Title: Sociālo tīklu komunikācijas iespēju analīze zīmola ‘’Madara’’ produktu virzīšanai tirgū
Other Titles: Analysis of the communication capabilities of social networks for the promotion of “Madara” products on the market
Authors: Santa Bormane
Margarita Voroncova
Eiropas studiju fakultāte
Faculty of European Studies
Keywords: Mārketinga komunikācija; Madara; Dabīga kosmētika; Sociālie tīkli; Patīk; Komentārs; Profils; Platforma;;brand customers promotion Madara brand
Issue Date: 2021
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University
Abstract: Bakalaura darba ‘’Sociālo tīklu komunikācijas iespēju analīze zīmola ‘’Madara’’ produktu virzīšanai tirgū’’mērķis ir izpētīt un novērtēt zīmola “Madara” komunikāciju sociālajā tīklā Instagram, tajā izmantotās metodes un stratēģijas atbilstoši mērķauditorijai. Darba tēmas aktualitāte – mūsdienās uzņēmumi arvien vairāk sazinās ar potenciālajiem klientiem, izmantojot sociālos tīklus, kas nodrošina drošu komunikāciju ar klientiem Covid-19 situācijā. Vienlaicīgi šī saziņas forma turpina pastāvīgi attīstīties un jau ir kļuvusi par vispopulārāko komunikācijas veidu. Izvēlētā tēma būs noderīga arī citiem nozares zīmoliem. Darba saturs ir noderīgs ne tikai, lai izprastu jaunākās tendences sociālā tīkla “Instagram” pasaulē, bet arī, lai sniegtu zīmolam “Madara” ieteikumus aktivitātes uzturēšanai un satura reorganizēšanai “Instagram” profilā, kā arī mārketinga komunikācijas elementu izvēlei saziņā ar klientiem. Bakalaura darbā izvirzītā mērķa sasniegšanai tika izmantotas sekojošas metodes: monogrāfiskā metode, sekundāro datu analīze, kvalitatīvā metode, grafiskā metode, analīzes un sintēzes metode, kā arī satura analīze. Pētījuma darbs ir sadalīts trīs daļās. Pirmajā nodaļā aprakstīti sociālo tīklu mārketinga komunikācijas teorētiskie pamati, otrajā – autore analizēja uzņēmuma “Madara” finanšu rādītājus, 2021.gada tendenču izmantošanu sociālajos tīklos, kā arī sociālo tīklu produktu popularizēšanā dabīgās kosmētikas ražošanas jomā Latvijā. Darba trešajā nodaļā analizēts “Madara” profils sociālajā tīklā “Instagram” un salīdzināts komunikācijas veids ar konkurentuzņēmumu, un apkopoti kvantitatīvā pētījuma rezultāti. Pētījuma darba noslēgumā apkopoti secinājumi un izstrādāti priekšlikumi. Veicot bakalaura darbā noteiktos uzdevumus, autore nonāca pie secinājuma, ka arvien vairāk uzņēmumu reklāmai izmanto sociālos tīklus, un reklāma, galvenokārt, ir saistīta ar tēla popularizēšanu un uzlabošanu, sociālie tīkli darbojas kā divvirzienu komunikācija, piesaistot arvien vairāk jaunu klientu. “Madara” profilam ir laba aktivitāte, taču ir ievērojama atšķirība sekotāju skaitā un lietotāju atgriezeniskās saites (“Patīk” un “Komentārs”) attiecībā, kas nozīmē, ka zīmolam ir jāmēģina esošajam saturam pievienot jaunas metodes, tādējādi mārketinga komunikācijā iesaistot jaunus aktīvos lietotājus. Tika iesniegti vairāki priekšlikumi zīmolam “Madara”, īsi aprakstīti ir daži no tiem: koncentrēties ne tikai uz produktu reklamēšanu, bet arī uz rūpēm par mūsu planētu, pieskaroties globālām problēmām, tādējādi veicinot uzņēmuma tēla uzlabošanu; ieviest jaunas rubrikas, lai saziņa starp zīmolu un auditoriju būtu ciešāka un uzticamāka. Darbs sastāv no 70 lappusēm, 16 attēliem, 4 tabulām, 38 informācijas avotiem un 1 pielikumu.
The aim of the bachelor's thesis ‘’Analysis of the communication capabilities of social networks for the promotion of ‘’Madara’’ products on the market’’is to research and evaluate the communication of the Madara brand in the social network Instagram, the methods and strategies used in it in accordance with the target audience. The topic of the work is relevant, because today companies are increasingly communicating with potential customers through social networks, as it is reliable in a Covid-19 situation. Also, this form continues to develop continuously and has already become the most popular form of communication. The chosen topic will also be useful for other brands in the natural cosmetics industry and not only to understand the latest trends in the world of the social network Instagram, as well as provide Madara with recommendations to stay active and possible suggestions for reorganizing the content of the Instagram profile and choosing elements. Marketing communication according to customers. To achieve the goal set in the bachelor's thesis, the following methods were used: monographic method, analysis of secondary data, qualitative method, graphical method, method of analysis and synthesis, as well as content analysis. The bachelor's work is divided into three parts. In the first chapter, the theoretical foundations of marketing communication of social networks were described, and in the second chapter the author analyzed the financial performance of Madara, the use of current trends in social networks, as well as the interaction of social networks in promoting natural cosmetics in Latvia. The third chapter of the work analyzes Madara's profile on the social network Instagram and compares communication with competitors in the same field. The results of the quantitative study are summarized below. In carrying out the tasks of the bachelor's thesis, the author came to the conclusion that more and more companies are using social networks for advertising, and this is mainly related to the promotion and improvement of the image, this tool works as a two-way communication, attracting more and more new customers. Madara's Instagram profile has good activity, but the ratio of the number of subscribers and user feedback in the form of "likes" and "comments" is significantly different, which means that the brand should try to add new methods to existing content, thereby attracting new ones. A number of proposals were put forward for the Madara brand, some of which are briefly described as follows: to focus not only on promoting our products, but also on taking care of our planet, touching on global problems, thereby taking our image to a new level; introduce new headings so that communication between the brand and the audience is closer and more trusting. The work consists of 70 pages, 16 figures, 4 tables, 38 sources of information and 1 appendices.
Description: Starptautiskais mārketings un reklāma
International Marketing and Advertising
Vadība, administrēšana un nekustamo īpašumu pārvaldība
Management, Administration and Real Estate Management
Appears in Collections:Bakalaura darbi



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.