Title: Zīmola maiņas procesa novērtējums uzņēmumā "TET"
Other Titles: Evaluation of the rebranding process in the company "TET"
Authors: Marta Urbāne
Alise Miķelsone
Eiropas studiju fakultāte
Faculty of European Studies
Keywords: zīmols; zīmola maiņa; zīmola identitāte; zīmols kā patērētāju uzvedību ietekmējošs faktors; zīmola maiņas stratēģijas.;brand; brand change; brand identity; brand as a factor influencing consumer behavior; brand change strategies.
Issue Date: 2021
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University
Abstract: ANOTĀCIJA Bakalaura darba “Zīmola maiņas procesa novērtējums uzņēmumā „TET” mērķis ir balstoties uz teorētiskajām atziņām par zīmola maiņu, kā arī kvantitatīvā un kvalitatīvā pētījuma rezultātiem, veikt zīmola maiņas procesa novērtējumu uzņēmumā TET, lai izstrādātu ieteikumus zīmola TET attīstībai. Pēdējos gados uzņēmuma “TET” izaugsme bijusi strauja, uzsākti jauni biznesa virzieni, pārsniedzot ierastās telekomunikāciju industrijas robežas, lai sasniegtu noteiktus mērķus, kā arī pielāgotos jaunajām tendencēm uzņēmums veica zīmola maiņu, no jauna definējot, sava zīmola identitāti. Darbā tika izmantotas sekojošas pētījumu metodes: monogrāfiskā pētījumu metode, lai izklāstītu zīmola un zīmola maiņas būtību, sekundārā datu analīze tiks izmantota, lai izpētītu lai raksturotu uzņēmuma “TET” finanšu stāvokli, kā arī, lai analizētu uzņēmuma “TET” attīstību, savukārt, lai noskaidrotu uzņēmuma TET klientu attieksmi par zīmola maiņu, tiks izmantota kvantitatīvā pētījumu metode aptauja, un, pielietojot kvalitatīvā pētījuma metodi ekspertu intervijas, tiks noskaidrots ekspertu viedoklis par zīmola maiņu uzņēmumā TET. Visā darbā tiks izmantota grafiskā metode, dažādu procesu atspoguļošanai tabulās un attēlos. Pētījuma rezultāti liecina, ka uzņēmuma TET klienti ir pietiekami informēti par zīmola maiņas procesu un dod priekšroku jaunajam zīmolam. No klientu uztveres viedokļa zīmola process kopumā ir bijis veiksmīgs, jo zīmola maiņa ir pamanīta un patērētāju attieksme pret uzņēmumu īpaši nav mainījusies. Klientei uzsver, ka jaunais zīmola dizains tiem ir pievilcīgāks. Pēc klientu domām TET pārstāv tādas vērtības kā kvalitāte, uzticība, ilgstošas saistības ar klientiem, pakalpojuma zīmolā, kas saistās tieši ar telekomunikāciju sektoru, nozīmīgas ir visas iepriekš minētās zīmola īpašības, jo, raugoties no klienta pozīcijām, zīmolam ir jāpauž visas iepriekš minētās īpašības. Pēc pētījuma veikšanas izriet vairāki priekšlikumi uzņēmuma TET attīstībai, no kuriem galvenie ir: 1. Jāpievērš lielāka uzmanība klientu informētībai vai atgriezeniskās saites veidošanai par klientu informētību, piemēram, izsūtot elektronisku aptaujas anketu, lai noskaidrot klientu attieksmi par zīmola maiņas procesu, kā arī, lai noskaidrotu vai klienti nav saskarušies ar grūtībām zīmola maiņas ietvaros. Lai sasniegtu uzņēmējdarbības rezultātus, ir jānovērtē un jāuzlabo klientu pieredze, un tā jāmēra vēlreiz visā zīmolu maiņas laikā. 2. Pirms uzsākt zīmola maiņu, nepieciešams veikt rūpīgu plānošanu un stratēģijas izveidi, lai process notiktu pakāpeniski. Dažos gadījumos process notiek vairākus gadus, lai klientiem būtu laiks pierast pie pārejas. Vispirms tiek mainīts nosaukumu, tad pakāpeniski viss pārējais tā ir efektīvāka nekā darīt otrādi, lai uzņēmuma nebūtu jāsaskaras ar izaicinājumiem, kuri var rasties zīmola maiņas ietvaros. Darbs ietver: 53 lappuses pamatteksta, 15 attēlus, 3 tabulas, 32 informācijas avotu un 6 pielikumus.
ANNOTATION The goal of the Bachelor’s thesis “Evaluation of the rebranding process in the company “TET” is to evaluate the brand change process in TET in order to develop recommendations for the development of the brand TET, based on the theoretical findings on brand change, as well as the results of quantitative and qualitative research. In recent years, TET has grown rapidly, launching new business lines beyond the traditional telecommunications industry to meet certain goals, and adapting to new trends, rebranding its brand identity. The following research methods were used in the work: monographic research method to explain the nature of brand and brand change, secondary data analysis will be used to study the financial situation of TET, as well as to analyze the development of TET, in order to find out the attitude of TET's customers about brand change, a quantitative research method survey will be used, and by applying the qualitative research method to expert interviews, the opinion of experts on brand change in TET will be clarified. Throughout the work, a graphical method will be used to represent various processes in tables and figures. The results of the research show that TET's customers are sufficiently informed about the rebranding process and prefer the new brand. From the customer's point of view, the brand process has been generally successful, as the brand change has been noticed and consumer attitudes towards the company have not changed much. The customer emphasizes that the new brand design is more attractive to them. According to customers, TET represents values such as quality, trust, long-term commitment to customers, all the above-mentioned brand characteristics are important in a service brand directly related to the telecommunications sector, because from the customer's point of view, the brand must express all the above characteristics. After the research, several proposals for the development of the company's TET follow, the main ones being: 1. More attention should be paid to customer awareness or feedback, for example by sending out an electronic questionnaire to find out customers' attitudes towards the rebranding process and to finding out whether customers have encountered difficulties in rebranding. In order to achieve business results, it is necessary to evaluate and improve the customer experience, and it must be measured again throughout the rebranding. 2. Before embarking on a brand change, you need to plan carefully and develop a strategy to make the process gradual. In some cases, the process takes several years to give customers time to get used to the transition. First the name is changed, then gradually everything else is more effective than doing the opposite, so that the company does not have to face the challenges that may arise in the context of rebranding. The Bachelor’s thesis consists of: 53 pages, 15 pictures, 3 tables, 32 information sources and 6 annexes.
Description: Starptautiskais mārketings un reklāma
International Marketing and Advertising
Vadība, administrēšana un nekustamo īpašumu pārvaldība
Management, Administration and Real Estate Management
Appears in Collections:Bakalaura darbi



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.