Title: Ilgtspējīga produkta virzīšana krāsu segmentā Latvijā
Other Titles: Sustainable product promotion in the color segment in Latvia
Authors: Kristīne Blumfelde-Rutka
Anete Keita Zute
Eiropas studiju fakultāte
Faculty of European Studies
Keywords: Ilgtspējīgs produkts. Produkta virzīšana.;Sustainable product. Product promotion.
Issue Date: 2021
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University
Abstract: Bakalaura darba temats “Ilgtspējīga produkta virzīšana krāsu segmentā Latvijā” ir aktuāls krāsu ražotājiem, kas ražo un izplata ilgtspējīgas iekštelpu krāsas Latvijā, un vēlas savu produkciju virzīt uz Latvijas patērētāju tirgu. Darba mērķis ir, analizējot ilgtspējīga produktu virzīšanas specifiku, izstrādāt ieteikumus krāsu ražotājiem Latvijā ilgtspējīga produkta virzīšanai iekštelpu krāsu segmentā. Bakalaura darbā tika izmantota monogrāfiskā pētījumu metode, sekundāro datu analīze, gadījumu analīze, kontentanalīze, kvalitatīvā pētījumu metode – ekspertu intervijas un grafiskā metode. No bakalaura darba veiktā pētījuma izriet, ka ilgtspējīga produkta virzīšanas specifika atšķiras no “parastu” produktu virzīšanas ar to, ka komunikācija ar patērētājiem ir intensīvāka, tiek likts uzsvars uz ieguvumiem un priekšrocībām, ko iegūst patērētājs un apkārtējā vide, patērētājam iegādājoties, lietojot un atbrīvojoties no produkta. Ilgtspējīga mārketinga komunikācijas gadījumā viss darbības fokuss ir uz patērētāju, viņu izglītošanu, viņu velmēm un vajadzību. Galvenie iegūtie priekšlikumi, kas izriet no darba veiktā pētījuma: 1. Jāīsteno izglītojošas iekštelpu krāsu kampaņas ar mērķi izglītot sabiedrību par to, kam ir svarīgi vērst uzmanību, iegādājoties iekštelpu krāsu, kādi faktori nosaka krāsas kvalitāti, kādas krāsu saturā izmantotās ķīmiskās vielas ir kaitīgas cilvēka veselībai un apkārtējai videi, un kādi kritēriji nosaka krāsas ilgtspējīgumu. 2. Jānodrošina patērētājiem iespēju nodot neiztērēto, pārpalikušo krāsu visos Latvijas reģionos. Tādā veidā vai nu ražotājs var saņemt atpakaļ neizmantotos iegūtos resursus otrreizējai pārstrādei, vai arī pašvaldības var tālāk krāsu nodot vietām, kas no tās pareizi atbrīvojās, neradot negatīvu ietekmi uz cilvēku un apkārtējo vidi, kā arī šāda iespēja veicinātu atbildīgu patērētāju rīcību. 3. Krāsu ražotājiem un to krāsu izplatītājiem ir jāveicina patērētāju uzticība zīmolam, izmantojot tādus digitālie plašsaziņas līdzekļus, kā uzņēmuma mājaslapa un sociālās platformas - Instagram un Facebook. Platformās ir jārada aktuāls, patērētājiem interesants un informatīvs saturs. Bakalaura darbs kopumā sastāv no 66 lappusēm, 16 attēliem, 2 tabulām, 48 informācijas avotiem un 12 pielikumiem.
The Bachelor’s thesis "Promotion of a sustainable product in the paint segment in Latvia" is topical for paint manufacturers who produce and distribute sustainable interior paints in Latvia and who want to promote their products to the consumer market in Latvia. The aim of the paper is to analyze the specifics of sustainable product promotion, to develop recommendations for paint manufacturers in Latvia to promote a sustainable product in the indoor paint segment. The Bachelor's thesis used the monographic research method, secondary data analysis, case studies, content analysis, qualitative research method - expert interviews and graphical method. The research of the Bachelor's thesis shows that the specifics of sustainable product promotion differ from the promotion of “ordinary” products in that communication with consumers is more intensive, emphasis is placed on the benefits and advantages of the consumer and the environment when purchasing, using and disposing of the product. In the case of sustainable marketing communication, the entire focus is on the consumer, their education, their desires and needs. The main suggestions obtained from the study: 1. Execute indoor paint campaigns to educate the public about the importance of paying attention to indoor paint, what factors determine the quality of paint, what chemicals used in paint are harmful to human health and the environment, and what criteria determine the sustainability of paint. 2. Consumers must be provided with the opportunity to transfer unused, surplus paint in all regions of Latvia. In this way, either the producer can get back the unused obtained resources for recycling, or the municipalities can further give the paint to the places that properly dispose the paint without negative impacts on people and the environment, which would encourage responsible consumer behavior. 3. Promote consumer confidence in the brand through digital media such as the company's website and social platforms - Instagram and Facebook. Platforms must create up-to-date, interesting and informative content for consumers. The Bachelor's thesis consists of a total of 66 pages, 16 figures, 2 tables, 48 sources of information and 12 appendices.
Description: Starptautiskais mārketings un reklāma
International Marketing and Advertising
Vadība, administrēšana un nekustamo īpašumu pārvaldība
Management, Administration and Real Estate Management
Appears in Collections:Bakalaura darbi



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.