Title: Sociālās kampaņas #Neklusē analīze. Kampaņas ietekme uz jauniešiem.
Other Titles: Analysis of the social campaign #Neklusē. Impact of the campaign on young people.
Authors: Deniss Hanovs
Mariss Ķēniņš
Komunikācijas fakultāte
Faculty of Communications
Keywords: Mobings;Sociālā kampaņa #Neklusē;Apcelšana;Skolas.;Mobbing;Social Campaign #Neklusē;Bullying;Schools.
Issue Date: 2021
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University
Abstract: Sociālās kampaņas #Neklusē analīze. Kampaņas ietekme uz jauniešiem. Mariss Ķēniņš, Rīgas Stradiņa universitāte, Komunikācijas fakultāte, Sabiedriskās attiecības. Darba vadītājs Prof. Dr. art. Deniss Hanovs. Darbā tiek analizēta Latvijas skolēnu attieksmes maiņa pēc saskarsmes ar sociālo kampaņu #Neklusē. Darba mērķis ir noskaidrot, kā Latvijas vidusskolu skolēnu attieksme ir mainījusies pēc tam, kad viņi ir bijuši saskarē ar sociālo kampaņu #Neklusē. Lai to panāktu, darba autors veica pētījumu ar dažādām Latvijas skolām - gan vidusskolām, gan ģimnāzijām, aicinot tās piedalīties aptaujā. No skolām, kuras piedalījās aptaujā, tika veikta iegūto datu analīze, ar kuras palīdzību tālāk tika veikti secinājumi, ieteikumi un izteikti papildus punkti, kurus varētu izmantot arī turpmākajos pētījumos. Lai to panāktu, darba autoram bija nepieciešams veikt teorijas analīzi, kurā tika pētīts vairāk par dažādiem mobinga veidiem, kuri pašlaik ir aktuāli, pašu mobingu un tā pētīšanas sākumiem. Kā arī tika izpētītas visbiežākās mobinga sekas un cēloņi, kuri to izraisa. Tika apskatīta mobinga situācija Eiropā un kā tā pielīdzināma Latvijai, un kas tiek darīts, lai pret to cīnītos. Teorijas daļā tika apskatītas divas galvenās teorijas, kuras varētu visvairāk pielīdzināt un izskaidrot mobinga situāciju Latvijā. Pēc pētījumā iegūtajiem datiem iespējams secināt to, ka sociālā kampaņa #Neklusē ir galvenais vadītājs Latvijā, kurš cenšas salauzt pārākumu sabiedrības, kura nerunā par šo problēmu un nevēlas to aktualizēt tā dēļ, ka varētu notikt pret kustība, kura padarītu viņus par mobinga upuriem. Lai būtu iespējams mazināt mobinga līmeni gan Latvijā, gan Eiropā, šo tēmu ir nepieciešams izcelt plašākā sabiedrībā, kur tai būtu iespējams piesaistīt vairāk cilvēku, kuri būtu gatavi runāt un nestāvēt klusu. Mobinga lielākais ienaidnieks ir klusēšana, ne velti Latvijā izveidotās sociālās kampaņas nosaukums ir #Neklusē. Pētījumā iegūtie rezultāti liecina, ka jaunieši, kuri ir kādreiz kļuvuši par mobinga upuriem, runā ar saviem vecākiem par viņu pieredzi. Tas liecina, ka šīs kampaņas vajadzētu veltīt ne tikai jauniešiem, bet arī viņu vecākiem un skolotājiem, kuri ir personas ar kurām viņi komunicē ikdienā.
Analysis of the social campaign #Neklusē. The topicality of mobbing nowadays, among students. Mariss Ķēniņš, Riga Stradins University, Faculty of Communications, Public Relations, scientific supervisor Prof. Dr. art. Deniss Hanovs. The work analyses the change in the attitudes of Latvian pupils following contact with the social campaign #Neklusē. The aim of the work is to find out how the attitudes of Latvian high-school students have changed after they have been in contact with the social campaign #Neklusē. In order to achieve this, the author of the work carried out a study with different schools in Latvia, both secondary schools and gymnasium, inviting them to participate in the survey. An analysis of the resulting data was carried out from the schools participating in the survey, which further resulted in conclusions, recommendations and additional points that could also be used in future studies. In order to achieve this, the author of the work needed analysis of a theory that studied various types of mobbing that are currently up to date, the mobbing itself and the beginnings of its research. As well as the most frequent effects and causes of mobbing have been investigated. The situation of mobings in Europe and how it is comparable to Latvia and what is being done to fight it. Two main theories were discussed in the theory section, which could be most likely to explain the situation of mobbing in Latvia. According to the data from the study, it is possible to conclude that the social campaign #Neklusē is the main executive in Latvia, who is trying to break the superiority of public that does not talk about it and does not want to speak about it because of the fact that it could make them the victims of mobbing. In order to be able to reduce the level of mobbing in Latvia and Europe, it is necessary to highlight this subject in a wider society where it would be possible to attract more people who would be prepared to speak and not to stay quiet. Mobbing`s biggest enemy is silence, that is the reason the name of the social campaign created in Latvia is #Neklusē. The results from the study show that students who have been victims of mobbing talk to their parents about their experience. This suggests that the campaigns should not only be meant to young people, but also to their parents and teachers, who are people with whom they communicate daily.
Description: Sabiedriskās attiecības
Public Relations
Informācijas un komunikācijas zinātnes
Information and Communication Sciences
Appears in Collections:Bakalaura darbi

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2021_KF_SA_Ķēniņš_Mariss_Pielikums.pdfNoslēguma darba pielikums275.09 kBAdobe PDFView/Open    Request a copyopen_acces_locked
Komunikacijas_fakultate_SA_2021_Mariss_Kenins_038806.pdfBakalaura darbs1.15 MBAdobe PDFView/Open    Request a copyopen_acces_locked


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.