Title: Ēšanas pašefektivitātes saistība ar akadēmisko motivāciju studentiem.
Other Titles: Relationship between eating self-effication and academic motivation among students.
Authors: Zane Gulbe
Anastasija Moroza
Komunikācijas fakultāte
Faculty of Communications
Keywords: ēšanas pašefektivitāte;ēšanas uzvedība;ēšana negatīvu emociju iespaidā;sociāli pieņemami apstākļi;akadēmiskā motivācija;iekšējā motivācija;ārējā motivācija;amotivācija;introjektīva regulācija u.c.;eating self-efficacy;eating behavior;negative emotions of eating self-efficacy;socially acceptable circumstances;academic motivation;intrinsic motivation;external motivation;amotivation;introjected motivation;external adjustment students u.c.
Issue Date: 2021
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University
Abstract: Bakalaura darba tēma: “Ēšanas pašefektivitātes saistība ar akadēmisko motivāciju studentiem”. Mērķis: Pētīt saistību starp ēšanas pašefektivitāti un akadēmisko motivāciju studentiem. Teorētiskais modelis: Ēšanas pašefektivitāte - indivīda spēja kontrolēt ēšanu dažādās dzīves situācijās (Ames et al., 2012). Akadēmiskā motivācija balstās uz pašdeterminācijas teoriju, kas identificē trīs motivāci-jas veidus - amotivāciju, ārējo motivāciju un iekšējo motivāciju. Motivācijas veidus var pielā-got izglītības kontekstam (Ryan & Deci 2000). Pašdeterminācijas teorija tiek definēta, kā indi-vīdiem raksturīgs process, piemēram, stimuls darbībai. Indivīds mēģina sintezēt dažādus moti-vācijas veidus, ar kuriem sastopas gan iekšēji, gan ārēji (Deci & Ryan, 2000). Sociāli kognitīvā teorija - personības, uzvedības un vides faktori, lai mainītu indivīda uzvedību (Bandura, 1977); Metode: Pētījumā piedalījās 90 respondenti, 69 (76%) sievietes un 21 (23%) vīrieši, vecumā no 18 gadiem (M=23,5), (Std=5,5). Pētījumā piedalījās respondenti no dažādām Latvijas augstskolām. Instrumentārijs: Ēšanas pašefektivitātes aptauja, ESES-LV (Eating Self-efficacy Scale; ESES, Glynn & Ruderman, 1986; adaptāciju latviešu valodā veikusi A. Gēgerniece, 2018, RSU). Akadēmiskās motivācijas skalas (ams-c 28) koledžas (CEGEP) versijas, (Academic motivation scale (ams-c 28) college (CEGEP) version, R. Vallerand, 1993). Procedūra: Dati tika ievākti laika periodā no 30. janvāra līdz 30. februārim. Dalībnieki tika in-formēti, ka piedalīšanās ir brīvprātīga un visi dati ir anonīmi un konfidenciāli, aptauju rezultāti tiks izmantoti zinātniskā pētījuma nolūkos. Aptauja tika sagatavota elektroniskā formātā “Vis-idati.lv.” Galvenie rezultāti: Pētījuma rezultāti parādīja, ka nepastāv statistiski nozīmīga saistība starp ēšanas pašefektivitāti un akadēmisko motivāciju studentiem. Kā arī pētījuma rezultāti parādīja, ka atšķirība starp ēšanas pašefektivitātes un akadēmiskās motivācijas apakšskalu rādītājiem vīriešu izlasē ir statistiski nozīmīgi augstāka, nekā sieviešu izlasē. Galvenie secinājumi: Iespējams, ka nepastāv statistiski nozīmīgas saistības, jo pētījuma res-pondentu vecums nav vienlīdzīgs un vecumposms svārstās no 18 līdz 40 gadiem. Brīvprātīgi pētījumā piedalījās Latvijas augstskolu studenti.
Subject of the bachelor's work: "Relationship between eating self-efficacy and academic motivation among students". Objective: To study the relationship between eating self-efficacy and academic motivation of students. Teoretic model: Eating self-efficacy - an individual's ability to control eating in different life situations (Ames et al., 2012). Academic motivation is based on the theory of self-determination, which identifies three types of motivation - motivation, external motivation and internal motivation. Types of motivation can be adapted to the educational context (Ryan & Deci 2000). The theory of self-determination is defined as an individual process, such as an incentive to act. The individual tries to synthesize different types of motivation that are encountered both internally and externally (Deci & Ryan, 2000). Social cognitive theory - personality, behavioral and environmental factors to change an individual's behavior (Bandura, 1977). Method: The survey study involved 90 respondents, 69 (76%) women and 21 (23%) men, aged 18 years (M = 23.5), (Std = 5.5). Respondents from various Latvian universities participated in the study. Research instruments: Eating Self-efficacy Scale, ESES-LV (ESES, Glynn & Ruderman, 1986; adaptation in Latvian by A. Gēgerniece, 2018, RSU). Academic motivation scale (ams-c 28) college (CEGEP) versions, (Academic motivation scale (ams-c 28) college (CEGEP) version, R. Vallerand, 1993). Procedure: Data were collected from 30 January to 30 February. Participants were informed that participation is voluntary and that all data is anonymous and confidential, the results of the surveys will be used for scientific research purposes. The survey was prepared in electronic format "Visidati.lv". Main results: It is possible that there is no statistically significant relationship, because the age of the respondents is not equal and the age range varies from 18 to 40 years, as well as Latvian university students who participated in the study voluntarily and not primary school students.
Description: Psiholoģija
Psychology
Psiholoģija
Psychology
Appears in Collections:Bakalaura darbi

Files in This Item:


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.