Title: Uzņēmuma “airBaltic” mārketinga komunikācijas pilnveidošana pēc COVID-19 ierobežojumu atcelšanas
Other Titles: Improvement of "airBaltic" marketing communication after cancellation of COVID-19 restrictions
Authors: Inna Dovladbekova
Kristīne Kremenovska
Eiropas studiju fakultāte
Faculty of European Studies
Keywords: Aviācijas nozare;COVID-19;digitālais mārketings;krīze;mārketinga komunikācija;mārketinga komunikācijas kanāli.;Aviation sector;COVID-19;crisis;digital marketing;marketing communications;marketing communications channels.
Issue Date: 2021
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University
Abstract: Bakalaura darba temats ir “Uzņēmuma “airBaltic” mārketinga komunikācijas pilnveidošana pēc COVID-19 ierobežojumu atcelšanas”. Jau vairāk nekā gadu aviācijas nozare cieš milzīgus zaudējumus, ko var saskaitīt miljonos eiro. Kad COVID-19 ierobežojumi būs atcelti un cilvēki atkal varēs brīvi ceļot kā tūristi, īpaši nozīmīgi būs uzturēt labu un kvalitatīvu mārketinga komunikāciju, lai informēt un pārliecināt pasažierus, ka ceļošana ir droša un visiem pieejama. Patiesa, caurspīdīga un pārdomāta mārketinga komunikācija ir tas priekšmets, kas palīdzēs atjaunot pierastas tirgus attiecības un uzticību starp uzņēmumu un patērētājiem. Līdz ar ko darba mērķis ir balstoties uz teorētiskajām atziņām un empīrisko datu analīzi, izstrādāt ieteikumus, kas uzlabos uzņēmuma mārketinga komunikāciju pēc COVID-19 ierobežojumu atcelšanas. Lai izpētīt mārketinga komunikācijas teorētiskus aspektus tika izmantotas monogrāfiskā, analītiskā un abstrakti-loģiskā metodes. Lai novērtēt uzņēmuma “airBaltic” esošo mārketinga komunikāciju tiks izmantotas analīzes, sintēzes un salīdzināšanas, kā arī statistisko datu analīzes un grafiskā metodes. Uz izstrādāt ieteikumus uzņēmuma mārketinga komunikācijas uzlabošanai palīdzēs kvantitatīvā pētījuma un dedukcijas analīzes metodes. Darbā tika analizēti 104 publikācijas Facebook platformā, publicēti martā mēnesī pēdējo 3 gadu laikā, vairāk nekā 50 publikācijas Instagram kontā, ap 30 publikācijām Twitter kontā un Youtube konts, 3 e-pasta vēstules pirms pandēmijas sākumā un 3 pandēmijas laikā, tika analizēta mājaslapa un SEO meklētājprogrammu optimizācija, tika novērtēti finanšu radītāji laika posmā no 2014. līdz 2019.gadam, tika izveidota aptauja tiešsaistē, kur piedalījās 109 respondenti. Iegūtie rezultāti atspoguļo, ka uzņēmums aktīvi attīsta savus digitālus resursus, saturs ir aktuāls, regulārs un oriģināls, kas tiek apstiprināts ar sekotāju aktivitāti un caur tiešo atgriezenisko saiti. Tas, kas varētu būt uzlabots ir plašāks sniegtas informācijas loks (piemēram, informācija par uzņēmuma ikdienu), vairāk emocionālo publikāciju (tie savāc vislielāko atgriezenisko saiti un uzlabo konta aktivitāti), atgriezeniskas saites publicēšana, skaidrāka informācijas aprakstīšana mājaslapā bez informācijas zem zvaigznītes, PINS lojalitātes programmas paskaidrošana un papildus izložu rīkošana. Darba kopējais lappušu skaits – 66, tabulu skaits – 2, attēlu skaits – 16, literatūras avotu skaits – 58, pielikumu skaits – 9 pielikumi (17 lappuses). Atslēgas vārdi: aviācijas nozare, COVID-19, digitālais mārketings, krīze, mārketinga komunikācija, mārketinga komunikācijas kanāli.
The topic of the bachelor's work is ““airBaltic” improvement of marketing communication after COVID-19 ease of restrictions”. For more than a year now, the aviation sector has been suffering huge losses, which can be counted in millions of euros. Once the COVID-19 restrictions are lifted and people will be able to travel freely as tourists again, it will be particularly important to maintain good and high-quality marketing communication in order to inform and convince passengers that travel is safe and accessible to everyone. True, transparent and intelligent marketing communication is the object of helping to restore normal market relations and trust between business and consumers. Thus, the aim of the work is to develop recommendations based on theoretical knowledge and analysis of empirical data that will improve the communication of the company's marketing communication after the abolition of COVID-19 restrictions. Monographic, analytical and abstract-logical methods were used to study theoretical aspects of marketing communication. Analysis, synthesis and comparison methods, as well as statistical data analysis and graphic methods were used to evaluate the existing marketing communications of airBaltic. The development of recommendations to improve business marketing communication will be accompanied by methods of quantitative research and decontamination analysis. In the work there were analysed 104 publications on Facebook's platform, published in March a month over the past 3 years, more than 50 publications on Instagram, around 30 publications on Twitter, and a Youtube account, 3 e-mails before the start of the pandemic and 3 during the pandemic, was analysed homepage and SEO, as well as estimated annual financial reports between 2014 and 2019, a survey was created online, with 109 respondents participating. The results revealed that the company is actively developing its digital resources, the content is up-to-date, regular and original, confirmed by follower activity and through direct feedback. What might have been improved is a wider range of information provided (such as information on the daily life of the company), more emotional publications (collecting the highest feedback and improving account activity), publishing feedback, describing more clear information on the website without information under the asterisk, explaining PINS loyalty program and organising additional lotteries. Total number of pages of work – 66, number of tables – 2, number of images – 16, number of sources of literature – 58, number of attachments – 9 attachments (17 pages). Key words: aviation sector, COVID-19, crisis, digital marketing, marketing communications, marketing communications channels.
Description: Starptautiskais mārketings un reklāma
International Marketing and Advertising
Vadība, administrēšana un nekustamo īpašumu pārvaldība
Management, Administration and Real Estate Management
Appears in Collections:Bakalaura darbi



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.