E-pieraksta izmantošanas pieredze veselības aprūpes pakalpojumu saņemšanā

No Thumbnail Available

Date

2021

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University

Abstract

Bakalaura darbs tika izstrādāts ar mērķi noskaidrot e-pieraksta izmantošanas pieredzi veselības aprūpes pakalpojumu saņemšanā. Pētījuma jautājums ir ‘’ Kāda ir e-pieraksta izmantošanas pieredze veselības aprūpes pakalpojumu saņemšanā?’’ Pētnieciskais darbs tika vērsts uz iedzīvotāju pieredzi, izmantojot e-pierakstu medicīnas pakalpojumu saņemšanā. Viens no svarīgākajiem aspektiem, kas nodrošina veiksmīgu e-pakalpojuma izmantošanu ir tas, ka pacienti, iesaistoties veselības aprūpes pakalpojumos, vēlas ērtības. Ērtā piekļuve aprūpei ir vissvarīgākais faktors - vairāk nekā aprūpes kvalitāte. Patērētāji, izvēlas pakalpojumu sniedzējus, kas viņiem ļauj izvēlēties, kur, kad un kā viņi mijiedarbojas, izmantojot vēlamos pakalpojumus. Ērtības un izvēles nodrošināšana ir primāra pacienta pozitīvās pieredzes nodrošināšanai. (Meyer, 2020) Pētījumā tiek pielietota kvantitatīva-anketēšanas metode. Lai sasniegtu pētījuma mērķi un uzdevumus tika pielietota nevarbūtīgā izlase, ērtuma metode. Pētījuma dizains veidots kā salīdzinošais šķērsgriezuma neeksperimentālais pētījums, kas dod iespēju iegūt vienotu pētāmās problēmas un tās struktūras kopainu. Instruments tika izveidots no 16 jautājumiem. Anketas aizpildīja 212 respondenti, kuri ir izmantojuši vai izmanto e-pakalpojumu. Pētnieciskais darbs sastāv no teorētiskās un praktiskās daļas. Teorētiskajā daļā apskatīta e-veselība, e-pakalpojumu veidi, e-pieraksts ārvalstīs un Latvijā, ietekmējošie faktori e-pakalpojuma saņemšanā. Savukārt praktiskā daļa sastāv no pētījuma metodes apraksta, jautājumu diagrammām, rezultātu interpretācijas un secinājumiem. Pētījuma rezultāti atklāja, ka respondentu pieredze izmantojot, vai balstoties uz apkārtējo sacīta un dzirdētā tiek vērtēta pozitīvi. Pēc SPSS datu apkopošanas ir redzams, ka vidējais aritmētiskais ir 7,61, kas norāda, ka respondenti, kuri izmanto e-pierakstu ir apmierināti ar pakalpojumu. Iespēja reģistrēties pie ārsta neizejot no mājas, reģistrēties 24/7(diennakti), droši pandēmijas laikā, tie ir tikai daži no iemesliem, kādēļ respondenti izvēlas pakalpojumu. Šāda veida pētījumi sniedz dziļāku ieskatu, e-pieraksta izmantošanas pieredzē veselības saņemšanā. Izvērtējot datus ir iespējams noteikt, kam ir nepieciešams pievērst uzmanību, lai ar pakalpojumu būtu apmierināti un to izmantotu vairāk iedzīvotāju.
The bachelor's thesis was developed with the aim to find out the experience of using the e-record in receiving health care services. The research question is " Experience of an online appointment in receiving health services?" The research work was focused on the experience of the population using online appointment in receiving medical services. One of the most important aspects of successful online appointment use is that patients want convenience when engaging in healthcare. Easy access to care is the most important factor - more than the quality of care. Consumers choose service providers that allow them to choose where, when and how they interact with their preferred services. Ensuring comfort and choice is primary to ensuring a positive patient experience. (Meyer, 2020) The quantitative-questionnaire method is used in the research. In order to achieve the goal and tasks of the research, an improbable sample, convenience method was used. The design of the study is designed as a comparative cross-sectional non-experimental study, which gives an opportunity to obtain a unified overview of the researched problem and its structure. The tooll was created from 16 questions. The questionnaires were filled in by 212 respondents who have used or are using an online appointment. The research work consists of theoretical and practical part. The theoretical part deals with e-health, types of online services, online registration abroad and in Latvia, influencing factors in receiving an online service. The practical part consists of a description of the research method, question diagrams, interpretation of results and conclusions. The results of the research revealed that the respondents' experience of using or based on what is said and heard is evaluated positively. After collecting SPSS data, it can be seen that the arithmetic mean is 7.61, which indicates that respondents who use an online appointment are satisfied with the service. Being able to register with a doctor without leaving home, registering 24/7 (safe during a pandemic), these are just some of the reasons why respondents choose the service. This type of research provides a deeper insight into the experience of using an online appointment in health care. By evaluating the data, it is possible to determine what needs to be paid attention in order to be satisfied with the service and use it by more people.

Description

Māszinības (ar specializāciju Ambulatorās aprūpes māsa)
Nursing Studies
Veselības aprūpe
Health Care

Keywords

e-pakalpojumi, e-veselība, e-recepte, e-pieraksts, e-kvīts, e-konsultācija, an online appointment, online health, online prescription, online registration, online receipt, online consultation

Citation

Collections