Title: Patērētāju uzvedību ietekmējošie faktori uztura bagātinātāju izvēlē Latvijā un to virzīšana tirgū
Other Titles: Factors influencing consumer behavior in the food supplements market in Latvia and the promotion of food supplements
Authors: Ieva Kalve
Lukrēcija Rondano
Eiropas studiju fakultāte
Faculty of European Studies
Keywords: Uztura bagātinātāji;patērētāju uzvedība;pirms pirkuma ietekme.;Dietary supplements;consumer behavior;pre-purchase behavior.
Issue Date: 2021
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University
Abstract: Bakalaura darba “Patērētāju uzvedību ietekmējošie faktori uztura bagātinātāju izvēlē Latvijā un to virzīšana tirgū“ mērķis ir atklāt dominējošos faktorus patērētāju uzvedības kontekstā uztura bagātinātāju pirms pirkuma iegādes procesā, lai palīdzētu uzņēmuma “JONNEX-FARMA” zīmoliem “Jonax” un “Elite” tirgus virzībā. paredzēt un veidot patērētāja lēmumu par pirkšanu, kad runa ir par uztura bagātinātāju lietošanu. Autore darbā izmanto salīdzinošu analīzi ar citiem Latvijas tirgus uzutra bagātinātāju konkurentiem. Autore vēlas arī sadalīt ietekmējošos elementus, lemjot par uztura bagātinātājiem, lai veidotu precīzāku izpratni šajā jomā. Šī tēze tiek veikta ar kvantitatīvo pētījumu motedes palīdzību. Tika izveidota tiešsaistes aptauja, lai to efektīvāk izplatītu un sasniegtu vairāk cilvēku, kas ikdienā bieži lieto uztura bagātinātājus. Izlasē kopumā bija 118 respondenti Rīgā, kas bieži lieto uztura bagātinātājus. Pētījuma problēma ir tāda, ka nav pietiekami daudz pētījumu par ietekmējošajiem faktoriem, kad runa ir par uztura bagātinātāju iegādi un lietošanu Latvijā. Kā arī, nav pietiekama skaidrība uzutra bagātinātāju ražotājiem un izplatītājiem kā pareizi tirzīt produktu un zīmolu tirgū. Bakalaura darba pirmajā daļā tika izpētīta teorija par patērētāju uzvedību un to ietekmējošiem faktoriem pirms pirkuma iegādes procesā. Tika arī izpētīta Maslova (Maslow) piramīda un patērētāju uzvedības pirkuma process. Otrajā darba nodaļā tika analizēta uzņēmuma “JONNAX-FARMA” darbība, un trešajā nodaļā tika veikta aptaujas rezultātu analīze un izvirzīti uzņēmuma abiem zīmoliem “Jonax” un “Elite” ieteikumi. Rezultātā tiek secināts , ka svarīgākais ietekmējošais faktors izvēloties uzutra bagātinātājus ir kvalitatīvs sastāvs, kas arī atbild uz pētījuma jautājumu. Zīmoliem “Jonax” un “Elite” tiek sastādīti ieteikumi priekšlikumu sadaļā, kā labāk virzīt zīmolu produktus tirgū. Galvenie ieteikumi abiem zīmoliem “Jonax” un “Elite” būtu izveidot reklāmas kampaņu vienam produktam vai produktu līnijai, pirmstam izveidojot iekšēju pārdošanas analīzi, lai noskaidrotu to sezonalitāti un pirktspēju. Svarīgi abiem zīmoliem būtu izveidot katru mēnesi informatīvus ziņojumus sociālo tīklu platformā “Facebook” aicinot katru mēnesi ekspertus, lai nodotu informatīvu ziņojumu video formātā par uztura bagātinātāju korektu lietojumu saviem sekotājiem. Kā arī, veidot sadarbību ar poliklīnikām Rīgā, veidojot prezentācijas dietologiem, informējot par abu zīmolu produktiem. Darbā kopumā ir 68 lappuses, no kurām 4 lapas ir pielikumi, ar 21 attēlu un 4 tabulām, un 59 literatūras avotiem.
The aim of the bachelor's thesis “Factors influencing consumer behavior in the food supplements market in Latvia and the promotion of food supplements” is to analyze the primary factors influencing consumer behavior in the process of selecting food supplements prior to purchase to assist “JONNEX-FARMA” brands “Jonax” and “Elite” to anticipate and influence the consumer's decision. The author uses comparative analysis with “JONNEX-FARMA” competitors in the Latvian food supplement market. The author identifies and explores the primary influences on a consumer when deciding between dietary supplements prior to purchase to develop a precise understanding of the field. This thesis is carried out with the help of quantitative research. An online survey was utilised to gather data from persons who use food supplements often. The sample consisted of 118 respondents living in Riga. The problem this research seeks to address is that there are very few studies on the primary factors influencing the purchase and use of food supplements in Latvia. Further, there is not enough knowledge for food supplement manufacturers and distributors to properly market products and brands in the Latvian market. It is concluded that the most important factor in choosing food supplements is the quality of the supplement. This answers the research question. As regards the “Jonax” and “Elite” brands, suggestions are made on how to better promote their products in the Latvian market. The principal recommendation, applicable to both brands, is to employ an internal sales analysis to determine the seasonality and purchasing power of each of their products and create an advertising campaign for the most suitable product or product line. It is important that both brands post frequently on the social media platform Facebook, potentially inviting experts monthly to inform viewers on the correct use of food supplements. Further, cooperation should be sought with Polyclinics in Riga, by creating presentations for nutritionists to inform them of the products of both brands. The work has 68 pages, of which 4 pages are appendices, with 21 pictures, 4 tables, and 59 references.
Description: Starptautiskais mārketings un reklāma
International Marketing and Advertising
Vadība, administrēšana un nekustamo īpašumu pārvaldība
Management, Administration and Real Estate Management
Appears in Collections:Bakalaura darbi

Files in This Item:


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.