Title: “Saskaņas” politiskās komunikācijas salīdzinājums 2017. un 2020. gada Rīgas domes vēlēšanās “Facebook” piemērs
Other Titles: Political communication comparison for political party “Saskaņa” in the 2017 and 2020 Riga City Council elections “Facebook” example
Authors: Ilga Kreituse
Elīna Egle
Komunikācijas fakultāte
Faculty of Communications
Keywords: Politiskā komunikācija;sociālie mediji un politika;vēlēšanu kampaņa;sociālo mediju kampaņa.;Political communication;social media and politics;election campaign;social media campaign.
Issue Date: 2021
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University
Abstract: Bakalaura darba tēma ir "Saskaņas" komunikācijas salīdzinājums 2017. gada pašvaldību vēlēšanās ar 2020. gada vēlēšanām. Darba mērķis ir izpētīt, ar kādiem pozicionēšanas veidiem, politiskā partija “Saskaņa” komunicēja ar vēlētājiem vietnē Facebook, laikā pirms Rīgas domes vēlēšanām 2017. un 2020. gadā. Lai sasniegtu pētījuma mērķi un atbildētu uz pētāmo jautājumu, tika izmantotas gan kvalitatīvas, gan kvantitatīvas pētniecības metodes. Politiskā komunikācija ir informācijas apmaiņa starp līderiem, plašsaziņas līdzekļiem un pilsoņiem. Kā starpdisciplināra joma tā balstās uz pētījumiem komunikācijas studijās, retorikā, masu komunikācijā, žurnālistikā, politikas zinātnē, psiholoģijā, socioloģijā, vēsturē, kā arī kritisko un kultūras mediju pētījumos Darbā apskatītā literatūra balstīta politiskās komunikācijas pētnieku R. Dentona un G. Vudvarda materiālos, kurus pilnveidojuši un analizējuši citi pētnieki, piemēram, Braiens Maknairs. Pozicionēšanas teorijas pirmsākumi meklējami Bronvija Deivisa darbos, kurus dažādos aspektos aplūkojuši un attīstījuši Roms Hare, Luks Van Langenhovs un Ali Moghadams. Pozicionēšanu politikā pētījusi N. Luitko. Sociālo tīklu jēdzienu definējis J. Buchols, to saistību un nozīmi politiskajā darbībā aprakstījusi arī G. Giansante. Šajā pētījumā izmantotās metodes ir kvalitatīvas un kvantitatīvas izpētes metodes - daļēji strukturēta intervija ar socioloģi Ievu Strodi. Kontentanalīze tiek veikta partijas oficiālajam Facebook kontam, 2017. un 2020. gada priekšvēlēšanu periodā. Abos priekšvēlēšanu posmos partija “Saskaņa” bija izvēlējusies citu komunikācijas pozicionēšanu. 2017. gadā visvairāk tiek izmantota emocionālā pozicionēšana, turpretim 2020. gadā ļaunprātīga pozicionēšana.
The theme of the Bachelor thesis is Political communication comparison for political party “Saskaņa” in the 2017 and 2020 Riga City Council elections “Facebook” example. This study aims to find out with which ways of positioning, the political party “Saskana” communicated with voters on Facebook, during the Riga City Council pre-elections time in 2017 and 2020. Political communication is the exchange of information between leaders, the media, and citizens. As an interdisciplinary field, it is based on research in communication studies, rhetoric, mass communication, journalism, political science, psychology, sociology, history, as well as critical and cultural media research. The literature reviewed in the work is based on the materials of political communication researchers R. Denton and G. Woodward, which have been developed and analyzed by other researchers, such as Brian McNair. The origins of positioning theory can be traced to the works of Brownwyn Davies, which have been considered and developed in various aspects by Rom Harre, Luk Van Langenhove, and Ali Moghaddam. Positioning in politics is described in the study of N. Luitko. The concept of social networks was defined by J. Buchols, their connection and significance in political activity was also described by G. Giansante. The methods used in this research is qualitative and quantitative research methods – semi-structured interview sociologist Ieva Strode. Content analysis was conducted in parties official Facebook page in both pre-election time before 2017 and 2020 elections. In both pre-election stages, the party "Saskaņa" had chosen a different communication positioning. The biggest difference is the lack of a campaign leader, which resulted in a smaller representation in the Riga City Council. In 2017, emotional positioning is the most used, while in 2020 it is malicious positioning.
Description: Sabiedriskās attiecības
Public Relations
Informācijas un komunikācijas zinātnes
Information and Communication Sciences
Appears in Collections:Bakalaura darbi

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2. pielikums.pngNoslēguma darba pielikums14.3 kBimage/pngView/Open    Request a copyopen_acces_locked
1. pielikums.docxNoslēguma darba pielikums19.19 kBUnknownView/Open    Request a copyopen_acces_locked
Komunikacijas_fakultate_SA_2021_Elina_Egle_038790.pdfBakalaura darbs632.99 kBAdobe PDFView/Open    Request a copyopen_acces_locked


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.