Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorValentīna Beļavska-
dc.contributor.authorAnnija Romanovska-
dc.contributor.otherSabiedrības veselības un sociālās labklājības fakultātelv-LV
dc.contributor.otherFaculty of Public Health and Social Welfareen-UK
dc.date.accessioned2020-08-14T08:52:26Z-
dc.date.available2020-08-14T08:52:26Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/123456789/2210-
dc.descriptionVecmātelv-LV
dc.descriptionMidwiferyen-UK
dc.descriptionVeselības aprūpelv-LV
dc.descriptionHealth Careen-UK
dc.description.abstractAnotācija Nosaukums Seksuālās un reproduktīvās veselības izglītības pieejamība pusaudžiem Latvijas mācību iestādēs Ievads un teorētiskais pamatojums Nepietiekamas pusaudžu zināšanas par seksuālo un reproduktīvo veselību ir iemesls augstai pusaudžu grūtniecību, abortu un seksuāli transmisīvu infekciju un saslimšanu izplatībai. Pieejamie dati liecina par to, ka šobrīd mācību iestādēs seksuālās un reproduktīvās veselības izglītošana nespēj pienācīgi izglītot pusaudžus seksuālajā un reproduktīvajā veselībā. Šī pētījuma ietvaros tika apskatīta Latvijas mācību iestāžu seksuālās un reproduktīvās veselības izglītības pieejamība pusaudžiem, kas spēja sniegt ieskatu par esošajām problēmām izglītības iestādēs. Apkopojot iegūtos datus tika izvirzītas esošās problēmas un iespējamie risinājumi, lai uzlabotu pusaudžu zināšanas seksuālajā un reproduktīvajā veselībā. Mērķis Izpētīt seksuālās un reproduktīvās veselības izglītības pieejamību pusaudžiem Latvijas mācību iestādēs. Metodoloģija Šis ir neeksperimentāls aprakstošs kvantitatīvs pētījums, kura ietvaros darba autore izstrādāja kvantitatīvu strukturētu aptauju. Tika ievākti dati no Latvijas mācību iestāžu pedagogiem, kas ir atbildīgi par seksuālās un reproduktīvās veselības izglītošanu skolēniem 5.-12. klašu vecumā. Pētījuma dalībnieku atlases kritēriji – (1) brīvprātīga piekrišana piedalīties pētījumā un aizpildīt aptauju par attiecīgo tēmu; (2) Latvijas klātienes mācību iestāde, (3) mācību iestādē tiek izglītoti 5.-12. klašu skolēni. Pētījumā iegūtie dati tika analizēti ar aprakstošo statistikas metodi, kā arī tika veikta ar tēmu saistīto nozares politikas dokumentu un normatīvā regulējuma tematiskā analīze. Rezultāti un secinājumi Latvijā mācību iestādēs nav konkrētas kārtības seksuālo un reproduktīvo jautājumu izglītošanā pusaudžiem. Seksuālās un reproduktīvās veselības jautājumi pamatā tiek iesaistīti bioloģijas, sociālās zinības un klases stundu tēmās. Nepieciešama aktīvāka profesionālu speciālistu iesaiste mācību procesa gaitā. Atslēgas vārdi: seksuālā un reproduktīvā veselība, izglītība, pusaudži, izglītības iestādes.lv-LV
dc.description.abstractAbstract Title Sexual and reproductive health education access for adolescents in Latvian educational institutions Itroduction and backround Insufficient sexual and reproductive health knowledge in adolescents is the reason for high adolescent pregnancy, abortion, sexually transmitted infection and disease prevalence. Current data suggest that sexual and reproductive health education in educational institutions fails to properly educate adolescents about sexual and reproductive health. This study examined how educational institutions in Latvia administer sexual and reproductive health education for adolescents. During this study was examined the availability of sexual and reproductive health education for adolescents in Latvian educational institutions, which provided an insight into the existing problems in educational institutions. The data was collected to identify existing problems and possible solutions to improve adolescents' knowledge of sexual and reproductive health. Objective To explore the availability of sexual and reproductive health education for adolescents in Latvian educational institutions. Methodology This is a non-experimental descriptive quantitative study, during wich a quantitative structured survey was created. The data was collected from Latvian educational institution teachers, wich are responsible for educating students in 5th-12th grades about sexual and reproductive health. Criteria for study participants - (1) voluntary consent to participate in this study; (2) Latvian educational institution, (3) 5th-12th grade students are educated in the educational institution. The results of the research were analyzed with the descriptive statistical method. Results and conclusions In Latvia, educational institutions do not have specific procedures for educating adolescents on sexual and reproductive issues. Sexual and reproductive health topics are mainly involved in biology, social studies and class lessons. There is a need for more active involvement of professional specialists during the learning process of adolescents and teachers. Key words: sexual and reproductive health, education, adolescents, educational institutions.en-UK
dc.language.isolv-LV-
dc.publisherRīgas Stradiņa universitātelv-LV
dc.publisherRīga Stradiņš Universityen-UK
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess-
dc.subjectseksuālā un reproduktīvā veselībalv-LV
dc.subjectizglītībalv-LV
dc.subjectpusaudžilv-LV
dc.subjectizglītības iestādes.lv-LV
dc.subjectsexual and reproductive healthen-UK
dc.subjecteducationen-UK
dc.subjectadolescentsen-UK
dc.subjecteducational institutions.en-UK
dc.titleSeksuālās un reproduktīvās veselības izglītības pieejamība pusaudžiem Latvijas mācību iestādēslv-LV
dc.title.alternativeSexual and reproductive health education access for adolescents in latvian eduacational institutionsen-UK
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen-UK
Appears in Collections:Bakalaura darbi



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.