Title: Instagram mammu fenomens Latvijā un sekotāju uzticēšanās piedāvātajam saturam.”
Other Titles: The phenomenon of Instagram mothers in Latvia and the trust of followers in the offered content.”
Authors: Anda Rožukalne
Aneta Gūtmane
Komunikācijas fakultāte
Faculty of Communications
Keywords: sociālie mediji;uzticēšanās medijiem;influenceru mārketings;Instagram mammu fenomens;social media;trust in media;influencer marketing;Instagram mothers’ phenomenon
Issue Date: 2021
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University
Abstract: Maģistra darbā “Instagram mammu fenomens Latvijā un sekotāju uzticēšanās piedāvātajam saturam” apkopota teorētiska literatūra par līdzdalības kultūru, mediju lietojumu indivīda vajadzību apmierināšanai, sociālo mediju influenceru mārketinga specifiku, auditorijas iesaisti, Instagram mammu fenomenu, un uzticēšanos medijiem. Pētījuma teorijas daļā noskaidrots, ka tiešsaistē “vārtu sargāšanas” funkcija ir pārgājusi no satura veidotājiem uz satura patērētājiem, atstājot sociālo mediju lietotājus atbildīgus par lēmumu pieņemšanu attiecībā uz tiešsaistē patērētā satura uzticamību. Tāpat noskaidrots, ka starp sociālo mediju ietekmētāju un viņu sekotājiem veidojas spēcīgi sociālie sakari, un influenceru sekotāji aktīvi piedalās ietekmētāju tiešsaistes identitātes veidošanā, un tam ir ļoti būtiska nozīme, lai apstiprinātu influenceru statusu un palielinātu viņu publicētā satura sasniedzamību un ietekmi. Tāpat noskaidrots, ka Instagram mammas izmanto sociālo mediju Instagram peļņas nolūkos, un vietnes lietotājiem ir grūtāk atpazīt sponsorētus ierakstus, jo influenceru komerciālais saturs tiek ievietots kopā ar saturu par viņu ikdienas dzīvi. Šajā darbā kā galvenais medijs ir izvēlēts sociālas medijs Instagram, jo tas ir kļuvis par vienu no populārākajām sociālo tīklu vietnēm pasaulē ar augstu lietotāju iesaisti, un sociālo tīklu vietne Instagram ir otrs populārākais sociālais medijs, kuru informācijas iegūšanai lieto Latvijas iedzīvotāji vecumā no 25 līdz 34 gadiem. Pētnieciskajā darbā pētīts Instagram mammu piedāvātais saturs, izmantojot kvantitatīvo kontentanalīzi, ar mērķi atklāt, kādās ir galvenās Instagram mammu piedāvātā satura tēmas, veidi, un formas, bet intervijās ar pētījumā izvēlēto Instagram mammu sekotājām noskaidroti galvenie uzticēšanās faktori ietekmētāju saturam. Galvenie pētījuma rezultāti atklāj, ka Instagram mammu saturā dominē nekomerciāli ieraksti un ietekmētājas, galvenokārt, raksta par tādām tēmām kā bērni un mammas loma, bet komerciālos ierakstos visvairāk reklamē modes preces un preces bērniem. Maģistra darbā noskaidrots, ka Instagram mammu un sekotāju mijiedarbība vērtējama kā vāja. Pētījumā noskaidrots, ka galvenie faktori, kas nosaka sekotāju uzticēšanos nekomerciālam saturam, ir satura noformējums, Instagram mammu personīgā pieredze kā kompetences īpašība, kā arī ietekmētājas atklātība, bet sekotāju uzticēšanos komerciālam saturam ietekmē tas, vai Instagram mamma saturā atklāj savu personīgo pieredzi ar reklamēto produktu vai pakalpojumu, kā arī tas, vai ietekmētāja pieliek radošu piepūli šīs pieredzes publicēšanā. Maģistra darbu veido 76 lapaspuses jeb 21122 vārdi, kurā apkopotas četras nodaļas un 14 apakšnodaļas. Maģistra darbu papildina 10 attēli un 14 padziļinātās intervijas ar pētījumā izvēlēto Instagram mammu sekotājām.
The master's thesis “Instagram mothers’ phenomenon in Latvia and followers' trust in the offered content” summarizes theoretical literature on participatory culture, media use to meet individual needs, specifics of social media influencers marketing, audience engagement, phenomenon of Instagram mothers, and media trust. The theory part of the research reveals that the online “gate-keeping” function has shifted from content creators to content consumers, leaving social media users responsible for making decisions about the reliability of online content. It has also been found that there are strong social connections between the social influencers and their followers who are involved in shaping the online indentity of influencers which is very important in confirming the status of influencers and increasing the reach and impact of their published content. In the study it has also been found that Instragram mothers are using this social media for profit, therefore it is difficult to identify and distinguish sponsored content from their daily routine-based content because both have been merged as a whole. Instagram has been chosen as a main social media platform in this study because it has one of the highest user retention and user engagement rates. Instagram is one of the most popular social media platforms in the world and it is the second most popular media platform in Latvia which has been used as the main information source by latvian users aged 25 to 34. The content offered by Instagram mothers has been studied in the research work by using quantitative content analysis to reveal the main topics, types and forms of offered content. Also, by interviewing followers, the main factors of trust in the content of influencers have been revealed. The main results of the study revealed that the content of Instagram's mothers' is dominated by non-commercial entries based on topics such as children and the role of the mother, but commercial entries mostly advertise fashion goods and goods for children. The master's thesis shows that the interaction between Instagram mothers and followers can be assessed as weak. The study found that the main factors that determine followers' trust in non-commercial content are content design, Instagram mothers' personal experience as a characteristic of competence, and influencer's openness, but followers' trust in commercial content is affected by whether Instagram mothers reveal their personal experience with the advertised product or service, and whether the influencer makes a creative effort to publish that experience. The master's thesis consists of 76 pages or 21122 words, which summarizes four chapters and 14 subsections. The master's thesis is supplemented by 10 pictures and 14 in-depth interviews with followers of Instagram mothers selected in the study.
Description: Komunikācija un mediju studijas
Communication and Media Studies
Informācijas un komunikācijas zinātnes
Information and Communication Sciences
Appears in Collections:Maģistra darbi

Files in This Item:


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.