Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorSergejs Kruks-
dc.contributor.authorSanija Svipsta-
dc.contributor.otherKomunikācijas fakultātelv-LV
dc.contributor.otherFaculty of Communicationsen-UK
dc.date.accessioned2021-06-15T21:01:51Z-
dc.date.available2021-06-15T21:01:51Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.urihttps://dspace.rsu.lv/jspui/handle/123456789/5048-
dc.descriptionŽurnālistikalv-LV
dc.descriptionJournalismen-UK
dc.descriptionInformācijas un komunikācijas zinātneslv-LV
dc.descriptionInformation and Communication Sciencesen-UK
dc.description.abstractBakalaura darbs ar nosaukumu “Režisora Anša Epnera hroniku semiotiskā analīze un kontentanalīze kinožurnālā “Padomju Latvija”” ir pētījums, kurā tiek apskatīti un analizēti latviešu režisora Anša Epnera kinožurnāli. Darbā izvirzītais mērķis ir noskaidrot, kāda veida semiotiskos un kino tehniskos jeb kino valodas paņēmienus un kadra plānus režisors Ansis Epners izmanto kinožurnālā “Padomju Latvija.” Pētījuma objekts – režisora Anša Epnera 13 režisētie kinožurnāla “Padomju Latvija” numuri. Tiks apskatīti semiotiskie vēstījuma kodi, sociālie kodi un kino valoda jeb kino tehniskie kodi, paņēmieni. Darbs tiks balstīs uz divām pētniecības metodēm – kvalitatīvo pētniecības metodi jeb semiotisko analīzi, kā arī kvantitatīvo pētniecības metodi – kontentanalīzi jeb satura analīzi. Kinožurnālu semiotiskā analīze tiks balstīta uz britu semiotiķa Daniela Čandlera izvirzītajiem sociālajiem kodiem, kā arī amerikāņu filozofa Čārlza Sandersa Pīrsa trīs zīmju kvalifikācijas veidiem. Kontentanalīze tiks veikta izvirzot kategorijas, kuras izriet no kino valodas jeb kino tehniskajiem paņēmieniem. Kontentanalīzē iegūtie rezultāti tiks salīdzināti ar latviešu režisores Irinas Masas tā paša kinožurnāla režisētajiem 13 kinožurnāla numuriem, lai iegūtos rezultātus un datus padarītu noturīgākus. Pētījuma iegūtie dati atklāj, kādas kino paņēmienu tendences “Padomju Latvija” kinožurnālā izmanto režisors Ansis Epners, kā arī noskaidrojot, ka režisors visbiežāk ataino slavenības vai sabiedrībā zināmus cilvēkus, vislielāko uzmanību pievēršot kultūras un politikas tematikai, izmantojot viena veida kadra plānus, apstiprinot pētījumā izvirzīto hipotēzi. Darbs sastāv no titullapas, anotācijām latviešu un angļu valodā, ievada, 3 teorētiskajām daļām, pētījuma metodes apraksta un pamatojuma, rezultātu analīzes, diskusijas, nobeiguma, populārzinātniskā raksta studentu medijam, izmantoto informatīvo avotu saraksta un 7 pielikumiem. Darba kopējais apjoms ir 81 lapa.lv-LV
dc.description.abstractThe bachelor's thesis entitled “Semiotic analysis and content analysis of the chronicles of director Ansis Epners in the newsreel “Padomju Latvija””, is a study in which the newsreels of Latvian director Ansis Epners are reviewed and analyzed. The aim of the work is to find out what kind of semiotic and cinematic techniques or cinematic language techniques and types of shots are used by the director Ansis Epners in the “Padomju Latvija”. The object of the research is the 13 issues of the newsreel “Padomju Latvija” directed by director Ansis Epners. Semiotic message codes, social codes and cinema language or cinema technical codes will be discussed. The work will be based on two research methods - qualitative research method or semiotic analysis, as well as quantitative research method - content analysis. The semiotic analysis of newsreels will be based on the social codes by British semiotician Daniel Chandler, as well as three phenomenological sign categories by American philosopher Charles Sanders Pierce. Content analysis will be carried out in the form of categories derived from the cinema language or cinema techniques. The results obtained in the content analysis will be compared with 13 issues of the same newsreel directed by the Latvian director Irina Masa in order to make the obtained results and data more stable. The data obtained in the research reveal the tendencies of cinema techniques used in the newsreel “Padomju Latvija” by director Ansis Epners, as well as finding out that Ansis Epners mostly portrays celebrities or public figures in his newsreels, focusing on cultural and political issues and using the same types of shots, confirming the hypothesis that was put forward in this study. The work consists of a cover page, annotations in Latvian and English, introduction, 3 theoretical parts, description and justification of the research method, analysis of results, discussion, conclusions, popular science article for RSU student media, list of used informative sources and 7 attachments. Bachelor’s thesis consists of 81 pages.en-UK
dc.language.isolv-LV-
dc.publisherRīgas Stradiņa universitātelv-LV
dc.publisherRīga Stradiņš Universityen-UK
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess-
dc.subjectsemiotikalv-LV
dc.subjectsemiotiskā analīzelv-LV
dc.subjectkontentanalīzelv-LV
dc.subjectsociālie kodilv-LV
dc.subjectrežisors Ansis Epnerslv-LV
dc.subjectrežisore Irina Masalv-LV
dc.subjectkinožurnāls “Padomju Latvija”lv-LV
dc.subjectsemioticsen-UK
dc.subjectsemiotic analysisen-UK
dc.subjectcontent analysisen-UK
dc.subjectsocial codesen-UK
dc.subjectdirector Ansis Epnersen-UK
dc.subjectdirector Irina Masaen-UK
dc.subjectnewsreel “Padomju Latvija”en-UK
dc.titleRežisora Anša Epnera hroniku kvalitatīvā un kvantitatīvā semiotiskā analīze kinožurnālā “Padomju Latvija”lv-LV
dc.title.alternativeQualitative and quantitative semiotic analysis of chronicles by director Ansis Epners in newsreel “Padomju Latvija”en-UK
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen-UK
Appears in Collections:Bakalaura darbi

Files in This Item:


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.