Title: “IKEA Latvija” satura mārketings Instagram platformā un tā pilnveidošanas iespējas
Other Titles: "IKEA Latvija" content marketing on Instagram platform and its improvement opportunities
Authors: Renāte Cāne
Veronika Sļotova
Eiropas studiju fakultāte
Faculty of European Studies
Keywords: sociālie mediji;Instagram;satura mārketings;“IKEA Latvija”;social media;Instagram;content marketing;“IKEA Latvija”
Issue Date: 2021
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University
Abstract: Bakalaura darba ““IKEA Latvija” satura mārketings Instagram platformā un tā pilnveidošanas iespējas” mērķis ir, balstoties uz teorētiskajām atziņām par satura mārketingu un empīrisko datu analīzi, izstrādāt “IKEA Latvija” satura mārketinga pilnveidošanas ieteikumus Instagram platformā. Pētījums ir aktuāls, jo strauji attīstās digitālās tehnoloģijas, pieaug interneta lietotāju skaits, līdz ar to satura mārketings mūsdienās uzņēmumiem ir kļuvis par vienu no visvairāk lietotajiem mārketinga komunikācijas elementiem. Instagram ir viens no populārākajiem sociālajiem medijiem, uzņēmumi to izmanto, lai komunicētu ar klientiem, iesaistītu saturā, veidotu izklaidējošu, izglītojošu, informējošu vai iedvesmojošu saturu, veicinātu zīmola atpazīstamību, tuvinātu pirkšanas lēmumam, un iespējams pat veikt pirkumus caur Instagram Shopping. Darbs sastāv no trim daļām, kurās tiek izmantotas dažādas pētījuma metodes. Pirmajā daļā ir izmantota monogrāfiskā pētījumu metode, lai noskaidrotu satura mārketinga jēdzienu, mērķus un veidošanas principus. Darba otrajā daļā ar kontentanalīzes palīdzību ir identificēta “IKEA Latvija” ierakstu regularitāte un efektivitāte Instagram profilā, analizēts “like”, “comment” un kopējais ierakstu skaits. Tāpat, izmantojot sekundāro datu analīzi, darba otrajā daļā ir analizēti “IKEA Latvija” darbības radītāji un konkurences situācija. Trešajā daļā tiek izmantota kvalitatīvā pētījuma metode –ekspertu intervijas, kurās autore uzzināja speciālistu viedokļus par satura mārketingu un satura veidošanas kritērijus. Papildus trešajā daļā ir veikta aptauja, kas palīdzēja noskaidrot, kas interesē IKEA mērķauditoriju un ko viņi sagaida no satura @ikealatvija Instagram profilā. Visās darba daļās ir izmantota grafiskā metode – attēli, tabulas, infografika, kas attēlo informāciju, datus un procesus. Būtiskākie pētījuma rezultāti parāda, ka Instagram platformā “IKEA Latvija” veido vienveidīgu saturu un neizmanto aktuālus interaktīvus rīkus, tādēļ attiecībā pret sekotāju skaitu ir mazs vidējais “like” skaits. Autores galvenie priekšlikumi tiek vērsti uz “IKEA Latvija” Instagram profila satura pilnveidošanu – pārdomāt trīs attēlu publicēšanu pēc kārtas vienā dienā, vairāk veidot video saturu, eksperimentēt ar Instagram Reels rīku, veidot saturu, kas ir radīts reālajā dzīvē, izmantot Instagram Stories poll un viktorīnas uzlīmes, lietot tēmturus, kas ir saistīti ar publikācijas tēmām, kā arī veicināt sekotāju radošumu, lai vairāk motivētu cilvēkus iesaistīties saturā, noreaģēt un dalīties. Bakalaura darba apjoms ir 64 lappuses. Darbā ievietoti 23 attēli, 4 tabulas un pievienoti 7 pielikumi. Kopā izmantoti 63 literatūras un informācijas avoti.
The aim of the bachelor's thesis ““IKEA Latvija” content marketing on the Instagram platform and its improvement opportunities” is to develop recommendations for improvement of content marketing of “IKEA Latvija” on the Instagram platform based on theoretical findings on content marketing and analysis of empirical data. The research is relevant because digital technologies are developing rapidly, the number of Internet users is growing, and therefore content marketing has become one of the most used elements of marketing communication for companies nowadays. Instagram is one of the most popular social media, companies use it to communicate with customers, engage with content, create entertaining, educational, informative, or inspiring content, promote brand awareness, bring them closer to a buying decision, and possibly even make purchases through Instagram Shopping. The work consists of three parts, in which different research methods are used. The first part uses the monographic research method to clarify the concept, goals, and principles of content marketing. In the second part of the work, with the help of content analysis, the regularity and efficiency of “IKEA Latvija” entries in the Instagram profile is identified, “like”, “comment” and the total number of entries are analysed. Also, using the analysis of secondary data, the second part of the work analyses the performance indicators and competition state of “IKEA Latvija”. The third part uses the method of qualitative research - expert interviews, in which the author found out the opinions of specialists on content marketing and content creation criteria. In addition, in the third part, a survey was conducted, which helped to find out what the target audience of IKEA is interested in and what they expect from the content on @ikealatvija's Instagram profile. All parts of the work use a graphical method - images, tables, infographics, which represent information, data and processes. The most significant results of the research show that “IKEA Latvija” on the Instagram platform creates uniform content and does not use trending interactive tools, therefore, the average number of “likes” is small in relation to the number of followers. The author's main proposals are aimed at improving the content of the IKEA Latvia Instagram profile – consider not publishing three images at a time in one day, create more video content, experiment with Instagram Reels, create content that is created in real life, use Instagram Stories' poll and quiz stickers, use hashtags that are related to the subject of the publication, as well as encourage the creativity of followers and motivate them to engage more in content, respond and share. The volume of the bachelor's thesis is 64 pages. The work contains 23 figures, 4 tables, and 7 appendices. Totally 63 sources of literature and information were used.
Description: Starptautiskais mārketings un reklāma
International Marketing and Advertising
Vadība, administrēšana un nekustamo īpašumu pārvaldība
Management, Administration and Real Estate Management
Appears in Collections:Bakalaura darbi

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Veronika_Slotova_ikealatvia_kontentanalize.xlsxNoslēguma darba pielikums126.06 kBUnknownView/Open    Request a copyopen_acces_locked
Eiropas_studiju_fakultate_MR_2021_Veronika_Slotova_038504.pdfBakalaura darbs3.43 MBAdobe PDFView/Open    Request a copyopen_acces_locked


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.