Title: A/S Swedbank mārketinga komunikācijas analīze ilgtspējas kontekstā jauniešu (18-25) vidū
Other Titles: Analysis of "A/S Swedbank" marketing communication within the context of sustainability among young adults (18-25)
Authors: Kristīne Blumfelde-Rutka
Eva Kozlovska
Eiropas studiju fakultāte
Faculty of European Studies
Keywords: mārketinga komunikācija;ilgtspēja;jaunieši;finanšu nozare;Swedbank;marketing communication;sustainability;young adults;finance industry;Swedbank
Issue Date: 2021
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University
Abstract: Bakalaura darba “A/S Swedbank mārketinga komunikācijas analīze ilgtspējas kontekstā jauniešu (18-25) vidū” mērķis ir novērtēt A/S Swedbank mārketinga komunikāciju ilgtspējas kontekstā jauniešu vidū, lai, pamatojoties uz rezultātiem, varētu izstrādāt ieteikumus tās pilnveidošanai. Finanšu nozare ir viena no būtiskākajām tautsaimniecības nozarēm, kas tiešā veidā ietekmē visus valsts ekonomiskos procesus, savukārt bankām kā finanšu nozares pamatam ir nepieciešams nodrošināt pilnvērtīgus finanšu pakalpojumus ilgtermiņā. Ilgtspējas jautājumi ir daļa no speciālām Eiropas Savienības un ANO regulām pasaules ilgtspējīgas attīstības veicināšanā, ko palīdzēs sasniegt aprites ekonomikas modeļa ieviešana pasaules ekonomikā, risinot ekonomiskos, sociālos un vides jautājumus vienlaicīgi. Jaunieši ir viens no svarīgākajiem segmentiem ilgtspējīgas attīstības nodrošināšanā un lielākās klientu bāzes sastādītāji bankām nākotnes perspektīvā. Bakalaura darbā kopumā tika izmantotas sešas pētījumu metodes, kas ir monogrāfiskā pētījumu metode teorētiskās bāzes iegūšanai, sekundāro datu analīze gan statistikas, gan citu datu iegūšanai un analizēšanai, satura jeb kontentanalīze uzņēmuma sociālo tīklu darbības izpētei, kvantitatīvā pētījumu metode aptauja patstāvīgā pētījuma veikšanai, grafiskā metode datu un informācijas vizuālai apkopošanai un aprēķinu konstruktīvā metode reprezentatīvās kopas aprēķināšanai un izvirzīto priekšlikumu finansiālajam pamatojumam. Bakalaura darba rezultāti, kurā tika aptaujāti 209 Latvijas Republikas ekonomiski aktīvie un ekonomiski neaktīvie jaunieši vecumā no 18-25 gadiem, liecina, ka 55,5% aptaujāto jauniešu līdz šim nav dzirdējuši par ANO Ilgtspējīgas attīstības mērķiem. Banku pakalpojumu ziņā aptaujātajiem jauniešiem vissvarīgais faktors ir izdevīgi finansiālie risinājumi, savukārt vissvarīgākais informācijas ieguves avots ir banku mājaslapa un/vai aplikācija. Vislielāko iespaidu par A/S Swedbank uz jauniešiem atstātu planētas aizsardzības veicināšana, kam sekoja atbildīga patēriņa veicināšana, ekonomikas izaugsmes veicināšana un miermīlīgas, iekļaujošas sabiedrības veicināšana, turpretī vidēji 160 (76,6%) aptaujātie jaunieši nebija dzirdējuši par vairumu A/S Swedbank ilgtspējas aktivitātēm, pasākumiem un/vai pakalpojumiem. Darba autore izvirzīja 3 priekšlikumus A/S Swedbank mārketinga komunikācijas uzlabošanai ilgtspējas kontekstā. Galvenokārt, A/S Swedbank būtu nepieciešams izveidot speciālu vietni ar ilgtspējas pasākumiem un integrēt to bankas mājaslapā un/vai aplikācijā, izglītot Latvijas uzņēmējus par ekonomiskajiem ieguvumiem no ilgtspējas aktivitātēm, kā arī iesaistīt sabiedrību planētas veicināšanas aktivitātēs. Bakalaura darbs sastāv no 53 lappusēm un ietver 7 attēlus, 4 tabulas, 48 informācijas avotus un 1 pielikumu.
The aim for bachelor’s thesis “Analysis of “A/S Swedbank” marketing communication within the context of sustainability among young adults (18-25)” is to evaluate marketing communication of “A/S Swedbank” within the context of sustainability among young adults in order to develop proposals based on the research results. Finance industry is one of the most essential industries in economy, which has a direct influence on all economic processes, whereas banks as the basis of finance industry are responsible for providing efficient financial services in the long term. Sustainability factors are a part of special regulations within European Union and United Nations to encourage sustainable development in the whole world, which can be achieved by introducing circular economy, therefore solving economic, social and environmental problems simultaniously. Young adults is one of the most important segments in ensuring sustainable development and compilers of the largest customer base for banks in the future perspective. In this bachelor’s thesis the author used six research methods, which consisted of monographic research method, secondary data analysis, content analysis, quantitative research method survey, graphical method and calculation method. The research results show that among 209 surveyed both economically active and inactive young adults aged 18-25 living in the Republic of Latvia 55,5% had not heard of United Nations Sustainable Development Goals. In terms of banking services the most important factor for surveyed young adults are cost-effective financial solutions, whereas the most important source of information about bank news is a bank’s website and/or app. Among the respondents the biggest impact on the opinion about “A/S Swedbank” would have planetary protection promotion, followed by responsible consumption promotion, economic growth promotion and peaceful and inclusive society promotion, whereas on average approximately 160 (76,6%) respondents had not heard of majority of “A/S Swedbank” sustainability activities, events and/or services. Based on research results author developed 3 main proposals. For “A/S Swedbank” would be useful to develop a special website dedicated to its sustainability activities and events and integrate it into their official website and or/app, educate Latvian entrepreneurs about the economic benefits from sustainable activities, as well as involve the public, especially young adults, in planetary protection promotion activities. The bachelor’s thesis consists of 53 pages, 7 images, 4 tables, 48 sources of information and 1 annex.
Description: Starptautiskais mārketings un reklāma
International Marketing and Advertising
Vadība, administrēšana un nekustamo īpašumu pārvaldība
Management, Administration and Real Estate Management
Appears in Collections:Bakalaura darbi

Files in This Item:


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.