Title: RSU zīmola asociāciju novērtējums un to veidošanās analīze zīmola tēla kontekstā
Other Titles: Evaluation of Rīga Stradiņš University brand associations and analysis of their formation in the context of brand image
Authors: Kristīne Blumfelde-Rutka
Anna Miķelsone
Eiropas studiju fakultāte
Faculty of European Studies
Keywords: Zīmols;asociācijas;augstākā izglītība;Brand;associations;higher education
Issue Date: 2021
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University
Abstract: Bakalaura darba “RSU zīmola asociāciju novērtējums un to veidošanās analīze zīmola tēla kontekstā” mērķis ir novērtējot RSU zīmola asociācijas un to veidošanos, izstrādāt ieteikumus asociāciju veidošanai sociālo zinātņu virziena kontekstā. RSU zīmols jau vairāku gadu garumā saskaras ar problēmu, ka vairums sabiedrības RSU asociē un uzskata tikai par medicīnas izglītības iestādi, līdz ar to sociālo zinātņu programmu esamība universitātē nav visiem pašsaprotama un ir grūtāk piesaistīt studējošos šajās programmās, tādēļ ir būtiski rast jaunas idejas zīmola komunikācijas pilnveidošanai, lai veicinātu asociāciju veidošanos sociālo zinātņu virziena kontekstā. Darbā tika izmantotas sekojošās pētījuma metodes: monogrāfiskā pētījuma metode, lai izklāstītu zīmola un tā asociāciju būtību un veidošanu, kā arī zīmola veidošanu augstākās izglītības iestāžu nozarē, sekundāro datu analīze, lai raksturotu RSU darbību, zīmolu un asociāciju pozicionējumu, kvalitatīvā pētījuma metode (fokusa grupas diskusija) un kvantitatīvā pētījuma metode (aptauja – anketēšana), lai novērtētu RSU zīmola asociācijas un izstrādātu ieteikumus RSU zīmola asociāciju pilnveidošanai, kā arī grafiskā metode teorētisko datu un empīrisko rezultātu vizuālai attēlošanai. Pētījuma rezultāti liecina, ka asociācijas ar RSU zīmolu un medicīnu ir “iesakņojušās” ļoti spēcīgi gan potenciālo, gan esošo studentu vidū, ko izskaidro zīmola ar medicīnu saistītā vēsture, tāpēc nevar būt runa, par asociāciju pilnīgu maiņu, bet gan par spēcīgāku asociāciju veidošanu ar sociālajām zinātnēm. Asociācijas ar sociālajām zinātnēm vairāk veidojas esošo studentu vidū, jo personiskā pieredze, mācoties RSU, ir galvenais faktors, kādēļ šīs asociācijas veidojas, savukārt potenciālos studentu vidū šīs asociācijas lielākoties veidojas pēc pašu iniciatīvas izpētīt RSU piedāvātās studiju programmas, ko sekmēja asociācijas ar RSU augsto reputācijas līmeni. Pētījuma rezultātā tika izstrādāti vairāki priekšlikumi RSU sociālo zinātņu asociāciju veidošanai, no kuriem galvenie ir: 1. RSU Komunikācijas departamenta Mārketinga nodaļai zīmola komunikācijā ir jāuzsver RSU piedāvāto studiju programmu daudzveidība, lai sabiedrības vidū vairotu zināšanas par RSU daudzveidīgajām studiju iespējām, kā arī veidotu asociācijas ar sociālajām zinātnēm. 2. RSU Komunikācijas departamenta Mārketinga nodaļai zīmola komunikācijā ir jāiekļauj sociālo zinātņu studiju programmu mācībspēka, studentu un absolventu pieredzes stāsti, pozicionējot viņus, kā sociālo zinātņu programmu vēstnešus, savukārt RSU Sabiedrisko attiecību nodaļai šie pieredzes stāsti ir jāatspoguļo preses relīzēs. Bakalaura darbs ietver: 57 lappuses pamatteksta, 14 attēlus, 2 tabulas, 37 informācijas avotu un 7 pielikumus.
The goal of the Bachelor’s thesis “Evaluation of Rīga Stradiņš University brand associations and analysis of their formation in the context of brand image” is by evaluating Rīga Stradiņš University (RSU) brand associations and their formation, develop recommendations for the formation of associations in the context of social sciences. RSU brand has a problem, that society associates it only with medicine, and social science programs in this university is not self-explanatory. That is why it is important to find out, what RSU should do, to format associations with social sciences. Following research methods were used in this thesis: the monographic method was used to explore and analyse the nature of the brand and its associations, as well as specification of brand making in higher education sector, secondary data analysis to analyse the brand of RSU, qualitative research method (focus group) and quantitative research method (survey) to analyse associations of RSU and their formation, and graphical method for visual representation of theoretical data and empirical results. The results of the study show, that associations with the RSU brand and medicine are very strong among both, potential and existing students, which is explained by the brand’s medical history, so there can be no question of a complete change of associations, but of strengthening associations with social sciences. Associations with social sciences are more formed among existing students, as personal experience of studying at RSU is the main reason why these associations are formed, but among potential students these associations are mostly formed because of their own initiative to explore RSU study programs, because of associations with RSU high reputation level. After the research, several proposals for RSU association formation with social sciences follow, the main ones being: 1. The Marketing Team of RSU Communication Department should emphasize the diversity of study programs offered by RSU in brand communication, to increase knowledge among the society about the diverse study opportunities at RSU, as well as to format associations with social sciences. 2. The Marketing Team of RSU Communication Department must include experience stories of social science study program teachers, students and graduates in brand communication, positioning them as ambassadors of social science programs, while the RSU Public Relations Team must reflect these stories in press releases. The Bachelor’s thesis consists of: 57 pages, 14 pictures, 2 tables, 37 information sources and 7 annexes.
Description: Starptautiskais mārketings un reklāma
International Marketing and Advertising
Vadība, administrēšana un nekustamo īpašumu pārvaldība
Management, Administration and Real Estate Management
Appears in Collections:Bakalaura darbi



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.