Title: Starptautiska zīmola BTA identitātes maiņas stratēģijas novērtējums
Other Titles: Evaluation of the international brand BTA rebranding strategy
Authors: Ieva Kalve
Aleksa Joanna Apše
Eiropas studiju fakultāte
Faculty of European Studies
Keywords: starptautisks zīmols;zīmola identitātes maiņa;international brand;rebranding
Issue Date: 2021
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University
Abstract: Bakalaura darbā “Starptautiska zīmola BTA identitātes maiņas novērtējums” ir risināts jautājums par to, kā veiksmīgi realizēt zīmola identitātes maiņu uzņēmuma pārpirkšanas gadījumā. Zīmolu apvienošana ir sarežģīta pāreja, jo pastāvošo risku dēļ, tā var radīt negatīvu ietekmi uz uzņēmuma attīstību. Darba mērķis ir novērtēt zīmola BTA identitātes maiņu pēc pievienošanas mātes uzņēmumam “Vienna Insurance Group”. Darba pirmajā nodaļā ir veikta detalizēta teorijas izpēte, kā arī apkopoti un salīdzināti dažādu autoru viedokļi par starptautiska zīmola būtību, tā vadīšanu, kā arī par organizāciju apvienošanu, zīmolu apvienošanu un zīmola identitātes maiņu. Šajā nodaļā ir izmantota monogrāfiskā metode, abstrakti – loģiskā metode, kā arī kontentanalīze. Bakalaura darba otrajā nodaļā ir analizēti un raksturoti starptautiski zīmoli BTA un “Vienna Insurance Group”, kā arī to organizāciju vēsture un pašreizējā darbība. Ir pētīti un salīdzināti finanšu rādītāji, kā arī zīmolu identitātes. Tāpat ir pētīta zīmola BTA identitātes maiņa. Nodaļā ir izmantota dokumentu analīze, grafiskā metode, kā arī galvenokārt uzņēmuma iekšējā informācija. Trešajā nodaļā ir veiktas ekspertu intervijas ar mērķi uzzināt speciālistu viedokli par zīmola identitātes maiņas procesu, kā arī zīmola BTA identitātes maiņu. Šajā nodaļā ir izmantota kvalitatīvā pētīšanas metode – ekspertu intervijas, kā arī grafiskā metode. Pētījumā ir veikts zīmola BTA identitātes maiņas novērtējums, balstoties un teorētiskajiem un praktiskajiem aspektiem, kā arī ekspertu viedokli. Pētījuma gaitā ir noskaidrots, ka zīmola BTA identitātes maiņa ir noritējusi ļoti veiksmīgi. Darba autore uzskata, ka zīmolam BTA vajadzētu turpināt attīstīt un realizēt ilgtspējības stratēģijas, tai skaitā, korporatīvi sociālās atbildības stratēģiju, lai pozicionētu zīmolu, kā sociāli atbildīgu, dabai un ekoloģiskajai videi draudzīgu, kā arī uz attīstību un izaugsmi vērstu. Bakalaura darbs sastāv no 58 lpp., 11 attēliem, 4 tabulām, kā arī 11 pielikumiem. Darbā izmantoti 46 literatūras avoti, kā arī uzņēmuma nepublicētā iekšējā informācija.
The bachelor’s thesis “Evaluation of the International Brand BTA Rebranding” addresses the issue of how to successfully rebrand when two companies merge. Brand mergers are a difficult transition because, due to the risks involved, they can have a negative impact on the company's development. The aim of the study is to evaluate the rebranding of BTA after the merger with the parent company “Vienna Insurance Group”. In the first chapter, a detailed research of the theory is performed, as well as the opinions of various authors on the essence of an international brand, its management, as well as on merging organizations, merging brands and rebranding. In this part the monographic method, abstract – logical method, as well as content analysis are used. The second chapter of the bachelor’s thesis analyzes and describes the international brands BTA and “Vienna Insurance Group”, as well as the history and current activities of their organizations. Financial performance as well as brand identities have been studied and compared. The rebranding of BTA has also been researched. Document analysis, graphical method, and internal company information are used. In the third chapter, expert interviews have been conducted with the aim to find out the opinion of specialists about the process of rebranding, as well as the rebranding process of BTA. This chapter uses a qualitative research method – expert interviews, as well as a graphical method. The research evaluates the rebranding process of BTA based on both theoretical and practical aspects, as well as experts’ opinion. In the research, it has been established that the rebranding process of BTA has been very successful. The author believes that the BTA brand should continue to develop and implement sustainability strategies, including a corporate social responsibility strategy, in order to position the brand as socially responsible, environmentally and ecologically friendly, as well as development and growth oriented. The bachelor’s thesis consists of 58 pages, 11 images, 4 tables, as well as 11 appendices. 46 literature sources are used, as well as unpublished internal information of the company.
Description: Starptautiskais mārketings un reklāma
International Marketing and Advertising
Vadība, administrēšana un nekustamo īpašumu pārvaldība
Management, Administration and Real Estate Management
Appears in Collections:Bakalaura darbi



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.