Title: Zaļā mārketinga  novērtējums uzņēmumā “airBaltic Corporation”
Other Titles: "airBaltic Corporation" green marketing evaluation
Authors: Kristīne Blumfelde-Rutka
Aigars Tukāns
Eiropas studiju fakultāte
Faculty of European Studies
Keywords: Zaļais mārketings;Aviācijas nozare;AirBaltic;Vides aizsardzība;Green Marketing;Aviation industry;AirBaltic;Environment
Issue Date: 2021
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University
Abstract: Bakalaura darba “Zaļā mārketinga novērtējums uzņēmuma “AirBatlic Corporation” mērķis ir novērtēt zaļā mārketinga pielietojumu uzņēmuma “AirBaltic Corporation”, lai izstrādātu ieteikumus tā pilnveidošanai. Pēdējās desmitgades laikā izmaiņas klimatā, kā arī aktualitātes vides aizsardzības jomā kļuva par prioritārām diskusiju tēmām starptautisko pārrunu ietvaros, tiekot novērtētām kā svarīgi, inovāciju ietekmējoši faktori. Aviācijas nozarei piemīt milzīgas priekšrocības gan sabiedrībai, gan ekonomikai - tā veic gan pasažieru, gan kravas pārvadājumus; globāli aviācijas nozare nodrošina 87 miljonus darba vietu un sastāda 3,5% no pasaules IKP. Aviācijas nozare nozīmīgi ietekmē klimatu, ik gadu piesārņojot Zemes atmosfēru ar 915 miljoniem tonnu CO2 izmešiem. Aviācijas nozares uzņēmumi arvien vairāk ievieš un attīsta zaļā mārketinga stratēģijas, savukārt patērētāji izrāda interesi par šo mārketinga veidu. Bakalaura darba ietvaros tika izmantotas sekojošas pētījumu metodes: monogrāfiskā metode, satura analīze, gadījuma analīze, sekundāro datu analīze, ekspertu intervijas un grafiskā metode. Pētījuma rezultāti liecina, ka uzņēmuma AirBaltic vides aizsardzība ir iekļauta uzņēmuma stratēģiskajā līmenī (uzņēmējdarbības mērķos, misijā, vērtībās), tomēr taktiskajā līmenī zaļais mārketings netiek realizēts pilnā apjomā. Pilnveidošanas un attīstības iespējas ir saskatāmas uzņēmuma komunikācijā un zīmola pozicionējumā, iekšējā kultūrā, sadarbību un piesārņojuma kompensācijas shēmu veidošanā. Pētījuma rezultātā tika izstrādāti 5 priekšlikumi "AirBaltic Corporation" zaļā mārketinga stratēģijai. Darba autors uzskata, ka uzņēmuma "AirBaltic Corporation" mārketinga nodaļai nepieciešams pilnveidot uzņēmuma komunikāciju visos kanālos par vides aizsardzības tēmām, kas nodrošina zaļa, ilgtspējīga un sociāli atbildīga tēla formēšanu. Kā arī, radīt piesārņojuma kompensācijas opcijas gan uzņēmuma klientiem (jauns biļešu veids), gan pašam uzņēmumam (ziedojumi un aktivitātes), kas dod iespēju uzņēmumam samazināt paša veidoto piesārņojumu. Bakalaura darbs izstrādāts 59 lappusēs un satur 12 attēlus, 7 tabulas, 31 informācijas avotu un 8 pielikumus.
Bachelor’s thesis “AirBaltic Green Marketing Evaluation” goal is to evaluate company “AirBaltic Corporation” green marketing strategy in order to introduce proposals for development. In recent years climate change, as well as environment protection became an important topic for global discussion as in important innovation factor. Aviation industry plays a big role in social and economic sector, providing both passenger and goods transportations. Globally aviation industry supports 87 million work places and accounts for 3.5% of global GDP. Aviation industry have a major influence on climate change emitting 915 million tons of C02. Companies working in aviation industry developing its green marketing and customer show more interest in this kind of marketing. In thesis paper author have used monographic method, content analysis, case study analysis, secondary data analysis, expert interviews and graphic method. Research results shows that environment protection is included in company strategic objectives (company goals, missions and values), however green marketing are not fully used on a tactical level. Improvement and development are possible in company communication, brand positions, employee branding, cooperation partners involvement and carbon offset schemes. As a results of research 5 proposals were developed. Paper author considers that AirBaltic marketing department supposed to develop company communication across all channels about environment protection topics, that will improve company image as green, sustainable and socially responsible. Carbon offset schemes supposed to be implemented for company clients (as a new type of ticket) and company itself, that will reduce company created emission. Bachelor paper consists of 59 pages, 12 pictures, 7 tables, 29 information sources and 8 annexes.
Description: Starptautiskais mārketings un reklāma
International Marketing and Advertising
Vadība, administrēšana un nekustamo īpašumu pārvaldība
Management, Administration and Real Estate Management
Appears in Collections:Bakalaura darbi

Files in This Item:


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.