Māsu un māsu palīgu viedoklis par personīgās mobilās sakaru ierīces izmantošanu darbā

No Thumbnail Available

Date

2021

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University

Abstract

Pētījuma mērķis: noskaidrot māsu un māsu palīgu viedokli par personīgās mobilās sakaru ierīces izmantošanu darbā. Pētījuma aktualitāte un konteksts: Mobilās sakaru ierīces, tostarp mobilie tālruņi un viedtālruņi, ir kļuvušas par būtisku ikdienas sastāvdaļu (Bhardwaj et al.,2020). Mobilās sakaru ierīces palīdz paātrināt medicīniskās informācijas plūsmu slimnīcā, informācijas koplietošanu un vaicājumus, kā arī veicina saziņu ārkārtas situācijās, izmantojot to lietojumu un piekļuvi bezvadu mediju tehnoloģijai (Ulger et al., 2015). Ganā veikta pētījumā rezultāti liecina, ka piekļuve mobilajiem tālruņiem medicīniskās prakses laikā netraucē pakalpojumu sniegšanu, bet gan atvieglo efektīvu un nepārtrauktu apkalpošanu, paātrina piekļuvi veselības aprūpes informācijai un palīdz palielināt zināšanas, kā arī uzlabot aprūpi dot prasmes (Achampong et al., 2018). Pētījuma jautājumi: Kādos gadījumos visbiežāk lieto personīgās mobilās sakaru ierīces darbā? Kāda veida personīgās mobilās sakaru ierīces izmantošanas ietekmi uz aprūpes procesu visbiežāk norāda personāls? Pētījuma metode: 2021. gadā martā iepriekš apstiprināta 33 jautājumu elektroniska un tieša aptauja, izdrukāta papīrā formātā individuāla anonīma anketa tika izplātīta X slimnīcā pašlaik esošām māsam un māsas palīgiem. Tika apjautāti 125 respondenti. Pētījuma rezultāti: Kopumā tika noanketēti 125 respondenti no kuriem lielākā daļa 50,4% (63/125) atzīmēja, ka bieži lieto personīgās mobilās sakaru ierīces (PMSI) darbā laika kontrolei un lai sazinātos ar citiem veselības aprūpes speciālistiem 39,2% (49/125). Lielākā daļa no respondentiem 91,2% (114/125) atzīmēja, ka tā izmantošana veicina saziņu ārkārtas situācijās. Puse no anketēšanas dalībniekiem 50,4% (63/125) uzskata, ka tas spēj paaugstināt infekcijas risku (pilnīgi piekrita 6,4% (8/125) un piekrita 44% (55/125)). 81,6% (102/125) no respondentiem, piekrita ka tā izmantošana ietaupa personāla laiku aprūpes procesā. 83,2%(104/125) no respondentiem atzīmeja, ka tā izmantošana uzlabo gan informācijas apriti, gan saziņu kolēģu starpā 87,2% (109/125). Pētījuma secinājumi: Lielāka daļa māsu un māsu palīgu darbā PMSI biežāk izmanto laika kontrolei un lai sazinātos ar citiem veselības aprūpes speciālistiem. Daudzas māsas un māsu palīgi atzīmēja, ka PMSI izmantošana darba laikā spēj uzlabot gan informācijas apriti, gan uzlabot saziņu kolēģu starpā, kā arī veicina saziņu ārkārtas situācijās. Vairāk nekā puse atzīmēja, ka tā izmantošana darbā spēj paaugstināt infekcijas risku attīstību. Gandrīz visiem respondentiem ir vienāds viedoklis, ka PMSI izmantošana X slimnīcas personālam ietaupa laiku.
Aim: To find out the opinion of nurses and nursing assistants about the use of a personal mobile communication device at work. Backgraound: Mobile devices, including mobile phones and smartphones, have become an essential part of everyday life (Bhardwaj et al., 2020). Mobile devices help speed up the flow of medical information in the hospital, information sharing and queries. Moreover, they help to facilitate communication in emergencies due to the wireless nature of the technology (Ulger et al., 2015). A study in Ghana found that access to mobile phones during medical practice does not interfere with service delivery, but facilitates efficient and uninterrupted service, accelerates access to health care information, and helps increase knowledge and improve care skills (Achampong et al., 2018). Research questions: In what cases are personal mobile devices most often used at work? What kind of personal mobile communication device impact on the care process is most often indicated by staff? Research method: In March 2021, a previously validated electronic and paper-based individual anonymous questionnaire was distributed to existing nurses and nursing assistants at hospital X. 125 respondents were interviewed. Research results: A total of 125 respondents were surveyed, most of whom 50.4% (63/125) noted that they often use the personal mobile communication device (PMCD) to controll time while lesser number of respondents use it to communicate with another health care professional 39.2% (49/125). The majority of respondents 91.2% (114/125) noted that its use helps to communicate in emergencies. Half of the survey participants 50.4% (63/125) believe that it can increase the risk of infection (6.4% (8/125) fully agree and 44% (55/125) agree). 81.6% (102/125) respondents, agree that its use saves staff time in the care process. 83.2% (104/125) of the respondents noted that its use improves both the flow of information and communication between colleagues 87.2% (109/125). Conclusions: Most nurses and nursing assistants are more likely to use PMCD at work to control time and to communicate with other health care professionals. Many nurses and nursing assistants noted that the use of PMCD at work could improve both the flow of information and communication between colleagues, as well as facilitating communication in emergencies. More than half noted that its use at work may increase the risk of infection. Almost all respondents agree that the use of PMCD saves time for X hospital staff.

Description

Māszinības (ar specializāciju Ambulatorās aprūpes māsa)
Nursing Studies
Veselības aprūpe
Health Care

Keywords

Atsēgvārdi: nurse, work, hospital, personal mobile phone., Keywords: nurse, work, hospital, personal mobile phone.

Citation

Collections