Title: Valmieras pilsētas zīmola vizuālās identitātes novērtējums
Other Titles: Evaluation of Valmiera city brand visual identity
Authors: Marta Urbāne
Kristiāna Āboliņa
Eiropas studiju fakultāte
Faculty of European Studies
Keywords: Zīmola vizuālā identitāte;pilsētu zīmols;Valmieras pilsētas zīmola vizuālā identitāte;Brand visual identity;city brand;Valmiera city brand visual identity
Issue Date: 2021
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University
Abstract: Bakalaura darba „ Valmieras pilsētas zīmola vizuālās identitātes novērtējums“ mērķis ir novērtēt Valmieras pilsētas zīmola vizuālo identitāti, lai izstrādātu kritērijus pilsētu zīmolu vizuālās identitātes novērtēšanai. Zīmola vizuālā identitāte aktualizējies pilsētu kontekstā gan globalizācijas, gan urbanizācijas apstākļos, kuros augusi konkurence. Pilsētām vizuālā identitāte var piešķirt konkurēt spēju par iedzīvotājiem, parādot kādēļ lepoties ar pilsētu un palikt tajā, kā arī piesaista potenciālos iedzīvotājus, parādot kādēļ vērts pārcelties, tūristiem nodod ziņu par to, ko iespējams apskatīt pilsētā, investoriem, kādēļ vērts ieguldīt. Pāreja uz tieši zīmola vizuālo identitāti var būt kā attīstības signāls un izaugsmes iespēja precīzāk parādot, kāda ir patiesā pilsētas vērtība, identitāte. Mūsdienīgā vidē arī pieaug dažādie pielietojuma veidi, līdz ar to arī nepieciešamība pēc vienkāršākiem, plašāk lietojamiem, modernākiem vizuālajiem elementiem. Bakalaura darba ietvaros izmantotas sekojošās pētījuma metodes: monogrāfiskā pētījuma, sekundāro datu analīze, kvalitatīvā pētījuma metode. Darba autore izmantoja kvalitatīvo pētījumu metodi, veicot ekspertu intervijas, kur ieguva nozares speciālistu viedokli par to, kādēļ zīmola vizuālā identitāte ir nepieciešama pilsētu zīmoliem, kādi ir tās elementi un to unikālās iezīmes pilsētu kontekstā. Pētījuma rezultāti liecina, ka Valmieras pilsētas zīmola vizuālā identitāte diezgan precīzi atbilst norādītajām iezīmēm, kritērijem. Novērtēšanas kritēriji pilsētas zīmola vizuālajai identitātei iedalāmi stratēģiskā līmenī un vizuālo elementu aspektos. Novērtēšanai stratēģiskā līmenī: jānosaka mērķa auditorija, mērķi, jāizvērtē konsekvence un atbilstība, ilgtspējība un elastīgums, iegaumējamība, kas slēpjas vienkāršībā un unikalitātē, autentiskums. Novērtējos vizuālos aspektus, atsevisķi jāizvērtē vizuālajā identitātē ietilpstošie elementi, tiem piemītošās iezīmes: logotips, tipografika jeb burtveidols, krāsu palete, fotogrāfija un video, dažādi grafiskie elementi, kuros var ietilpt animācija, ilustrācija, simboli, saukļa zīmogs. Kā arī jānovērtē elementu savstarpējā sadarbība, īpašības. Pētījumā autore izvirzījusi 5 galvenos priekšlikumus, 3 no tiem dizaina un mārketinga aģentūrām, kas iesaistās pilsētu zīmola vizuālās identitātes veidošanā, iesakot to veidot saderīgu ar vēsturiskajiem simboliem, logotipā likt uzsvaru uz pilsētas nosaukumu, nelietot valsts karoga krāsas, 2 no priekšlikumiem pilsētas pašvaldības nodaļu vadītājiem Latvijā, norādot, ka tās vadībai jāiekļauj zīmola vizuālos elementus apģērbā, jādod iespēju jebkuram vilkt suvenīrus ar vizuālās identitātes elementiem. Darbs sastāv no 60 lappusēm, 7 attēliem, 2 tabulām, 50 informācijas avotiem un 18 pielikumiem.
The bachelor thesis "Valmiera City Brand Visual Identity Assessment" goal is to evaluate the Valmiera city brand visual identity in order to develop criteria for evaluating the visual identity of city brands. Brand visual identity has become more relevant in the context of cities because of both globalization and urbanization, where competition has grown. Visual identity can give cities the ability to compete for residents by showing them why they should stay in the city and be proud to live in it, as well as attracting potential residents by showing them why it is worth moving. Moreover, sending tourists a message about what to see in the city, investors why they should invest. Changing to brand visual identity can send a signal of development and growth opportunity, showing more precisely what is the true identity and value of the city. Nowadays the variety of applications is also growing, hence the need for simpler, more widely used, more modern visual elements. The following research methods have been used within the bachelor's thesis: monographic research, secondary data analysis, qualitative research method. The author used the method of qualitative research, conducting expert interviews, obtaining the opinion of industry experts on why the brand's visual identity is necessary for city brands, what are its elements and their unique features of city brand visual identity. The results of the research show that the Valmiera city brand visual identity is designed and used accordingly to the indicated features and criteria. The evaluation criteria for the city brand visual identity can be divided into strategic levels, visual elements. For evaluation at the strategic level: target audience, objectives, consistency and relevance, sustainability and flexibility, memorability, which lies in simplicity and uniqueness, authenticity. For evaluating the visual aspects, the elements must be analysed separately: logo, typography, colour palette, photography and video, various graphic elements, which may include animation, illustration, symbols, slogan mark. It is also necessary to evaluate the mutual cooperation of the elements. In the study, 5 main proposals were developed, 3 of them for design and marketing agencies involved in creating the city brand visual identity, recommending it to be compatible with historical symbols, to emphasize the city name in the logo, and not to use national flag colours, 2 of them for city brand management, by stating that they should incorporate the visual elements of the brand into its clothing, enable anyone to draw souvenirs with elements of visual identity. The bachelor thesis consists of 60 pages, 7 pictures, 2 tables, 50 information sources and 18 annexes.
Description: Starptautiskais mārketings un reklāma
International Marketing and Advertising
Vadība, administrēšana un nekustamo īpašumu pārvaldība
Management, Administration and Real Estate Management
Appears in Collections:Bakalaura darbi



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.