Title: AS “Latvijas Balzams” zīmolu mārketinga komunikācijas ētikas novērtējums sociālajos tīklos Latvijā
Other Titles: JSC 'Latvijas Balzams' Brand Marketing Communication Ethic Assessment on Social Networks in Latvia
Authors: Renāte Cāne
Rainers Eglītis
Eiropas studiju fakultāte
Faculty of European Studies
Keywords: Atslēgvārdi: ētika;mārketinga komunikācija;sociālie tīkli;AS “Latvijas Balzams”;zīmols “Hektors”;zīmols “Rīgas Melnais Balzams”;Keywords: ethics;marketing communication;social networks;JSC “Latvijas Balzams”;brand “Hektors”;brand “Rīgas Melnais Balzams”
Issue Date: 2020
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University
Abstract: Bakalaura darba nosaukums ir “AS “Latvijas Balzams” zīmolu mārketinga komunikācijas ētikas novērtējums sociālajos tīklos Latvijā”. Darba mērķis ir novērtēt uzņēmuma AS “Latvijas Balzams” zīmolu “Hektors” un “Rīgas Melnais Balzams” sociālo tīklu mārketinga komunikācijas atbilstību uzņēmuma Ētiskas mārketinga komunikācijas kodeksam. Šim nolūkam darba autors analizēja AS “Latvijas Balzams” zīmolu “Hektors” un “Rīgas Melnais Balzams” sociālo tīklu “Facebook” un “Instagram” mārketinga komunikāciju. Pētījuma analīze tika veidota tā, lai varētu novērtēt sociālo tīklu satura atbilstību uzņēmuma Ētiskas mārketinga komunikācijas kodeksam. Lai noskaidrotu, vai zīmolu “Hektors” un “Rīgas Melnais Balzams” sociālo tīklu “Facebook” un “Instagram” mārketinga komunikācijas saturā ir vērojams vismaz viens no uzņēmuma Ētiskas mārketinga komunikācijas kodeksa neiekļaujamiem elementiem, autors veica kontentanalīzi. Balstoties uz pētījumā iegūtajiem rezultātiem un salīdzinot tos ar ekspertu viedokļiem par ētisku alkohola zīmolu mārketinga komunikāciju, darba noslēgumā autors sniedz priekšlikumus zīmolu mārketinga komunikācijas ētiskuma pilnveidošanai sociālajos tīklos. Šajā darbā ir iekļauta literatūras analīze, AS “Latvijas Balzams” uzņēmējdarbības, zīmolu un Ētiskas mārketinga komunikācijas kodeksa raksturojums, kā arī tiek raksturota alkohola nozares specifika un likumdošanas ierobežojumi Latvijā. Tika veikta arī AS “Latvijas Balzams” zīmolu “Hektors” un “Rīgas Melnais Balzams” mārketinga komunikācijas kontentanalīze sociālajos tīklos “Facebook” un “Instagram” un piecu ekspertu intervijas. Pētījuma rezultātā tika apstiprināta darba hipotēze – abu zīmolu sociālo tīklu mārketinga komunikācijas saturs tikai daļēji atbilst uzņēmuma AS “Latvijas Balzams” Ētiskas mārketinga komunikācijas kodeksam. Darba kopējais apjoms, neskaitot pielikumus, ir 61 lapaspuses. Darbs sastāv no ievada, 3 nodaļām, 12 apakšnodaļām, secinājumiem un priekšlikumiem, izmantoto informācijas avotu saraksta un 11 pielikumiem. Izmantotās literatūras avotu sarakstu veido 50 izmantotās literatūras avoti. Darbā ir iekļauts viens attēls un piecas tabulas. Atslēgvārdi: ētika, mārketinga komunikācija, sociālie tīkli, AS “Latvijas Balzams”, zīmols “Hektors”, zīmols “Rīgas Melnais Balzams”
The title of this bachelor's thesis is JSC “Latvijas Balzams” Brand Marketing Communication Ethic Assessment on Social Networks in Latvia. The aim of this bachelor's thesis is to evaluate the compliance of the social network marketing communication of the company “Latvijas Balzams” brands “Hektors” and “Rīgas Melnais Balzams” with the company's Code of Ethical Marketing Communication. For this purpose, the author analyzed the marketing communication of JSC “Latvijas Balzams” brands “Hektors” and “Rīgas Melnais Balzams” in social networks “Facebook” and “Instagram”. The analysis of the study was designed to assess the compliance of social network content with the company's Code of Ethical Marketing Communication. In order to find out whether the content of marketing communication of the social networks “Hektors” and “Rīgas Melnais Balzams” on the social networks “Facebook” and “Instagram” contains at least one of the elements not included in the company's Code of Ethical Marketing Communication, the author performed content analysis. Based on the results obtained in the study and comparing them with the opinions of experts on ethical alcohol brand marketing communication, at the end of the work the author provides proposals for improving the ethics of brand marketing communication in social networks. This bachelor's thesis includes an analysis of the literature, a description of the Business, Brand and Ethical Marketing Communication Code of JSC “Latvijas Balzams”, as well as a description of the specifics of the alcohol industry and legal restrictions in Latvia. A content analysis of the marketing communication of JSC “Latvijas Balzams” brands “Hektors” and “Rīgas Melnais Balzams” on social networks “Facebook” and “Instagram” and interviews of five experts were also performed. As a result of the research, the hypothesis was confirmed - the content of marketing communication of social networks of both brands only partially complies with the Code of Ethical Marketing Communication of the company JSC “Latvijas Balzams”. The total volume of the bachelor's thesis, excluding appendices, is 61 pages. The bachelor's thesis consists of an introduction, 3 chapters, 12 subsections, conclusions and proposals, a list of information sources used and 11 appendices. The list of used literature sources consists of 50 used literature sources. The work includes one figure and five tables. Keywords: ethics, marketing communication, social networks, JSC “Latvijas Balzams”, brand “Hektors”, brand “Rīgas Melnais Balzams”
Description: Starptautiskais mārketings un reklāma
International Marketing and Advertising
Vadība, administrēšana un nekustamo īpašumu pārvaldība
Management, Administration and Real Estate Management
Appears in Collections:Bakalaura darbi



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.