Title: Pacientu pieredze par māsu komunikāciju stacionārā
Other Titles: Patient experience of inpatient nursing communication
Authors: Diāna Grase
Lauma Bērente
Liepājas filiāle
Liepāja branch
Keywords: komunikācija;māsu komunikācija;pacienti;apmierinātības līmenis;pacientu pieredze.;communication;nursing communication;patients;satisfaction level;patient.
Issue Date: 2021
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University
Abstract: Bakalaura darba izstrādes mērķis ir salīdzināt X slimnīcas pacientu pieredzi dažādos stacionāros komunikācijā ar māsu. Izvirzītā hipotēze – pastāv negatīva saistība starp pacientu pieredzi un māsu komunikāciju stacionārā. Veselības aprūpes pieejamība un kvalitātes uzlabošana ir katras veselības aprūpes reformas mērķi katrā valstī. Pacienta viedoklis par viņu pieredzi veselības aprūpes izmantošanā kļūst par svarīgu veselības aprūpes pakalpojumu instrumentu kvalitātes un piekļuves uzlabošanā. (Jankauskaitė, 2011) Salīdzinoši ar vidējo rādītāju ES valstīs, Latvijā pacientu apmierinātība ar veselības aprūpes kvalitāti ir daudz zemāka par vidējo. Saskaņā ar slimību profilakses un kontroles centra datiem, pēdējos gados pacientu skaits Latvijā ir palielinājies, bet praktizējošo māsu skaits samazinājies. 2018. gadā uz 10 000 iedzīvotāju reģistrētas 43,4 praktizējošas medicīnas māsas, tāpēc ir svarīgi, lai veselības aprūpes kvalitāte nepasliktinātos. (Spkc, 2018) Pētījumā tiek izmantota kvantitatīvā metode – anketēšana. Lai sasniegtu pētījuma mērķus un uzdevumus, veicot aptauju, tiek skaidrota un salīdzināta pacientu pieredzi dažādos stacionāros komunikācijā ar māsu. Pētījuma mērījumi tiek veikti divās grupās, lai tās salīdzinātu. Pētnieciskais darbs sastāv no teorētiskās daļas un praktiskās daļas. Teorētiskajā daļā tiek analizēta pieejamā informācija un tiek raksturota komunikācija, pacientu komunikācija ar māsu, komunikācijas loma pacientu pieredzes vērtējumā, komunikācijas kļūdas, pacientu pieredze, atrodoties stacionārā. Praktiskā daļa sastāv no pētījuma metodes apraksta, apkopotām diagrammām katram jautājumam, rezultātu interpretācijas, secinājumiem un priekšlikumiem. Kopumā aptaujāti 100 respondenti. Pētījuma rezultāti atspoguļo, ka pacientu kopējā pieredze stacionārā vērtējama kā laba, taču negatīvs komunikācijas stils var veicināt negatīvu turpmāko komunikāciju starp pacientu un medicīnas personālu, kas var iespaidot pacienta aprūpes procesu, kā arī var ietekmēt kopējo apmierinātības līmeni stacionārā.
The aim of the bachelor's thesis is to compare the experience of X hospital patients in different inpatient communication with the nurse. Hypothesis - there is a negative relationship between patient experience and nursing communication in the hospital. Access to and quality of health care are goals of every health care reform in each country. Patients' views on their experience in healthcare use are becoming important tools for improving the quality and accessibility of healthcare services. (Jankauskaitė, 2011) Compared to the average in the EU countries, patients' satisfaction with the quality of health care in Latvia is much lower than the average. According to the Center for Disease Prevention and Control, the number of patients in Latvia has increased in recent years, while the number of nurses has decreased. In 2018, 43.4 practicing nurses were registered per 10,000 inhabitants, therefore it is important that the quality of health care does not deteriorate. (SPKC, 2018) The study uses a quantitative method - questionnaire. In order to achieve the goals and objectives of the research, the survey explains and compares patients' experiences in different inpatient communication with the nurse. The measurements of the study are performed in two groups to compare them. The research work consists of a theoretical part and a practical part. The theoretical part analyzes the available information and describes communication, patient communication with the nurse, the role of communication in the evaluation of patient experience, communication errors, patient experience while in hospital. The practical part consists of a description of the research method, summarized diagrams for each question, interpretation of results, conclusions and suggestions. A total of 100 respondents were surveyed. The results of the study show that the overall experience of patients in the hospital is good, but a negative communication style can promote negative further communication between the patient and the medical staff, which can affect the patient care process, as well as affect the overall level of satisfaction in the hospital.
Description: Māszinības (ar specializāciju Ambulatorās aprūpes māsa)
Nursing Studies
Veselības aprūpe
Health Care
Appears in Collections:Bakalaura darbi

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Liepajas_filiale_LFMZFbka_2021_Lauma_Berente_048253.pdfBakalaura darbs1.27 MBAdobe PDFView/Open    Request a copyopen_acces_locked
6. (PDF)Pielikumi.pdfNoslēguma darba pielikums988.82 kBAdobe PDFView/Open    Request a copyopen_acces_locked


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.