Title: Līdzsvara novērtējums pirmsskolas vecuma bērniem, kuri apmeklē baleta nodarbības
Other Titles: Balance in preschool children who dance ballet
Authors: Ilze Miķelsone
Tīna Nulle
Rehabilitācijas fakultāte
Faculty of Rehabilitation
Keywords: Atslēgas vārdi:balets;līdzsvars;bērni;Keywords:ballet;balance or postural control;pediatric
Issue Date: 2020
Publisher: Rīgas Stradiņa universitāte
Rīga Stradiņš University
Abstract: Darba autors: RSUbakalaura studiju programmas “Fizioterapija” studente Tīna Nulle Darba nosaukums: Līdzsvara novērtējums pirmsskolas vecuma bērniem, kuri apmeklē baleta nodarbības Darba mērķis: noskaidrot, cik attīstīts ir līdzsvars pirmsskolas vecuma bērniem, kuri apmeklē baleta nodarbības. Darba uzdevumi: 1) Novērtēt līdzsvara spējas pirmsskolas vecuma bērniem, kuri apmeklē baleta nodarbības, izmantojot Pediatrisko Līdzsvara skalu. 2) Analizēt iegūtos rezultātus un izdarīt secinājumus Darba dizains: kvantitatīvs, neeksperimentāls šķērsgriezuma pētījums Pētījuma dalībnieki: pētījumā iesaistījās dalībnieces (n=14) līdzīgā vecumā(6 g. 6 mēn. - 6 g. 11 mēn.), kuras apmeklē baleta deju nodarbības vismaz divas reizes nedēļā, un paralēli neapmeklē citas kustību attīstošas nodarbības. Visas pētījuma pētījuma dalībnieces bija fiziski veselas. Instrumenti: Pediatriskā Līdzsvara skala (angl. Pediatric Balance Scale); demogrāfisko un antropometrisko datu aptaujas anketa. Datu apstrāde un analīze: datu apstrāde tika veikta ar statistikas programmām MS Excel, SPSS 20un iegūti aprakstošās statistikas rādītāji. Rezultāti: pētījuma dalībniečuvidējais svars bija 24,30 kg, vidējais auguma garums bija 121 cm. Vidējais iegūtais punktu skaits Pediatriskajā Līdzsvara skalā bija 54 punkti. Biežākais iegūtais punktu skaits bija 55 punkti (n=5). Lielākā iegūtā vērtība bija 56 punkti (n=1), mazākā iegūtā vērtība bija 52 punkti (n=2 ). Secinājumi:Pētījuma dalībnieču līdzsvara spējas bija atbilstošas vecuma posmam. Salīdzinot ar vecumam atbilstošā posma datiem, pētījuma dalībnieces ieguva augstāku punktu skaitu uzdevumā stāvēšana uz vienas kājas.Lai gan visas pētījuma dalībnieces bija vienā vecuma posmā, apmeklēja baleta nodarbības vienādu laika posmu, kā arī Pediatriskajā līdzsvara skalā iegūtais kopējais punktu skaits bija līdzīgs, tomēr, ņemot vērā minimālās un maksimālās vērtības sekundēs un centimetros, atsevišķu uzdevumu izpildes sniegums bija atšķirīgs.
Author: Rīgas Stradiņa Universitaty bachelor study program “Phisiotherapy” student Tīna Nulle Research title: Balance in preschool children who dance ballet The Aim: To examine six-year-old preschool children who dance ballet balance Research objectives: 1) Examine balance in children who dance ballet with Pediatric Balance scale 2) Analise results and make conclusions Design: quantitative non- experimental cross-section research Participiants: 14 practicaly healthy girls, aged 6y6m to 6y11m, who participate in ballet classes atleast two times per week. Non of the girls within this researchparticipate in other movement related classes. Instruments:Pediatric Balance Scale; Demographic and Antropometric data survey Data analysis:for analyzing data were used programs MS Excel, SPSS 20andused elements of descriptive statistics. Results: Antropometric data: mean weight 24,30 kg, mean height 121 cm. Results in Pediatric Balance scale: mean score 54 points,moda - 55 points, maximal - 56 points, minimal - 52 points. Discussion: Balance scores in preschool girls who dance ballet do not differ from normative data. Score in assingment no. 9. (stance on one leg) where slightly higher than in population. Execution of test items in Pediatric Balance Scale may differ from child to child individually.  
Description: Fizioterapija
Physiotherapy
Veselības aprūpe
Health Care
Appears in Collections:Bakalaura darbi

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Rehabilitacijas_fakultate_RFF_2020_Tina_Nulle_030168.pdfBakalaura darbs601.99 kBAdobe PDFView/Open    Request a copyopen_acces_locked
Atļauja-iestades 001.jpgNoslēguma darba pielikums632.21 kBJPEGView/Open    Request a copyopen_acces_locked
galvojums 001.jpgNoslēguma darba pielikums330.68 kBJPEGView/Open    Request a copyopen_acces_locked


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.