Title: Fotogrāfijas medijā balstīta sociāla reklāma medijpratības apguvei
Other Titles: Photography media based social advertising for media literacy
Authors: Ilva Skulte
Ieva Rugāja
Komunikācijas fakultāte
Faculty of Communications
Keywords: Sociāla reklāma;medijpratība;fotogrāfija;vizuāla komunikācija;Social advertisement;media literacy;photography;visual communication
Issue Date: 2021
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University
Abstract: Radošā bakalaura tēma – fotogrāfijas medijā balstīta sociāla reklāma medijpratības apguvei. Mūsdienās medijpratībai ir liela nozīme. Kopš pandēmijas sākuma, daudz kas ir mainījies – darbs, izglītība un ikdienas dzīve ir pārgājusi tīmekļa režīmā. Šī situācija ir palielinājusi nepatiesu ziņu un dezinformācijas izplatību sabiedrībā. Tas ir ļoti svarīgi lietot sociālos medijus atbildīgi, vērtēt kritiski informāciju, ko saņemam un būt zinošiem medijpratības jomā. Ir būtiski, lai sabiedrība izprot nepatiesu ziņu ietekmi un medijpratības nozīmību ikdienas dzīvē. Fotogrāfijas medijā balstīta reklāma var būt intriģējoša un acis piesaistoša, tā var likt kādam vismaz aizdomāties par vēstījumu, ko tā ietver. Fotogrāfija ir spēcīgs ierocis, lai nosūtītu ziņojumu, nelietojot vārdus un tomēr tā nav uzbāzīga. Šī darba mērķis ir izprast fotogrāfijas veidus un iespējas, lai izveidotu sociālas reklāmas fotoattēlus, kas vērstu uzmanību informācijas kritiskai izvērtēšanai un tās dažādajam raksturam. Šis darbs pēta, kā uzņemt labu fotogrāfiju, kā padarīt redzamu sociālu reklāmu, kas veidota fotogrāfijas formātā un izprast kā mūsu prāts strādā, kad mēs redzam vizuālu komunikāciju. Izprast grafiskā dizaina principus, lai fotoattēlos iekļautu rakstītu frāzi, kas palīdz izprast darba galveno domu. Šajā darbā tiek pētītas galvenās problēmas un risinājumi medijpratības jautājumos, lai veiksmīgi nosūtītu ziņojumu izmantojot fotoattēlu. Būtiskākie šī darba secinājumi ir – neeksistē kāds viens noteikts algoritms vai shēma kā izveidot veiksmīgu sociālu reklāmu, bet pastāv dažādi ieteikumi, kā to var panākt. Jānosaka mērķauditorija un ir jāizvēlas tikai viens elements, kas tiks reprezentēs fotoattēlos. Jāpatur prātā kultūra, dzīves pieredze un mērķauditorijas zināšanas, jo tās ir lietas, kas izskaidro to, kā sabiedrība uztver to, ko tā redz. Fotoattēliem jābūt vienkāršiem, bet ne garlaicīgiem, jāpatur tajos noslēpumainība, lai tie liktu cilvēkam domāt par vēstījumu, ko tie sevī ietver. Rezultātā tika izveidoti četri līdzīgi fotoattēli ar reklāmas frāzi “informācija ir daudzdimensiāla”. Fotoattēli tika uzņemti izmantojot fotokameru Nikon D3100 un tie tika rediģēti programmā Adobe Photoshop. Fotoattēli ir veidoti lielformāta drukai.
Creative bachelor thesis – photography media based social advertising for media literacy. Media literacy today have a huge importance. Since pandemic begun, a lot has changed – work, education and ordinary things are transformed into online life. However, this situation have increased fake news prevalence and misinformation in society. It is very important for our society to use social media responsibly, evaluate critically all the information we gain from internet platforms and to be knowledgeable in the field of media literacy. It is important encourage society to understand the impact of fake news and media literacy importance in everyday life. Photography medium based social advertisement can be intriguing and eye – caching, it can make someone to think about the message it brings. Photography is powerful tool to send a complete message without words, although it is not intrusive. The purpose of this work is to explore photography technics for social advertisement and create photos arising the problems of media literacy, specifically the nature of information. This work explores what it takes to make a good photography, how to make noticeable social advertisement based in photography medium and to understand how our mind works when we see visual information. To understand graphic design principles to include some writing text in photography – emphasize the main idea with slogans. This work explores the main problems and solution in media literacy to successfully represent the message in photography. The main conclusions of this work – there is no scheme or algorithm for perfect, good working social advertisement, but there are some suggestions to make one. To set target audience and keep only one key element to represent. Keep in mind cultural background, life experience and knowledge of target audience, because this is primal element that will explain how we percept what we see. Then keep it simple, but not boring, keep some mystery in them, to make people think about them. As a result there are four similar photos using slogan “information is multidimensional”. Photos are taken using camera Nikon D3100 and are edited in computer program Adobe Photoshop. Photos are created for large format printing.
Description: Multimediju komunikācija
Multimedia Communication
Informācijas un komunikācijas zinātnes
Information and Communication Sciences
Appears in Collections:Bakalaura darbi

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Informācijas_daudzdimensionalitāte_mazs.jpgNoslēguma darba pielikums2.93 MBJPEGView/Open    Request a copyopen_acces_locked
Vienpusēja_informācija_mazs.jpgNoslēguma darba pielikums3.33 MBJPEGView/Open    Request a copyopen_acces_locked
subjektīvais_rāmējums_mazs.jpgNoslēguma darba pielikums3.29 MBJPEGView/Open    Request a copyopen_acces_locked
Komunikacijas_fakultate_MK_2021_Ieva_Rugaja_038883.pdfBakalaura darbs3.85 MBAdobe PDFView/Open    Request a copyopen_acces_locked
Dezinformācijas varā_mazs.jpgNoslēguma darba pielikums3.37 MBJPEGView/Open    Request a copyopen_acces_locked


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.