Title: Rehabilitācijas centra ēdināšanas procesa organizācijas aspekti un pacientu apmierinātība ar uztura kvalitāti
Other Titles: Organisational Aspects of Catering Process in Rehabilitation Centre and Patient Satisfaction with Nutritional Quality
Authors: Lolita Vija Neimane
Vera Griņova
Rehabilitācijas fakultāte
Faculty of Rehabilitation
Keywords: veselības aprūpe;pārtika (pakalpojumi);viesmīlība;uzturs;mērķu izvirzīšana;komunikācija;dietologi;uztura speciālists;pārtikas kvalitātes kontrole;pacientu apmierinātība ar uztura kvalitāti;uzturs;kvalitāte;health care;food (services);hospitality;nutrition;targeting;communication;dietologists;nutritional specialist;food quality control;patient satisfaction with food quality;nutrition;quality
Issue Date: 2020
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University
Abstract: Darba mērķis ir izpētīt pacientu apmierinātības rādītājus saistībā ar uztura kvalitāti un ēdināšanas organizēšanas faktorus Rehabilitācijas centrā. Dominē viedoklis, ka pacienti ir neapmierināti ar uztura kvalitāti Rehabilitācijas centrā, bet objektīva uztura kvalitātes apmierinātības rādītāja novērtējuma diemžēl nav. Šī hipotēze ir balstīta vienīgi NRC Vaivari rehabilitējamo pacientu, jaunākā medicīniskā personāla un ārstu subjektīvajos spriedumos un vērtējumos. Šī pētījuma pieredze ļauj iegūt ēdināšanas organizēšanas aspektu klāstu, kas ietekmē pacientu apmierinātības veidošanu uztura kvalitātes ziņā. Pētījuma mērķis: Izpētīt Rehabilitācijas centra pacientu apmierinātību ar uztura kvalitāti un noskaidrot, kā ēdināšanas organizācijas aspekti ietekme pacientu apmierinātību ar uzturu Rehabilitācijas centrā. Pētījuma dizains: Pētījums veikts ar aptaujas palīdzību. Pētījums ir kvantitatīvs šķērsgriezuma pētījums, kas tika veikts NRC "Vaivari" no 01.03.2020. līdz 30.04.2020. Atlases kritērijs bija pēc respondentu pieejamības principa un piekrišanas piedalīties pētījumā. Anketas tika sagatavotas, ņemot par paraugu Nutrition Day medicīniskā personāla un pacientu aptaujas anketas (Nutrition day, 2008). Anketas izmantošanai autore lūgusi Nutrition Day starptautiskās iniciatīvas atļauju. Projekta starptautiskais birojs atļāva izmantot standartizētas pacientu un personāla anketas šajā autores pētījumā. Statistiskās datu apstrādes metodes: aprakstoša statistika un slēdzienstatistikas metodes atšķirību novērtēšanai. Rezultāti: Nedaudz vairāk par pusi ( 63,3%) Rehabilitācijas centra pacientu ir apmierināti ar uztura kvalitāti stacionārā. Praktiskā pētījuma rezultāti rādīja, ka ēdināšanas organizācijas aspekti stacionārā ietekmē apmierinātību ar uztura kvalitāti. Galvenie aspekti, kas ietekmē uztura kvalitāti stacionārā ir uztura kvalitātes kontroles sistēma; ēdināšanas pakalpojumu sniedzējas kompānijas personāla nepietiekama kompetence ēdienu pagatavošanas tehnoloģijā, kas paredzēti pacientiem ar funkcionāliem traucējumiem, ikdienas procedūras trūkums stacionāra pacienta uztura stāvokļa skrīningam un novērtēšanai dinamikā; Secinājumi Praktiskais pētījums apliecina, noteikta laikā periodā šķērsgriezumā, kā nedaudz vairāk par pusi respondentu ir apmierināti ar uzturu Rehabilitācijas centrā, bet ir pacientu daļa, kuru uztura kvalitāte neapmierina un tas norāda uz ēdināšanas servisa organizācijas trūkumiem un organizācijas aspektu ietekmi uz pacientu apmierinātību.
The aim of the Paper is to study the level of patients’ satisfaction with nutritional quality in the Rehabilitation Centre, as well as factors influencing catering organization in the hospital. It is considered that patients are not satisfied with nutritional quality in the Rehabilitation Centre, but unfortunately there is no objective assessment of satisfaction index about nutritional quality. This hypothesis is only based on patients’, junior medical staff’s and doctors’ subjective opinions and assessments of Rehabilitation Centre Vaivari. The aim: To study the level of patients’ satisfaction with the nutritional quality in the Rehabilitation Centre, and to find how the aspects of nutritional organization influence the level of patients’ satisfaction of nutrition. Research design: The research was performed by conducting a survey. This is the quantitative cross-sectional study. The research had been conducted in the National Rehabilitation Centre Vaivari from 01.03.2020 to 30.04.2020. The questionnaires are based on the Nutrition Day questionnaire for medical staff and patients (Nutrition day 2008). To use the questionnaire, the author has requested permission of international initiative of Nutrition Day (ESPEN and Medical University of Vienna). This author’s study is given permission to use standardized questionnaires for patients and staff. The following statistical data processing methods were used: descriptive statistics and statistical inference for estimating differences. The results: 63,4% of patients of the Rehabilitation Centre are satisfied with the quality of food, 36,3% - unsatisfied. The results of the practical study show that organizational aspects of nutrition in the in-patient clinic are affecting the level of patients’ satisfaction with the quality of food.. Conclusions: The practical study confirms that in certain period of time the majority of respondents (63.3%) are satisfied with nutrition in Rehabilitation Centre, but 36.6% - are unsatisfied. It indicates that nutrition impacts on patients’ satisfaction.
Description: Uzturs
Nutrition
Veselības aprūpe
Health Care
Appears in Collections:Bakalaura darbi

Files in This Item:


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.