.contributor.otherLiepāja branchen-UK
dc.date.accessioned2021-06-23T21:01:06Z-
dc.date.available2021-06-23T21:01:06Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.urihttps://dspace.rsu.lv/jspui/handle/123456789/5510-
dc.descriptionMāszinības (ar specializāciju Ambulatorās aprūpes māsa)lv-LV
dc.descriptionNursing Studiesen-UK
dc.descriptionVeselības aprūpelv-LV
dc.descriptionHealth Careen-UK
dc.description.abstractPētījuma mērķis ir noskaidrot un salīdzināt pirmsskolas pedagogu kompetenci riska mazināšanā un pirmās palīdzības sniegšanā pirmsskolas vecuma bērnu aizrīšanās gadījumā. Izpētot zinātnisko literatūru un ārzemju pētījumus, secināts, ka zināšanas un praktiskās iemaņas kā pirmās palīdzības sniegšanā, tā arī riska mazināšanā bērna aizrīšanās gadījumā starp pirmsskolas pedagogiem ir nepietiekamas (Hasan, Saeed, Mustafa, 2016). Tā pat tiek novērots, ka pedagogi bieži nespēj sniegt adekvātu palīdzību bērnam, kurš ir aizrijies (Ganfure et al, 2018). Pētījuma hipotēze ir, ka pedagogi ar darba pieredzi pirmsskolas izglītības iestādē virs 10 gadiem ir kompetentāki riska mazināšanā aizrīšanās gadījumā un pirmās palīdzības sniegšanā pirmsskolas vecuma bērniem nekā pedagogi ar darba pieredzi līdz 10 gadiem. Kvantitatīvā pētījuma ietvaros tiek analizētas Kurzemes reģiona pirmsskolas pedagogu aizpildītās anketas par kompetenci pirmās palīdzības sniegšanā un riska mazināšanā aizrīšanās gadījumā. Galvenie pētījuma rezultāti un secinājumi: 1. Vairāk nekā ¼ no aptaujātajiem pirmsskolas pedagogiem ir pieredzējuši, ka pirmsskolas izglītības iestādē bērns aizrijas viņu klātbūtnē. 2. Pētījumā tiek secināts, ka pirmsskolas pedagogi ar darba pieredzi līdz 10 gadiem retāk ievēro aizrīšanās riska mazināšanas pasākumus pirmsskolas izglītības iestāde (p=0,02). 3. Aptaujātie pirmsskolas pedagogi prot atpazīt galvenos aizrīšanās simptomus pirmsskolas vecuma bērnam (94%). 4. Izpētīts, ka aptaujātajiem pedagogiem nav pietiekamas zināšanas manevru, kas palīdz evakuēt svešķermeni no bērna elpceļiem, izpildē, bērna elpceļu atvēršanā un pamata atdzīvināšanas algoritma izpildē. Iegūto rezultātu praktiskais pielietojums: Iegūtie rezultāti var tikt pielietoti pirmsskolas vecuma bērnu aizrīšanās riska aktualizēšanā sabiedrībā, īpaši pirmsskolas izglītības iestādēs. Tāpat tie var motivēt pirmsskolas pedagogus izglītoties pirmās palīdzības sniegšanā bērniem. Rezultāti var sniegt atbalstu profesionāļiem, kas veic pirmsskolas pedagogu izglītošanu pirmās palīdzības sniegšanā, konkrētu aspektu pastiprinātā aktualizēšanā.lv-LV
dc.description.abstractAim of the research is to determine and evaluate preschool teacher’s competence in choking prevention and providing first aid to preschool aged children in a case of choking. After studying scientific publications and other countries research, conclusion is that preschool teacher’s knowledge and skills at providing first aid and prevention of choking among children are insufficient (Hasan, Saeed, Mustafa, 2016). Also, teachers often are incapable to provide adequate first aid to child who is choking (Ganfure et al, 2018). Research hypothesis is that teachers with work experience at preschool institution above 10 years are more competent at prevention of choking and providing first aid to preschool aged children than teachers with work experience below 10 years. Within the scope of the quantitative research, the questionnaires of Kurzeme region’s preschool teachers are analyzed in their competence at providing first aid and prevention of child choking. Main results and conclusions of the research: 1. More than ¼ of the respondents have experienced episode where child is choking in preschool education institution in their presence. 2. In the research it has been concluded that preschool teachers with experience up to 10 years, less often consider choking prevention measures in the preschool (p=0,02). 3. Respondents are able to recognize the main preschool child’s choking symptoms (94%). 4. It has been discovered that respondents do not have enough knowledge in maneuver performance to clear child’s airway from foreign body, to open child’s airway and to perform basic resuscitation algorithm on preschool aged child. Practical use of the obtained results: The obtained results can be used to promote preschool aged children choking prevention in the society, especially among preschool teachers. Also it can motivate teachers to educate themselves in providing first aid to children. The results can help professionals who does the educating in this topic and to determine some issues.en-UK
dc.language.isolv-LV-
dc.publisherRīgas Stradiņa universitātelv-LV
dc.publisherRīga Stradiņš Universityen-UK
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess-
dc.subjectaizrīšanāslv-LV
dc.subjectelpceļu obstrukcijalv-LV
dc.subjectpirmā palīdzībalv-LV
dc.subjectriska mazināšanalv-LV
dc.subjectpirmsskolas pedagogilv-LV
dc.subjectbērnilv-LV
dc.subjectpirmsskolalv-LV
dc.subjectsvešķermeņi elpceļos.lv-LV
dc.subjectchokingen-UK
dc.subjectairway obstructionen-UK
dc.subjectfirst aiden-UK
dc.subjectpreventionen-UK
dc.subjectpreschool teachersen-UK
dc.subjectchildrenen-UK
dc.subjectpreschoolen-UK
dc.subjectnurseryen-UK
dc.subjectairway foreign bodies.en-UK
dc.titlePirmsskolas pedagogu kompetence rīcībai aizrīšanās riska mazināšanā un pirmās palīdzības sniegšanālv-LV
dc.title.alternativePre-school teacher’s competence of choking prevention and providing first aiden-UK
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen-UK
Appears in Collections:Bakalaura darbi

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Pielikumi.pdfNoslēguma darba pielikums530.03 kBAdobe PDFView/Open    Request a copyopen_acces_locked
Liepajas_filiale_LFMZFbka_2021_Signe_Vilkaste_034436.pdfBakalaura darbs944.24 kBAdobe PDFView/Open    Request a copyopen_acces_locked


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.