Title: "Politiskā mārketinga rīki / stratēģija / instrumenti Rīgas domes 2020.gada ārkārtas vēlēšanās: Attīstībai/PAR!, "PROGRESĪVIE" gadījuma analīze”.
Other Titles: “Political marketing tools and strategy used in Riga dome emergency election in 2020: Attīstībai/PAR!, “PROGRESĪVIE” case study”
Authors: Ilga Kreituse
Lelde Vasile
Komunikācijas fakultāte
Faculty of Communications
Keywords: Politiskais mārketings;Trīs pakāpju modelis;Attīstībai /PAR! PROGRESĪVIE;2020. gada Rīgas domes ārkārtas vēlēšanas;Political Marketing;The Three Stage Model;Attīstībai /Par!;PROGRESĪVIE;2020 Riga dome emergency election.
Issue Date: 2021
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University
Abstract: Bakalaura darba “Politiskā mārketinga stratēģija un instrumenti Rīgas Domes 2020. gada ārkārtas vēlēšanās: Attīstībai /PAR! PROGRESĪVIE gadījuma analīze” mērķis ir noskaidrot, kādā veidā īstenota partiju apvienības Attīstībai /PAR! PROGRESĪVIE 2020. gada Rīgas domes ārkārtas vēlēšanās politiskā mārketinga stratēģija pēc politiskā mārketinga trīs pakāpju modeļa. Pētījuma tēma ir aktuāla, jo partiju apvienība ir jauna, tomēr šajās vēlēšanās tai izdevies uzvarēt ar vērā ņemamu pārsvaru, neskatoties uz to, ka konkurence politiskajā tirgū bijusi gana spraiga. Pētījumu veido četras nodaļas. Pirmās un otrās nodaļas veidošanai izmantota monogrāfiskā metode. Tā izvēlēta, lai izpētītu politiskā mārketinga jēdzienu, būtību un struktūru. Šajā nodaļā autore arī apskata politiskā mārketinga Trīs Pakāpju Modeli, pēc kura pamatprincipiem veikts arī kampaņas izvērtējums. Otrajā nodaļā autore apskata partiju apvienībā “Attīstībai/Par!,PROGRESĪVIE” esošo politisko spēku ideoloģiju, strukturālo sadalījumu un pieredzi iepriekšējās vēlēšanās. Pamatojoties uz zinātniskās literatūras avotiem, izvirzītas kategorijas un kritēriji, pēc kuriem veikta politiskās partiju apvienības īstenotās kampaņas analīze. Pētījuma trešajā nodaļā izmantota kvalitatīvā un kvantitatīvā kontentanalīze, lai analizēto politisko partiju apvienības 2020. gada Rīgas domes ārkārtas vēlēšanās īstenotās stratēģiju. Savukārt ceturtajā nodaļā apkopotas intervijas ar pētniecības centra SKDS sociālo politisko pētījumu direktori Ievu Strodi un partiju apvienības kampaņas veidotāju grupas biedru Aleksi Zoldneru, lai noskaidrotu viņu viedokli par partiju apvienības sniegumu ārkārtas vēlēšanu kontekstā. Pētījuma gaitā autore izvirzījusi vairākus secinājumus. Pēc Trīs pakāpju modeļa, partiju apvienība ir izpildījusi pirmo un otro modeļa pakāpi, savukārt trešā pakāpe vēl ir aktīvajā stadijā. Pirmajā pakāpē ar kvantitatīvas aptaujas palīdzību un fokusgrupām noskaidroja mērķa grupas aktuālās intereses un nepieciešamības, kuras otrajā stadijā arī integrēja programmā, kā klimatneitralitāti, mājokļu pieejamību un investīciju piesaisti, lai Rīgu padarītu par modernu galvaspilsētu. Autore arī secina, ka partiju apvienošanās uzskatāma par stratēģisku soli, lai izslēgtu partiju konkurences risku, jo tās interesē viens elektorāts. Apvienojoties partiju apvienībām izdevās atmaskot mērķa grupas vājos punktus un apmierināt viņu politiskās vajadzības. Bakalaura darba apjoms ir 58 lappuses, tajā ievietota 1 tabula un 8 attēli. Tā tapšanai izmantotas 58 literatūras avotu vienības un pielikumā pievienotas 3 vienības.
The aim of the bachelor's thesis “Political marketing strategy and tools used in Riga dome emergency election in 2020: Attīstībai/PAR!, PROGRESĪVIE case study” is to analyze political associations Attīstībai, PAR!/PROGRESĪVIE implemented political marketing strategy in 2020 Riga dome emergency election by the stages of political marketing The Three-Stage Model. This study consists of four chapters. In the first chapter to study the essence of political marketing was used the monographic method. In this study, the author also studies The Three-Stage model of political marketing. In the second chapter, author describes the ideology, characteristics, and history of “Attīstībai/Par!,PROGRESĪVIE”, political parties that are formed into this political union. Based on scientific articles, author developed categories by which the strategy was analyzed. In the third chapter qualitative and quantitative content analysis was used to study the political unions' implemented strategy. In the fourth chapter, author analyzed interviews with sociologist Ieva Strode and a member of the campaign creators’ team Aleksis Zoldners, to clarify their opinion on campaigns performance. The study concluded that political union has completed the first two steps of The Three-stage Model. In the first stage by conducting quantitative research to determine the main target audiences’ political desires, for the same reason focus group sessions were held as well. The third stage of The Three-Stage model is still in the active stage. During the second stage of the Three-stage model, political union implemented these desires into their political product as climate–neutrality, available housing, and investment attraction, to make Riga a modern capital of Latvia. Author concludes that this type of party union is considered a strategical move, to eliminate the competition risk, because both political forces are interested in the same electorate. By forming a union, they succeeded in recognizing the weak spots of the main target audience and successfully satisfying their political needs. The volume of the bachelor's thesis is 58 pages, it contains 8 figures and 1 table, 58 sources are used and 3 appendices are added.
Description: Sabiedriskās attiecības
Public Relations
Informācijas un komunikācijas zinātnes
Information and Communication Sciences
Appears in Collections:Bakalaura darbi

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2021_KF_SA_Pielikumi_Vasile_Lelde.pdfNoslēguma darba pielikums147.38 kBAdobe PDFView/Open    Request a copyopen_acces_locked
Komunikacijas_fakultate_SA_2021_Lelde_Vasile_038794.pdfBakalaura darbs874.78 kBAdobe PDFView/Open    Request a copyopen_acces_locked


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.